طرز پخت ژارکویه

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

ژارکویه

 ژارکویه بشقاب گوشت یا در واقع گوشت گرما دیده است.این غذا شامل تکه های گوشت است که در فر و یا اجاق روسی به شیوه ی خاصی طبخ می شود.در ارتباط با نام این غذا باید گفت که نام ژارکویه برگرفته از واژه ی "ژار" یا "ژارا" به معنی گرما دادن است  و نه سرخ کردن زیرا که این غذا در حرارت بسیار بالای اجاق های روسی آماده می شده است.
 امروزه در روسیه این غذا بیشتر شبیه به غذایی به نام "گولیاش" که اصالتا مجارستانی است  طبخ می شود.ژارکویه به شیوه ی مدرن شامل گوشت تکه شده، سیب زمینی، سبزیجات و ادویه جات است که در ظرفی سفالی ریخته  و در دمای بالا، با آب خودش پخته می شود.
در قرن نوزدهم میلادی اصولا وعده ی ناهار مشتمل بر دو ظرف بود یکی حاوی سوپ و دیگری ژارکویه.و اگر چندین ظرف غذا وجود داشت معولا آخرین ظرف، گوشت کبابی یا گرما دیده ی دام و یا شکار بود که همراه با سالاد میل می شد.
در همان زمان ها بود که توصیه می شد برای گوشت های جوان مثل گوشت گوساله، خوک جوان،بزغاله و بره اول آنها را سرخ کنند زیرا این گوشت ها حاوی آب بسیارزیادی هستند و سرخ کردن به حفظ قوام بافت گوشت کمک می کند اما لازم نیست که کامل برشته شوند، در واقع سرخ کردن باعث می شود که گوشت در مجاورت با نمک که باعث کشیده شدن آب آن می شود،مقاومت کند وآب میان بافتی، درون گوشت باقی بماند و در نتیجه غذا لذیذ تر شود.در ژارکویه تقریبا یک سوم وزن گوشت کم می شود و این مقدار کمی بیشتر از روش رست بیف انگلیسی است در واقع در این روش گوشت، چربی بیشتری را از خود رها می کند و همین امر باعث لذیذ تر شدن آن می شود.
در این مقاله طرز تهیه ی ژارکویه را مرور می کنیم.
مواد اولیه و لازم جهت طبخ ژارکویه برای دو پرس عبارت است از:
گوشت تازه گوساله یا گوسفند 300 گرم
سیب زمینی 300 گرم
قارچ 200 گرم
پیاز 1 عدد
هویج 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
فلفل سبز شیرین 1 عدد
سس گوجه به میزان لازم
خمیر نانِ دلخواه 200 گرم
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
پنیرِ دلخواه به میزان لازم
نمک ، فلفل سیاه و ادویه ی دلخواه به میزان لازم
جعفری چند ساقه

طرز تهیه ی ژارکویه
ابتدا سبزیجات را به اندازه ی متوسط خرد می کنیم. گوشت را با روغن، نمک، فلفل و ادویه مزه دار می کنیم .برای این غذا ما احتیاج به یک ظرف سفالی یک نفره داریم ودر صورت در دسترس نبودن آن می توان از ظرف سرامیکی و پیرکس نیز استفاده کرد.گوشت را درکف ظرف می چینیم، روی گوشت، سبزیجات خرد شده از جمله پیاز، فلفل سبز، هویج، جعفری و قارچ را قرار می دهیم، سپس سیب زمینی خرد شده و در ردیف آخر گوجه ی خرد شده را قرار می دهیم.سپس با استفاده از رب گوجه فرنگی، سس گوجه تهیه کرده و روی مواد می ریزیم.در انتها از هر نوع پنیری که تمایل دارید روی مواد بریزید.به این نکته توجه داشته باشید که درب ظرف باید کاملا بسته بوده و هیچ درزی نداشته باشد به این منظور، از خمیر برای بستن در ظرف استفاده می کنیم. غذا را در فر با دمای بالا به مدت یک ونیم ساعت قرار می دهیم تا خوب بپزد و آب آن کشیده شود.
نوش جان.

 

نمایش بانک اطلاعات رستورانها..کافی شاپ ها ...کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : ژارکویه

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .