طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه و پرخاصیت

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه و پرخاصیت


شربت به لیمو یک شربت سنتی می باشد که، جدای از اینکه بسیار خوشمزه است دارای خواص درمانی هم می باشد که می تواند برای ، بدن بسیار مفید باشد . مواد لازم برای تهیه این شربت خوش اب و رنگ، دو عدد به، یک عدد برگ به ، اب لیمو ترش به اندازه ی یک قاشق غذاخوری، شکر نصف لیوان، و اب دو لیوان می باشد که به راحتی در دسترس هستند.

این شربت در تمام نقاط کشور ایران تهیه می شود و طرفداران بسیاری را دارد و می تواند موجب رفع عطش، شود. برای تهیه ان در ابتدا، به ها را به خوبی می شوییم، سپس پوست ان ها را می گیریم و بعد ان ها را نصف می کنیم، بعد داخل اب میوه گیری ریخته و اب ان ها را می گیریم، توجه داشته باشید که در صورتی که، دوست داشته باشید پالپ میوه در اب میوه وجود داشته باشد،  بهتر است که میوه را با رنده خرد کنید و مورد استفاده قرار دهید، و اگر می خواهید  که ، کاملا یکدست باشد می توانید اب به را، از صافی رد کنید و استفاده نمایید.
بعد از انجام این مرحله، اب به را داخل قابلمه ای ریخته، و بر روی حرارت قرار می دهید، و شکر را به ان اضافه کنید و خوب هم بزنید، بعد از اینکه شکر حل شد ان را رها کنید و دیگر هم نزنید چرا که همزدن زیاد می تواند باعث شکرک زدن شربت شود.

بعد از اینکه این مرحله نیز سپری شد، حرارت را کم کنید و میوه رنده شده و یا اب به از صافی رد شده را به قابلمه اضافه کنید، و سپس به ان فرصت دهید تا قوام بیاید، بعد از ان می توانید مقداری از شربت را برداشته و در یک لیوان سرد بریزید و توجه کنید، که اگر به خوبی به ته لیوان  رسید ان شربت خوب و سالم است و اگر متوجه شدید که، متلاشی شد، اجازه دهید که شربت باز هم حرارت ببیند.
بعد از ان ، برگ به لیمو و اب لیمو ترش را به شربت اضافه کنید، تا شربت خوب غلیظ شود و سپس باز هم بگذارید که پنج دقیقه بر روی حرارت بماند، بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا با دمای اطراف همسان شود.
بعد از خنک شدن، می توانید ان را درون ظرف شیشه ای ریخته، و در یخچال نگه داری کنید، و هر زمان که دوست داشتید ، یک الی دو قاشق غذا خوری از ان را، برداشته و در لیوان ریخته و با اب سرد پر کنید و سپس میل کنید.
این شربت بسیار مقوی است و می تواند مشکلات مربوط به دستگاه گوارش را برطرف کند.
از طرفی برای سرماخوردگی بسیار مناسب است و می تواند اب ریزش بینی و گلودرد را برطرف کند، و بهبود ببخشد، حتی برای افراد باردار هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و طبق گفته ادیان، به باعث سلامتی و زیبایی جنین می شود.
این میوه در استان های شمالی کشور ایران ، پرورش داده می شود و از خواص دارویی ان خیلی زیاد استفاده می شود، می تواند از ریزش مو جلوگیری کند،  و باعث لطافت ان شود.
از طرفی از جمله خواص این شربت، می توان به تقویت حافظه توسط ان اشاره کرد و هم چنین اینکه می تواند اعصاب و روان را ارام کند.
 شربت به لیمو می تواند، سردرد و میگرن را برطرف کند و باعث نرمی پوست شود، و خاصیت ضد نفخ دارد و حتی می تواند بی خوابی را هم برطرف کند .
این شربت ، برای افراد افسرده هم می تواند استفاده شود و تاثیر گذار است.

  • مرجع :
  • برچسب ها : طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه و پرخاصیت

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟