ماجرای سانسور سریال دهه 60 در پناه تو

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش اخبار داغ سلبریتی ها و مقاله های تخصصی... کلیک کنید

ماجرای  سانسور سریال دهه 60 در پناه تو

سانسورها آنقدر زیاد بود که در پناه عشق ، در پناه تو شد
این روزها در فضای مجازی شاهد قسمت هایی از یک سریا ل دهه ی هفتادی هستیم که تمام بازیگران آن برای ما آشنا هستند اما ماجرا برای کسانی که این سریال را دیده اند کمی مبهم شده است...
واکنش ها به این موضوع با پخش سکانس دیگری از این فیلم بیشتر شد.
در این سکانس ماجرای علاقمندی یکی دیگر از بازیگران به نام پارسا به شخصیت اول خانم این فیلم فاش می شود.

اما بنا به اظهار کارگردان و تهیه  کننده ی این فیلم اجازه ی پخش به این بخش ازفیلم داده نشده و تمام ماجرای عشق و عاشقی این شخص سوم به کل از داستان فیلم سانسور شده است.

در اوایل دهه ی هشتاد، حمید لبخنده کارگردان این سریال طی مصاحبه ای با روزنامه ی شرق اشاره به سانسورهای فراوان این سریال توسط صدا و سیما کرده بود.او در این گفتگو اعلام نمود که شخصیت پارسا در سریال نقش بسیار پررنگی داشته اما بعد از اعمال اصلاحات و حذف صحنه های گسترده ای از فیلم به شخصیتی بی اثر تبدیل شده است.

حال این علاقمندی کجایش ایراد داشته خدا می داند گویا در قاموس سانسورچیان صدا و سیما علاقه سه مرد به یک زن تحریک کننده به نظر می رسد و ممکن است موجب اشاعه ی امر منکر در جامعه شود.
اصلا نمی شود که یک زن در دنیای واقعی بیشتر از دو معشوق داشته باشد چه معنی دارد چنین شلم شوربایی...


کمی بیشتر درباره ی در پناه تو
این سریال که محصول سال 1374 است به نویسندگی علیرضا طالب زاده و کارگردانی حمید لبخنده برای پخش در شبکه ی دو سیما تهیه شد.
در این سریال بازیگرانی همچون سعید پور صمیمی، ثریا قاسمی، ایرج راد، حسن جوهرچی، لعیا زنگنه، پارسا پیروزفر، رامین پرچمی، آزیتا لاچینی و ... به ایفای نقش پرداختند.

در این سریال 26 قسمتی شاهد ماجرای عاشقی سه جوان به نام های محمد، پارسا، و رامین به یک دختر خانواده دار هستیم.

مریم که لعیا زنگنه نقش آن را به تصویر می کشد، دانشجوی هنر است و خانواده ای خوب دارد، آنقدر خوب که او لازم نمی بیند که هیچکدام از نیازهایش را در بیرون خانه تامین کند... در دانشگاه پسران زیادی دوست دارند نظر او را به خود جلب کنند اما مریم از آن دخترهایی نیست که به سادگی بتوان او را متقاعد به دوستی یا ازدواج کرد.
اما همه چیز دست به دست هم می دهند که تا او به خواستگاری یکی از همکلاسی هایش (رامین) جواب مثبت بدهد.
این در حالی است که همزمان محمد و پارسا هم عاشق او بودند.
پس از ازدواج با رامین به خاطر مشکلاتی از هم جدا می شوند...این جاست که پای محمد دوباره وسط کشیده می شود این بار محمد است که جدا از خانواده ی پر محبت مریم، پناه او می شود...
اما پس از طرح موضوع، خانواده ی محمد با این ازدواج مخالفت می کنند.پدر محمد که قاضی است دل خوشی از طلاق ندارد و مانع ازدواج می شود اما محمد  مجدانه بر سر خواسته اش استوار است.نهایتا خانواده ی محمد به این ازدواج رضایت می دهند اما مشکل بعدی که سر راه این دو قرار می گیرد موضوع بچه دار نشدن مریم است...
اما قسمت سانسور شده کجاست؟
بخش هایی که حذف شده شامل 400 صفحه از فیلم نامه ی اصلی و 20 شخصیت داستان است.
پارسا پسری است از خانواده ای متمول، پدرش با منشی خود رابطه دارد و مادرش پس از فهمیدن این موضوع خود کشی می کند.
علاقه ی پارسا به مریم از همان دوران دانشجویی آغاز می شود اما با ازدواج مریم همه چیز تغییر می کند.
باقی داستان مربوط به شکوفا شدن عشقی قدیمی است ، پارسا بعد از ازدواج نافرجام مریم، قصد ازدواج با او را دارد اما با مخالفت پدر خود مواجه شده و در این بازی محمد پیروز میدان می شود.
البته سانسور ها قرار بوده فجیع تر از این باشد مثلا عنوان شده بود که مگر می شود دختری پاک با پسری مومن ازدواج کند و بچه دار نشود؟؟ و حتی قرار بود پای همسر دوم هم به میان بیاید...
با تمام این سانسورها سریال در پناه تو یکی از پر بیننده ترین سریال های زمان خود بود و حتی تکه کلام خانم ثریا قاسمی در بیان نام پسرش بر سر زبانها افتاده بود... محمدم...!!



 

 

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : ماجرای سانسور سریال دهه 60 در پناه تو

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

  • #

    نازی

    ممنون

    1399/08/08

  • #

    نادر

    الان تازه متوجه شدن....

    1399/08/05

  • #

    شیما

    عالیه ممنون

    1399/07/30

  • #

    کسرا

    تازه فهعمیدن عالیه ممنون

    1399/07/29

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟