کدام ماهی برای سلامتی بدن بهتر است؟ پرورشی یا دریایی؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

کدام ماهی برای سلامتی بدن بهتر است؟ پرورشی یا دریایی؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای یک وعده غذایی به یک رستوران یا سفره خانه سنتی در شهر خود یا حتی در جاده های شمال و جاهای دیگر بروید و دلتان هوس یک ماهی خوب برای ناهار یا شام بکند اما بهتر است نکاتی را در مورد ماهی ها بدانید تا در رفتن به رستوران و سفره خانه سنتی  اطلاع داشته باشین از چه ماهی استفاده می کنید.


ممکن است هنوز هم عده ای در هنگام خرید ماهی به این نکته توجه نکنند و شاید اصلا ندانند که ماهی ها به دو نوع پرورش می یابند. و خوب به طبع هر کدام در شرایطی قرار دارند که ممکن است خوب باشد و مزایایی داشته باشد و یا بد باشد و معایبی داشته باشد .

بهتر است بدانید که ماهی ها به دو نوع رایج پرورش می یابند ، که با ذکر مثالی برای شما توضیح خواهیم داد ، فرض کنید ، شما قصد دادن یک میهمانی بزرگ هستید و تمایل دارید که در میهمانی خود ، ماهی سرو کنید اما نمی دانید که چه نوع ماهی خریداری کنید تا میهمانان شما از میل کردن آن لذت ببرند و طعم آن تا ابد در ذهنشان باقی بماند.. به بازار می روید و متوجه می شوید که ماهی ها به دو نوع پرورشی و دریایی  هستند اما اکثر ماهی هایی که مردم استفاده می کنند ماهی پرورشی هست ، شاید بدین دلیل که این نوع ماهی راحت تر قابل دسترسی است نسبت به ماهی هایی که در دریا رشد می کنند..

اما می توانید با کمی تحقیق متوجه فرایند رشد و زندگی ماهی پرورشی اطلاع کسب کنید ، مثلا در مورد ماهی قزل آلا پرورشی که بسیار فراوان است و نه تنها در شهر خود بلکه در همه ی شهر ها به خوبی یافت می شود شاید 90 درصد ماهی هایی که در بازار یافت می شود و به مصرف مردم می رسد از همین ماهی های پرورشی است.. جالب است که بدانید ماهی های پرورشی قزل آلا دو نوع غذا می خورد ، غذای تر و غذای خشک.
اما درمورد غذای تر ماهی قرل آلا باید توضیح داد که کسانی که در کار پرورش ماهی هستند از احشای دام ها مثل جگر و طحال و.. برای تغذیه ماهی ها استفاده می کنند که این خطراتی هم دارد برای مثال ممکن است آن احشای  دام دچار میکروب باشند و خوب این باعث آلودگی استخر ها می شود و یا حتی مشکلاتی از قبیل حمل و نگهداری این مواد باعث می شود تا تغذیه تر ماهی ها محدود شود .

اما در مورد تغذیه خشک ماهی های پرورشی باید گفت غذای خشک ماهی ها شامل پروتئین ، چربی ، قند و مواد معدنی و کمی ویتامین است . نکته مورد توجه در مورد این غذا سایز های مختلف آن است که برحسب سن ماهی باید تعیین شود مثلا خیلی بزرگ نباشد وقتی ماهی کوچک است چون نمی تواند بخورد و خیلی کوچک نباشد وقتی ماهی بزرگ است چون نمی تواند ببیند . 

همچنین باید به مقدار غذایی که به داخل حوضچه ریخته می شود دقت کرد که کم نباشد و یا حتی زیاد نباشد که اگر زیاد باشه در کف حوضچه ته نشین می شود..و ...

اما در مورد ماهی هایی که در دریا رشد می کنند باید گفت که ماهی هایی که زیستگاه آنان دریاست در همان زیستگاهی که زندگی می کنند در همان منطقه یافت می شوند و جالب تر اینکه از همان غذایی تغذیه می کنند که در آن زیستگاه خاص است . ماهی های دریایی چربی کمتری نسبت به ماهی های پرورشی دارند چرا که خود به دنبال غذا می گردند و لاغر تر هستند نسبت به ماهی های پرورشی . 

اما سوالی که مطرح می شود این است که طعم کدام ماهی بهتر است ؟ و این سلیقه ای است مثلا اگر ماهی دریایی را خوب منجمد کنیم طعم خودش را حفظ می کند در تمام سال. اما در مورد ماهی های پرورشی و دریایی نکته دیگری باقی می ماند و آن این است که ماهی های پرورشی خیلی بیشتر از ماهی های دریایی برای محیط زیست خطر دارند و اینکه ماهی های پرورشی  ارزانترند و همچنین غذای انها از مواد با کیفیت پایین است و نکته قابل توجه این است که به دلیل تغذیه رنگ ماهی های پرورشی خاکستری است اما ماهی های دریایی به علت خوردن کریل  صورتی است که این رنگ از جلبک های دریایی گرفته می شود.

 

بهترین رستورانهای  شهر شما که غذای دریایی سرو میکنند.. کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : کدام ماهی برای سلامتی بدن بهتر است؟ پرورشی یا دریایی؟

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (30 فروردین 1403)
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .

معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors

چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز
چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز

وقتی صحبت از تعیین مناطق برای فضای داخلی شما به میان می آید، قطعاً اینجا مکانی برای شروع است و احتمالاً هزینه ای برای شما نخواهد داشت. چرخاندن پشتی صندلی ‌ها و مبل ‌ها به بقیه فضا راهی فوری برای علامت دادن به یک منطقه جداگانه است. چیدمان مجدد مبلمان برای ایجاد دقیق بخش های محصور شده ممکن است قوی ترین نکته برای تعریف مجدد یک چیدمان باز باشد.

کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد
کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد

شرکت معروف بهپاد ( دفتر و انبار مرکزی در جنوب تهران ) ، شرکتی پر تلاش و موفق می باشد که حدود سیزده سال است که ، در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری فعالیت می کند . شرکت معتبر بهپاد ، همواره آلبوم هایی درجه یک و خاص را وارد می کند ، و خیلی سریع نیز آلبوم های خود را حراج و از رده خارج می نماید .

کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور
کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور

شرکت موفق آنا دکور ، شرکتی جوان ، پر انرژی ، سخت کوش و با روحیه بسیار بالا می باشد ، که در چند سال اخیر تاسیس شده است و بی شک ، آینده ای درخشان و موفق خواهد داشت .

پارکت لمینت گرندیور  GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور
پارکت لمینت گرندیور GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور

شرکت بازرگانی لایف دکور ، یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده پارکت لمینت می باشد . این شرکت معتبر ، در زمینه واردات آلبوم های کاغذ دیواری نیز ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی با کیفیت و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند ‌.

عمارت معروف آفرید
عمارت معروف آفرید

عمارت آفرید ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان سمیه ، نرسیده به ایرانشهر ، خیابان موسوی ، پلاک ۴۱ که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب و روز های تعطیل از ۸:۳۰ صبح پذیرای مشتریان عزیز می باشد.

آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس
آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس

شرکت معتبر آرت ( شرکت رویال آرت لوکس چنل پاراتی ) ، از جمله شرکت های موفق وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره آلبوم هایی درجه یک ، با کیفیت و زیبا وارد و عرضه می کند .