پیشنهاد مپ استار برای کودکان بد غذا

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

پیشنهاد های غذایی برای کودکان بد غذا 

تغذیه کودکان و بدغذایی در آنها یکی از دغدغه هاي والدین است که به میزان کم یا زیاد همگی با آن برخورد داشته ایم.
آنچه در مرحله نخست مهم است این است که کودک نباید متوجه این نگرانی شود چرا که میتواند از این قضیه راهی برای چیره شدن بر والدین و زور گویی پیدا کند.
موضوع دیگر دلیل امتناع کودک از غذا خوردن باید کشف شود.مانند خورده خوری یا میان وعده های زیاد، اضطراب کودک، یا تحرک کمتر کودک و به تبع آن نیاز کمتر به غذا.

غذای کودکان باید به نوعی اشتهای کودکان را تحریک کند تا میل به غذای آنان افزایش پیدا کند.
غدای کودکان به دلیل نیازهای بالای غذایی در این سن باید سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز بدن آنها باشد. 
در مقابل امنناع کودکان میتوان راهکارهای مختلفی به کار برد.
 
بلا فاصله بعد از اینکه کودک از غذایی امتناع کرد، نباید توجه زیاد نشان داد تا این پندار در کودک به وجود نیاید که میتواند از این حربه در موارد مختلف استفاده کند و باید در وعده های غذایی آینده نیز بی توجه به واکنش کودک آن ماده غذایی تکرار شود ولی اجبار در کار نباشد.
غذایی به جز غذای خانواده برای کودکان بهانه گیر نباید تهیه شود تا کودک بداند این کار او نتیجه ای در بر نداشته است و خانه را با رستوران اشتباه نگیرد.
 
یک یا دو روز غذا نخوردن کودک آسیبی به او نمیزند پس نه اصرار در کار باشد نه جایگزین کردن تنقلات و فست فودها  به جای وعده اصلی غذایی.
 
در رعایت آداب غذا خوردن کودکان نباید سخت گیری کرد، البته که آموزش مهم است ولی نکته سنجی بیش از حد باعث انزجار کودک از غذا خوردن میشود.

هنگام سیری کودک اصرار به غذا خوردن اثر معکوس دارد.
توجه بیش از حد به غذا نخوردن و دنبال کودک دویدن و واکنش تند نشان دادن باعث ایجاد حس جلب توجه در کودک میشود و از این موضوع استفاده ابزاری خواهد کرد. 

کودکان در جمع دوستان و هم سن و سالان خود بهتر غذا میخورند، میتوان از زمانهای دور هم بودن آنها برای تشویقشان به غذا خوردن استفاده کرد.

دید کودکان را با مشارکت در تهیه غذا و خرید مواد غذاییذمیتوان تغییر داد.

به او باید اجازه داد ظرف دلخواه غذای خود را انتخاب کند.شکل و رنگ ظرف غذا عامل تحریک کننده اشتهای کودک است.

زمان غذا خوردن را به زمانی شاد تبدیل کنیم.با بازی و شعر و نمایش عروسکی میتوان زمان تغذیه کودک را به زمانی شاد و مفرح تبدیل کرد.


شیوه پخت بعضی مواد غذایی را میتوان تغییر داد. مثلا به جای سبزیجات آب پز شده از پوره سبزیجات استفاده کرد، یا سیب زمینی کم سرخ شده یا تنوری را جایگزین سیب زمینی آبپز کرد.

غذاهای رنگی و حجم کم که خوردن آن آسان باشد مانند غذاهای انگشتی برای کودکان جذاب است. 
برای کودکانی که شیر نمیخورند، شیر برنج، فرنی یا پودینگ،شیر موز، شیکها،اسموتی ها تهیه شود.

آرد و تخم مرغ و کره را میشود به سوپ کودک اضافه کرد.

گوشت را بصورت کوبیده در سوپ یا حلیم کودک مخلوط و به او بدهید.
گوشت چرخکرده را به صورت قلقلی یا مینی همبرگر در غذای کودک قرار دهید.

غذاهای انگشتی یا فینگر فودها بهترین و جذاب ترین غذاها برای کودکان است،به این شکل که هم خوردن آن آسان است و هم میتوان انواع مختلف مواد غذایی را به شکل زیبا و جذاب با هم به کودک ارائه داد.
اینگونه غذاها هم باعث سرگرمی و هم احساس استقلال کودک میشود.
در بکار گیری غذاهای انگشتی، توجه به مواد غذایی و اندازه آنها و نرمی و سفتی آن با توجه به سن و وضعیت دندان کودک بسیار اهمیت دارد.
از جمله غذاهای انگشتی غلات شکلک دار فاقد شکر،نان کوچک با پوره سبزیجات، سالاد ماکارونی با تکه های تخم مرغ،مرغ خلالی یا تن ماهی
تکه های کوچک و متنوع میوه های خرد شده و فاقد هسته،
توپک مرغ و پنیر خامه ای با سبزیجات میکس شده،کوکوهای رولتی با لایه پنیر خامه ای، کدو و هویج و کلم بروکلی آغشته به تخم مرغ و آرد سوخاری پخته شده با حداقل روغن در فر به جای سرخ کردن،انواع رومالهای سبزیجات و گوشت و مرغ روی نان تست قالب زده شده به صورت راتا،مینی پیتزاهای سالم، مافینهای میوه، پنکیک با میوه و شیره توت یا خرما یا انگور و برای کودکان بالای دو سال با عسل،تهیه املت لقمه ای سبزیجات به جای تخم مرغ آبپز،ماستهای میوه ای به جای ماست ساده ,دور چین غذا با سبزیجات به شکلهای مختلف، تهیه و تزیین غذا به شکل گل و حیوانات همه وهمه راهکارهایی ساده و مفید برای تبديل کودک فراری از غذا به کودک با اشتهاست.

در نهایت اگر کودک واقعا تمایلی به غذا خوردن نداشته باشد و این عامل در رشد و وزن او تاثیر فاحش داشته باشد حتما باید با پزشک متخصص تغذیه در میان گذاشته شود.

 

نمایش انواع مقاله بانک اطلاعات مپ استار..کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : کودکان بد غذا

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    برسام

    همیشه به داد غذا به بچه ام میدادم اما چند بار به زور نخورد ولی بعد از چند روز خودش میگفت گشنمه

    1399/04/27

  • #

    ستایش

    خیلی مقاله ی عالی بوددد مممنون واقعا

    1399/04/27

  • #

    مژده

    خیلی خیلی مقاله خوبی بود و کاربردی..ممنون از شما

    1399/03/24

آخرین اخبار (4 اردیبهشت 1403)
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .

خانه پیتزا معروف فونتینا
خانه پیتزا معروف فونتینا

خانه پیتزا پر طرفدار فونتینا ( با کادری مجرب و حرفه ای و مدیریتی عالی ) واقع در : ولیعصر ، بالاتر از پارک وی ، بعد از خیابان محمودیه ، پلاک ۲۷۵۶ که همه روزه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors