صنایع غذایی همدانیان با نیم قرن سابقه ی درخشان

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستوران ها کافه ها فست فودها در شهر شما...کلیک کنید

جهت ثبت رستوران خود در بانک اطلاعات مپ استار کلیک کنید

 

صنایع غذایی همدانیان با نیم قرن سابقه ی درخشان

رب گوجه فرنگی یکی از مواد اولیه ایست که در هر خانه به کررات از آن  استفاده می شود.
کیفیت این ماده ی غذایی تاثیر مستقیمی در طعم و مزه ی غذا دارد.
فلسفه ی تولید این ماده ی غذایی به سال های دور باز می گردد.ایرانیان در قدیم به علت عدم وجود گوجه در فصل زمستان، در طی تابستان به خصوص ماه های آخر آن شروع به تهیه ی رب گوجه می نمودند؛ با این روش آن ها همیشه در طول سال به خصوص فصل های سرد از این ماده ی غذایی ارزشمند بهره مند بودند.
همانطور که می دانید گوجه سرشار از آنتی اکسیدان است.به نظر  اکثر پزشکان و متخصصان علم  تغذیه سبزیجاتی چون گوجه و هویج با حرارت دیدن مقدار بیشتری از آنتی اکسیدان را در خود آزاد می کنند. 
یکی از کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی که محصولات بسیار با کیفیتی نیز تولید می کند شرکت صنایع غذایی همدانیان می باشد.
این شرکت در سال 1350 در جاده ی ساوه - تهران تاسیس شده و شروع به فعالیت نمود. مساحت کلی سالن های این کارخانه به 5 کیلومتر مربع می رسد و محصولات آن به 31 استان کشور عرضه می شود.
با گذشت 49 سال از فعالیت این شرکت می توان گفت که همواره در پی افزایش کیفیت بوده و هم  کنون 10 محصول متفاوت را تولید می نماید.
گروه همدانیان در طول این سالیان همواره از مواد اولیه ی با کیفیت استفاده کرده ، چرا که بر این باور است که مصرف کننده خود بهترین داور بوده و کیفیت را به خوبی تشخیص می دهد.
جالب است بدانید که اکثر محصولات این کارخانه جلوی درب آن ، فروش می رود و اصلا کار به فروش در فروشگاههای زنجیره ای نمی رسد.
این شرکت علاوه بر رب گوجه فرنگی محصولات دیگری نیز دارد از جمله : انواع سس گوجه فرنگی، کنسرو نخود فرنگی، کنسرو لوبیا چیتی و انواع سرکه.

حال که با این شرکت و محصولات با کیفیت آن آشنا شدیم بد نیست اندکی هم از گوجه فرنگی بدانیم.
زادگاه اصلی گوجه فرنگی آمریکای جنوبی و مرکزی است؛ میوه ای سرخ رنگ که در دوره ی استعمار اسپانیا از آمریکا به سایر نقاط جهان منتقل گردید. در علم گیاه شناسی یک میوه تلقی می شود اما اکثر مردم جهان آن را جزو تره بار محسوب می کنند. جالب است بدانید که این گیاه اولین گیاهی بود که در آمریکا برای آزمایشات تراریختگی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان محصولی مجاز برای مصرف خوراکی در تجارت آمریکا مورد سوء استفاده قرار گرفت.این سبزی در سال 1300 هجری قمری و در زمان سلطنت شاهان قاجار از طریق کشورهای همسایه از جمله ارمنستان به ایران وارد شد.این گیاه را در آن زمان بادمجان ارمنی نام نهادند اما پس از گذشت مدتی کوتاه به دلیل واردات آن از اروپا به گوجه فرنگی مشهور شد.
دوست محمد خان معیر الممالک اولین کسی بود که بذر این گیاه را به ایران فرستاد و برای اولین بار در منطقه ای نزدیک میدان تجریش امروزی که به نام باغ فردوس معروف است کشت شد.
یک روایت بسیار جالب درباره ی این گیاه وجود دارد و آن اینست که  گیاه گوجه فرنگی مدت ها در باغ فردوس کشت می شده است اما به علت ناشناخته بودن فکر می کردند که نوعی بوته ی تزئینی است.روزی عزالدوله برادر ناصرالدین شاه قاجار برای گردش به این باغ می رود و ناگهان چشمش به گوجه می افتد.درباره آن از خدمتکاران می پرسد اما همگی می گویند تا بحال آن را نچشیده اند و ممکن است سمی باشد.اما عزالدوله با اصرار فراوان آن را تست می کند و بسیار به مذاقش خوش می آید . از آن زمان گوجه فرنگی در ایران کشت و پرورش داده شد.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/restaurant/
  • برچسب ها : صنایع غذایی همدانیان با نیم قرن سابقه ی درخشان

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟