فیلیمو و نماوا چرا به مردم رحم نمیکنید؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستورانها در شهر و اطراف منزل شما...کلیک کنید

فیلیمو و نماوا دو انحصار بی رحمانه 

این روزها بازار ارائه دهندگان ویدئو های اشتراکی بسیار داغ است .البته نه هر سایتی، فقط دو سایت مطرح می توانند این خدمات را به مردم آن هم با قیمت های سرسام آور ارائه دهند.
بله دو نام آشنا یعنی فیلیمو و نماوا .دو سرویسی که این روزها جیب مردم را درو می کنند و به راحتی بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ در سراسر تهران و حتی کشور اجاره می کنند.
حتی این روزها با وجود همه گیری ویروس کرونا، جای سینما را هم گرفته اند.ایده ی فروش اینترنتی فیلم های اکران نشده، ایده ایست کاسب کارانه که در دراز مدت پیش بینی می شود کسب و کار سینماداران را نیز کساد کند.
با این وجود چرا تنها این دو سرویس دهنده ی اینترنتی می توانند این ایده های ناپخته  را ارائه  بدهند؟ 
آیا به جز این دو، شرکت دیگری هم هست که توان رقابت داشته باشد؟
بگذارید ازنحوه ی شکل گیری آن ها بیشتر بدانیم.
با توجه به ناکارآمدی صدا و سیما در جذب مخاطب و محدودیت هایی که در نمایش فیلم ها در این ارگان وجود دارد پای سرویس های ارائه دهنده ی فیلم و سریال های اشتراکی به بازار ایران باز شد.البته در رشد و نمو این صنعت، ضعف قانون کپی رایت نیز بی تاثیر نبوده است.بدین صورت که به راحتی می توانند فیلم های خارجی را دستکاری کرده و بدون مجوز از سازنده پخش نمایند.( طبق ادعای خودشان فقط در خصوص فیلم های آمریکایی، قانون کپی رایت اجرا نمی شود.)
هر دوی این سرویس ها روابط خود با خدمات دهندگان اینترنتی و اپراتورها را نیز بهبود بخشیده و مشغول کسب سود نجومی هستند.
البته در ابتدای امر با توجه به قیمت های مناسبتر خدمات این دو شرکت، بیشتر مردم آن را به تهیه ی سی دی و ... ترجیح می دادند اما با توجه به افزایش قیمت ها دیگر شاید تماشای فیلم و سریال از این دو سایت جذابیت خاصی برای مخاطب نداشته باشد.
به طور کلی صدا و سیمای هر کشوری باید برنامه های جذاب برای مخاطبان در نظر بگیرد و این برنامه ها باید با بودجه ی دولتی و به صورت رایگان در دسترس عامه ی مردم باشد ، اما آنچه که مثل همیشه شاهد آن هستیم رشد یک شبه ی یک سری شرکت های  خصوصی است که کارشان پر کردن خلاء خدمات عمومی است.
در ادامه به بررسی معایب استفاده از این خدمات اشتراکی می پردازیم.
1- سانسور وحشتناک فیلم های خارجی به گونه ی که در بسیاری از مواقع مفهوم فیلم گنگ و بی معنا می شود.
2- محدود بودن تعداد فیلم های موجود در سایت.
3- دستگاه مدار بودن این سایت ها.شما در استفاده از اشتراک خود می توانید با سه دستگاه متصل شوید اما با هر دستگاه فقط می توانید فیلم های دانلود شده ی همان را استفاده کنید.در واقع این دانلود ها وابسته به اکانت شما نیست بلکه وابسته به دستگاهی است که با آن وارد اکانت خود می شوید.
4- اگر شما بخواهید که تنها یک فیلم را ببینید مجبورید یک اشتراک یک ماهه خریداری کنید و این برای کسانی که زمان کمی برای دیدن فیلم دارند گران تمام می شود.
5- زمانی بودن اشتراک ها باعث می شود که شما نتوانید یک سریال را به صورت کامل خریداری کنید.
6- محدود بودن تعداد فیلم های موجود در سایت نسبت به سایت های دانلود رایگان.
7- برای دیدن یک فیلم هم باید هزینه ی اشتراک پرداخت کرد و هم هزینه ی نیم بهای حجم اینترنت مصرفی و این موضوع باعث می شود تا مخاطبان ترجیح دهند که از سایت های رایگان فیلم دانلود کنند آن هم بدون سانسور و با تنوع بالا.
8- یکی دیگر از معایب استفاده از این سایت ها این است که هیچکدام مسئولیت مشکلات و اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری که ممکن است به کامپیوتر و گوشی شما وارد شود را نمی پذیرند .
9- این دو شرکت در ظاهر رقیب هستند اما در واقع هیچ گونه رقابتی در نرخ و محتوا را از این دو شاهد نیستیم و این نمایانگر لابی این دو شرکت بر سر کسب سود حداکثری است.
در هر صورت با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم و نبود امکانات برای تفریح، انتظار می رفت  این دو شرکت که در ظاهر برخاسته از خود مردم هستند بیشتر هوای مخاطب را داشته باشد اما این طور که به نظر می رسد تنها چیزی که برای آن ها مهم است کسب سود در این وا مفساست.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : فیلیمو و نماوا دو انحصار بی رحمانه

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

  • #

    رحمان

    هرچقدر گرون کنن ولی خیلی بدرد بخوره

    1399/05/21

  • #

    رحمان

    هرچقدر گرون کنن ولی خیلی بدرد بخوره

    1399/05/21

  • #

    راضیه

    واقعا گرون کردن ۲۵۰۰۰ تومان کرد کردن ۳۵۰۰۰ تومان

    1399/05/21

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟