طرز پخت سوپ شیر و خامه

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستورانها در شهر شما...کلیک کنید

طرز پخت  سوپ شیر و خامه


شیر منبع غنی پروتئین و کلسیم است که از آن به عنوان تقویت کننده ی استخوان ها یاد می شود. در میان شیر های موجود شیر بز و شتر به دلیل داشتن طبع گرم از ارزش غذایی بالاترین نسبت به شیر گاو که طبع نسبتا سردی دارد برخوردار هستند، اما نوشیدن شیر تازه بز توسط کودکان میتواند به بروز برخی عوارض نظیر به هم خوردن تعادل الکترولیت ها، اسید متابولیک، آنمی مگالوبلاستیک و بروز واکنش های آلرژیک منجر شود. 
در صورتی که شما گیاهخوار هستید میتوانید به جای شیر های نام برده شده، از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام استفاده کنید. 
سوپ بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود اما سوپ شیر به دلیل مقوی بودن میتواند گزینه مناسبی به عنوان غذای اصلی حساب شود. 
در ابتدا به معرفی یک ادویه ی مورد استفاده می پردازیم ؛‌ *برگ بو*
برگ بو، گیاهی خوشبو و معطر است ک از آن به عنوان عطر غذا استفاده میشود. این گیاه استفاده دارویی زیادی دارد همچنین در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا از آن استفاده می کنند. در آشپزی از چند برگ بو، می توان به عنوان از بین برنده ی بوی ضخم مرغ استفاده نمود که میتوان آن را از عطاری ها تهیه کرد. 
برای پخت این سوپ خوشمزه چهار نفره مواد زیر را تهیه فرمایید :
250gجو پرک........... 
گوشت گردن مرغ.... (به میزان دلخواه، حدود هشت گردن مرغ یا بیشتر) 
 150gهویج نگینی خرد شده......... دو عدد متوسط یا 
پیاز خام......... دو عدد بزرگ
 حبه2سیر...... 
3/2آرد.......ق غ
100gکره........ 
750ccشیر........ 
100gخامه صبحانه....... 
 200gکرفس نگینی خرد شده ......
نمک فلفل زرد چوبه........ به میزان دلخواه
 ابتدا گردن مرغ را خوب بشویید و با یک پیاز بزرگ  و دو حبه سیر و دو عدد برگ بو، نمک فلفل و زردچوبه درون قابلمه ریخته و به آن حدود پنج لیوان آب اضافه میکنیم(میتوان به جای زردچوبه از زعفران استفاده کرد) و میگذاریم با شعله متوسط حدود یک ساعت خوب بپزد. بعد از اتمام یکساعت قابلمه را از روی حرارت برداشته و آب مرغ را از صافی رد میکنیم (گوشت گردن مرغ هارا ریش ریش کرده و به آب مرغ اضافه میکنیم) 
مخلوط آب مرغ و گوشت گردن را درون قابلمه ریخته و جوی پرک را به آن اضافه کرده و روی حرارت کم میگذاریم به آرامی بپزد
**نکته ی طریقه ی شستن جوی پرک:
(برای شستن جوی پرک، یک ظرف نسبتا بزرگ برداشته جو ها را درون آن ریخته و آب سرد را روی آن باز میکنیم تا روی جو ها را آب بگیرد، سپس چند مرتبه با دست زیر و رو میکنیم تا آشغال های موجود در آن به روی آب بیاید و آب آن را دور میریزیم، چند مرتبه این کار را تکرار میکنیم تا مطمئن شویم جو پرک ها تمیز شده اند.) 
هویج، کرفس و پیاز خام را به مخلوط آب مرغ اضافه کرده و نمک و فلفل میزنیم. 
در این حین یک قاشق و نصفی آرد خشک را درون تابه ی کوچک خشکی ریخته و روی شعله اجاق کمی تفت میدهیم، تا جایی که بوی ضخم آرد گرفته شود، در نهایت شعله را خاموش کرده تا آرد از حرارت بیوفته. بعد از گذشت حدود یک ربع حرارت آرد کم شده و کره ای که در محیط بوده را به همراه نصف شیر سرد، با هم مخلوط میکنیم (به اصطلاح آرد را در شیر سرد باز میکنیم) ترکیب آرد و کره و شیر را به مخلوط آب مرغ اضافه میکنیم
باقی مانده شیر را گرم میکنیم (اگر از شیر سرد داخل سوپ داغ استفاده کنیم، شیر بریده بریده خواهد شد). پس از گرم شدن شیر نصف خامه را درون شیر ریخته و آن را با هم مخلوط میکنیم و در نهایت به سوپ اضافه میکنیم و پس از نیم ساعت زیر شعله را خاموش میکنیم. 
نصف خامه ی باقی مانده را برای تزیین استفاده کنید. 
در تهیه ی سوپ شیر و خامه می توان بسته به ذایقه ی خودتان از سبزیجات مختلی چون ذرت، قارچ، گشنیز، جعفری و....  استفاده کنید. 
غلظت سوپ شما بستگی به مقدار شیری دارد که به آن اضافه میکنید. اگر میخواهید رقیق تر باشد، شیر بیشتر و در صورتی که تمایل دارید سوپی غلیظ داشته باشید مقدار کمتری شیر استفاده کنید. 
نوش جان

 

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : طرز پخت سوپ شیر و خامه

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    نازی

    خیلی خوشمزست

    1399/08/05

  • #

    نارینا مراد پور

    چقدر خوبه

    1399/08/05

  • #

    سارا

    عالیه ممنون

    1399/07/30

  • #

    ناتالی

    عالیه ممنون

    1399/07/29

آخرین اخبار (5 اردیبهشت 1403)
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .

خانه پیتزا معروف فونتینا
خانه پیتزا معروف فونتینا

خانه پیتزا پر طرفدار فونتینا ( با کادری مجرب و حرفه ای و مدیریتی عالی ) واقع در : ولیعصر ، بالاتر از پارک وی ، بعد از خیابان محمودیه ، پلاک ۲۷۵۶ که همه روزه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .