ژولیِن ماشروم

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

ژولیِن ماشروم

ماشروم ژولین یک غذای روسی است با نامی زیبا برگرفته از زبان فرانسوی.اکثر افراد با شنیدن نام این غذا به یاد غذاهای خوشمزه ی فرانسوی می افتند اما باید گفت که این غذا کاملا روسی است؛جالب است بدانید که این غذا از زمان های بسیار قدیم در روسیه طبخ می شده است؛ در گذشته این غذا را در ظروف فلزی طبخ می کردند و بر این باور بودند که طعم قارچ در این ظروف بیشتر نمایان می شود و بر کل غذا غالب است. یکی از تفریحات مردم روسیه از گذشته تا کنون جمع آوری انواع قارچ از جنگل بوده است ؛ شاید همین علاقه ی روس ها به قارچ باعث شده تا غذاهای متنوعی از آن در فرهنگ آشپزی روسی وجود داشته باشد.
روش ژولین چیست؟
 بطور کلی یکی از ترفند های متداول آشپزخانه مهارت کار با چاقو است و یکی از چالش برانگیزترین مهارت ها برش خلالی است. 
اجازه دهید در جواب این سوال که چرا نام این غذا را ژولین گذاشتند به کتاب "فرهنگ لغت آشپزی" اثر ویلیام واسیلیویچ پاخلِبکین مراجعه کنیم.در این کتاب ذکر شده است که ژولین نوعی برش سبزیجات است که توسط سرآشپزان فرانسوی ابداع شده و برای غذاهایی مثل سوپ ، سس و سالاد  به کار می رود؛ در این روش که اصطلاحی کلاسیک در مدارس آشپزی محسوب می شود، سبزیجات به قطعات 5 تا 6 سانتی متری و به ضخامت 3 میلی متری برش می خورند. پس به این خاطر است که نام این غذا ژولین ماشروم است زیرا که مواد اولیه ی آن به روش ژولین خرد می شوند همانطور که سوپ ژولین به این روش آماده می شود.
ژولین ماشروم در واقع نوعی پیش غذای گرم و سنگین محسوب می شود. مواد اولیه ی اصلی آن شامل قارچ، پیاز،آرد، پنیرو خامه ی ترش (اسمیتانا) است.اما این مواد برای تهیه ی سبک کلاسیک این غذا است امروزه در روسیه مواد دیگری را نیز به آن اضافه کرده و نوع برش را نیز تغییر داده اند. از لحاظ طعم، ماشروم ژولین بسیار شبیه بیف استروگانف است اما این دو باهم تفاوت هایی دارند.در این مطلب به طرز تهیه ی امروزی ژولین ماشروم می پردازیم.
مواد اولیه ی لازم برای تهیه ی ژولین ماشروم برای یک پرس عبارت است از :
قارچ 100 گرم
فیله ی مرغ پخته شده1 تا 2 عدد
پیاز 1 عدد ، کوچک
آرد 1 قاشق مربا خوری 
کره 50 گرم
خامه ترش یا خامه صبحانه 50 گرم
پنیر دلخواه 50 گرم ،رنده شده (موتزارلا، گودا یا ترکیبی از هر دو)
نمک و فلفل به میزان لازم
سیر 1 حبه (دلخواه)
طرز تهیه ی ژولین ماشروم
ابتدا پیاز و قارچ را در ابعاد دلخواه خرد می کنیم (بهتر است در ابعاد اصلی سبک ژولین یعنی 50*3 میلی متر باشد).کره را در ماهی تابه ذوب می کنیم و ابتدا پیاز و بعد قارچ را به آن اضافه می کنیم (توجه داشته باشید که قارچ حتما باید با درجه حرارت بالا تفت بخورد در غیر این صورت خیلی سریع آب از دست داده و به حالت لاستیکی در می آید).پس از تفت دادن قارچ و پیاز، فیله ی مرغ پخته شده را در ابعاد کوچک خرد کرده و به ماهی تابه اضافه می کنیم کمی که تفت خورد یک قاشق مربا خوری آرد را به آن می افزاییم و سپس نمک و فلفل سیاه را.سپس مواد را از روی اجاق برمی داریم.ظرف مورد نظر برای سرو را از قبل چرب می کنیم (به جای ظرف می توانید از پوره ی سیب زمینی یا نانی که به صورت ظرف آماده کرده ایم استفاده کنید).مواد را داخل ظرف می گذاریم و سپس از ترکیب خامه و سیر رنده شده روی آن می ریزیم و در انتها پنیر رنده شده را روی آن می دهیم.غذا را به مدت 10 الی 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد در طبقه ی وسط قرار می دهیم تا پنیر ها آب شوند.در 5 دقیقه ی پایانی شعله ی بالا یا گریل فر را روشن می کنیم تا سطح پنیر کمی برشته شود.
در آخر می توانید با استفاده از سبزیجات تازه ی ساطوری شده آن 
 را تزئین کنید و از این غذای ساده و خوشمزه لذت ببرید.

 

نمایش برترین کافی شاپ های شهرتان...کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : ژولیِن ماشروم

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    تینا

    من و همسرم واقعا خوشمون اومد

    1399/04/17

  • #

    نیلوفر

    من یه بار درست کردم خیلی خوشم اومد از این به بعد همیشه درست میکنم

    1399/04/17

  • #

    مونا

    خیلی ممنون که دستور پخت هم قرار دادید\s

    1399/04/17

  • #

    سمانه

    من عاشق غذاهای روسی هستم محصوصا اینکه دسر باشه

    1399/04/17

  • #

    سارا

    بسیار دسر خوبی هست برای موقع هایی که که مهمون دارید

    1399/04/17

  • #

    سهیل

    خیلی خوشمزه هست وقتی درست کردم همه ی مهمون هام خوششون اومد

    1399/04/17

  • #

    سیما

    من غذا و دسر های که توش قارچ باشه رو خیلی میپسندم\s

    1399/04/17

  • #

    نارینا مراد پور

    من درست کردم و خیلی و خیلی خوشم اومد واقعا عالیهههههههههههههه

    1399/04/17

  • #

    نیما

    من عاشق دسر هستم مخصوصا خارجی

    1399/04/17

  • #

    دینا

    من که خیلی خوشم اومد

    1399/04/17

  • #

    پرستو

    من عاشق پخت غذاهای خارجی هستم . بخصوص فرانسوی . این قارچها رو درست کردم . فوق العاده شدن . مرسی از اموزش خوبتون

    1399/04/17

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .