کشف آب در ماه آیا انسان می تواند ساکن ماه شود؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین مقاله ها و اخبار داغ سلبریتی ها...کلیک کنید

کشف آب در ماه آیا انسان می تواند ساکن ماه شود؟

به گزارش ناسا برای اولین بار در قسمتی از ماه که توسط نور خورشید روشن می شود مقداری آب یخ زده کشف شده است.
این آب که در سطحی وسیع و به عمق چند میلی متر یافت شده نشان می دهد که ممکن است در بخش های دیگر ماه نیزآب وجود داشته باشد.
خبری که نوید بخش امکان وجود حیات در کره ی ماه می شود برای فضانوردان اما جذاب تر است...
آن ها می توانند از این منابع به عنوان مصرف شخصی و یا جهت فرآیند تولید سوخت موشک استفاده کنند.
حال دانشمندان نمونه هایی از این آب را به زمین آورده اند و در حال بررسی عناصر شیمیایی آن هستند.اگر این آب همان H2O باشد می تواند درک دانشمندان نسبت به ماه را به چالش کشیده و سوالات جالبی را در مورد منابع مربوط به کاوش در فضا پاسخگو باشد.
در همین زمینه ناسا در حساب توئیتری خود نوشته است: ما هنوز نمی دانیم که می توانیم از آن به عنوان منبع استفاده کنیم یا نه، اما کسب اطلاع در مورد آب در ماه ، برای برنامه های اکتشافی آرتمیس کلیدی است.
این برنامه که از آن با عنوان برنامه ی آرتمیس یاد می شود، طرحی برای فرستادن اولین زن و مرد به سطح ماه در سال 2024 است.
قابل ذکر است که اکتشاف اخیر توسط رصد خانه ی استراتوسفری اختر شناسی فروسرخ یا به طور اختصار "سوفیا" انجام گرفته است؛کار این رصد خانه تجزیه و تحلیل جو سیارات و اقمار دور و نزدیک است.
رصد خانه ی سوفیا و ناسا این خبر را با قاطعیت اعلام کرده و تاکید کرده اند که میزان آب در این قمر بسیار زیاد است.

اولین سفر به ماه
اولین سفر به ماه چیزی حدود نیم قرن پیش بوده است.این سفر توسط سفینه ی آپولو و در راستای ماموریت های برنامه فضایی آپولو11 بوده.در این ماموریت نیل آرمسترانگ و باز آلدرین دو فضانورد که در ساعت 20:18 گرینویچ بر روی کره ی ماه فرود آمدند، حدود 6 ساعت بعد بر روی ماه قدم گذاشتند.
جالب است بدانید که فضانورد سوم یعنی مایکل کالینز به تنهایی به مدت 15 ساعت در مدار ماه باقی ماند تا این دو فضا نورد به او ملحق شوند.این سه فضانورد پس از 8 روز زندگی در فضای خارج از جو زمین مجددا به زمین بازگشتند.
نیل و باز به طور مجموع 2 ساعت بر روی سطح کره ی ماه قدم زدند و اولین قدم نیل آرمسترانگ بر روی ماه به صورت مستقیم در سراسر جهان پخش شد.
او پس از قدم گذاشتن بر روی سطح ماه یک جمله ی معروف گفت: " این گامی کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ  برای بشریت است."
ماموریت های سه گانه ی آپولو 11 در زمان ریاست جمهوری جان اف کندی و از سال 1961 صورت گرفت.


موارد استفاده  از آب در فضا
آب می تواند برای ماموریت های فضایی بلند مدت یک منبع فوق العاده باشد.این آب می تواند بازیافت شده و یا به عنوان آب آشامیدنی یا استحمام مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین می تواند برای کاشت گیاهان در ماه و برای تغذیه ی ساکنان آینده ی ماه مورد استفاده قرار گیرد.
اما مهمترین استفاده از آب در ماه مربوط به سوخت موشک می شود.
اجزای اصلی آب هیدروژن و اکسیژن دو عنصر پر کاربرد در تامین نیروی موشک ها هستند.
استخراج سوخت مورد استفاده ی موشک ها از ماه می تواند به شدت هزینه ی انجام ماموریت ها فضایی را کاهش داده و انسان به این طریق قادر به سفر به نقاط دورتری از ماه است.
اگر انسان بتواند مخزن فضا پیما را با سوختی که در ایستگاه سوختگیری فضایی موجود است پر کند در آن صورت ماموریت های فضایی به تدریج شبیه به سفرهای جاده ای می شوند.
به همین دلیل است که ایده ی استخراج منابع ماه بسیار جذاب است.


 
  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : کشف آب در ماه آیا انسان می تواند ساکن ماه شود؟

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    کسرا

    ممنون

    1399/08/08

  • #

    کاوه

    شاید تو کره ما موجوداتی باشن که ما ازشون بیخبر باشیم

    1399/08/06

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .