اهمیت میان وعده

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستورانها در شهر شما...کلیک کنید

🔴 میان وعده 

خیلی وقت ها درمدرسه، محل کار ، خانه و ... احساس خستگی ، گرسنگی ، افتادن قند ، بی انرژی شدن میکنیم و بدن نیاز به یک کالری و انرژی مضاعفی دارد که میتوانیم آن را با مواد غذایی مختلفی که به اصطلاح میان وعده نامیده میشود تامین کنیم .

🔺زمان مناسب مصرف میان وعده 
ساعت خوردن غذا و میان وعده در کشور های مختلف با توجه به رسم و رسومشان متفاوت است ، اما از آنجا که معمولا صبحانه بین ساعات ۷ تا ۸ میل میشود و عموم مردم به مدرسه ، سرکار و ... میروند ساعت ۱۰ تا ۱۱ میتواند زمان مناسبی برای مصرف اولین میان وعده باشد .
تایم ناهار نیز بین ساعات ۱الی ۳ می باشد درتنیجه میتوان دومین میان وعده را در ساعات ۵ تا ۶ میل کرد .
بهتر است شام در تایم ۸ تا ۱۰ مصرف شود، خوردن دیرتر آن توصیه نمیشود مگر اینکه مجبور به بیدار ماندن و دیر خوابیدن باشیم . همچنین قبل از خواب نوشیدن یک لیوان شیر برای سبکی و خوابی راحت بسیار توصیه میشود .

در این مبحث به چند نمونه میان وعده مناسب و سالم اشاره میشود:

🔺میوه های تازه :
 میوه ها دارای کالری کم و سرشار از ویتامین ها ، مواد آلی و معدنی ، فیبر و  ... میباشند .
 برای مثال کیوی حاوی ویتامین E ، منیزیم ، پتاسیم و همچنین دارای ویتامین C میباشد که این میزان دو برابر پرتقال است . 
هندوانه که یکی از رایج ترین میان وعده ها مخصوصا در تابستان به حساب می آید، دارای آنتی اکسیدانهای ضد سرطانی و ویتامین C میباشد .
سیب دارای آنتی اکسیدان هایی است که در پیشگیری از سکته و سرطان نقش دارد .
موز نیز سطح انرژی و ایمنی بدن را افزایش داده و از دیابت ، کم خونی و زخم معده و .. جلوگیری میکند . 


🔺آجیل و خشکبار :
این مواد دارای منیزیم ، چربی غیر اشباع ، روی ، منگنز ، پروتئین، آهن و فیبر و .. میباشد . 
از خواص برخی مغز ها  مانند گردو ، پسته و فندق میتوان به  کاهش کسترول و فشار و قند خون اشاره کرد.
 تخمه کدو در جلوگیری از سرطان پروستات  و بادام زمینی در پیشگیری از کم خونی ،همچنین بادام در کاهش وزن و جلوگیری از پوکی استخوان و کمبود کلسیم نقش دارند . 


🔺تنقلات : 
چوب شور ، پاپ کورن ، بستنی ، لوبیای سویا نمونه هایی از تنقلات سالم هستندکه نسبت به چیپس و پفک و ... مضرات کمتری دارند ، شکلات تلخ نیز دارای فلاوانول میباشد که باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی میشود .


🔺انواع نوشیدنی :
آبمیوه های طبیعی ، قهوه ، دمنوش ها ، شیر و ... نوشیدنی هایی که مصرف آنها در طول روز باعث سرحال شدن و انرژی گرفتن می شود . همچنین میتوان آنها را در کنار مواردی چون بیسکویت و خرما جهت بالا رفتن قند مصرف کرد .


🔺ساندویچ های کوچک (لقمه) : 
میتوانیم برای رفع گرسنگی از ساندویچ هایی که حاوی پنیر ، گردو ، کره بادام زمینی و عسل و مواردی نظیر اینها است، استفاده کنیم که  حاوی مواد معدنی و مغذی میباشند.

🔺حبوبات :
موادی دارای کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین ها ، مواد آلی و معدنی ، کالری کم و خواصی بسیار هستند که میتوانیم آنهارا پخته و پیاله ای از آن برای رفع گرسنگی استفاده کنیم مانند عدس ، لوبیا و نخود .

🔺میوه های خشک :
ترکیباتی از میوه های ترش و شیرین مانند زردآلو ، سیب ، کیوی ، آلو و ... میباشند، که دارای فیبر و پتاسیم فراوان هستند .


🔺انواع  سبزیجات :
هویج ، کرفس ، کاهو ، گوجه و کلم بروکلی و ... دارای کربوهیدرات ، کلسیم ، آهن ، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد آلی هستند ، که مصرف آنها در میان وعده میتواند سطح سلامت بدن را افزایش و ضعف بدن را کاهش دهد .


🔺ماست :
ماست چکیده ، کم چرب و ترکیب آن با خیار ، بادمجان، پونه ، نعنا ، موسیر ، دلال ، گردو و بسیاری مواد دیگر نظیر آنها میتواند میان وعده ای سالم حاوی پروتئین ، فیبر ، آهن ، کلسیم و ... با کالری کم محسوب شود.


ما با مصرف  مواد غذایی مناسب و استفاده آنها در میان وعده ها  میتوانیم سطح انرژی و سلامت را افزایش  و میزان ضعف و گرسنگی را کاهش دهیم.
البته در مورد مصرف میان وعده ها  مخصوصا در کودکان ،توجه به این نکته حائز اهمیت است که حجم میان وعده نباید آنقدر بالا باشد که مانع مصرف صحیح وعده های اصلی غذا گردد .همچنین حجم  میان وعده ها در سنین مختلف با توجه به میزان فعالیت و نیاز بدن متفاوت میباشد.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : میان وعده

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (9 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟