معرفی سبزیجاتی که طبع گرمی دارند

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

معرفی سبزیجاتی که طبع گرمی دارند



یکی از مطالب مهمی که باید به ان توجه شود، مسئله مزاج شناسی خوراکی ها می باشد که ما این بار، در مورد مزاج سبزیجات و گیاهان صحبت می کنیم. یک سری از سبزیجات هستند که دارای مزاج گرم هستند و بسیار برای افرادی که دارای طبع سرد می باشند، مفید هستند.
سبزیجات نقش مهمی را در سلامت بشر دارند و به خصوص اینکه در طب سنتی هم از ان ها و خواصی که دارند استفاده می شود، دانستن طبع ان ها کمک می کند که در صورت نیاز بتوانیم در کنارش از مصلح استفاده کنیم، تا برای دستگاه گوارش نیز مشکلی به وجود نیاید.
از جمله این سبزیجات که طبع گرم دارند: می توان به شاهی، تره، ریحان، جعفری، شبدر،  کرفس،گزنه،مرزه،مارچوبه و شنبلیله و غیره اشاره کرد که می توان ان ها را در غذاهای مختلفی استفاده کرد و یا اینکه از خواص دارویی ان ها بهره برد.
 شاهی همان طور که گفته شد طبع گرم دارد و طعم ان تیز و تند است اما دارای فواید بسیاری می باشد از جمله ان که، باعث پاکسازی کبد و طحال می شود و به عملکرد ان ها کمک می کند، از طرفی خوردن این نوع از سبزی می تواند بوی بد زیر بغل را برطرف کند و حتی قوای جنسی را تقویت گرداند اما باید گفت که نباید از ان زیاد استفاده کرد، چرا که می تواند باعث اسیب به چشم شود و حتی ایجاد سردرد و سرگیجه کند.

 جعفریهمطبع گرم دارد که از جمله خواص ان، این است که می تواند برای بیماران دیابتی مفید واقع شود و به عملکرد کبد در ان ها کمک کند، هم چنین اینکه فشارخون راهم تنظیم می کند و از بسیاری از بیماری های قلبی پیشگیری می کند، جعفری یک سبزی ضدسرطان است که از متاستاز جلوگیری می کند و سلول ها را سالم نگه می دارد، و حتی درمورد دستگاه ادراری هم می تواند مفید واقع شود و از  ایجاد سنگ مثانه پیشگیری کند .
 ریحان عطر و طعم بسیار خوبی دارد، و می تواند در سبزی خوردن استفاده شود و درکنار موادغذایی مورد استفاده قرار گیرد، ریحان از سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند، و به خوبی می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم گرداند.
 نعناع هم جزو سبزیجات گرم است که می تواند از سرطان پیشگیری کند، و علاوه بر ان بر روی بیماری سل هم اثر می گذارد و بهبود ان را سرعت می بخشد .
هم چنین نعناع می تواند، تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی را برطرف گرداند البته که باید به صورت منظم و مداوم استفاده شود.
کرفس هم از نوع سبزیجات گرم است، و برای کبد بسیار مفید است و می تواند از ان مراقبت کند و سموم را دفع نماید، و حتی اینکه برای لاغری هم مناسب است و باید برای رژیم به صورت ناشتا ، استفاده شود.
شوید هم از دسته سبزیجات گرم است، و می تواند روی کبد و جزایر لانگر هانس اثر کند و دیابت را کنترل نماید، و از طرفی می تواند کلسترول و چربی را از بدن بزداید و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند.
 اسفناج هم گرم است و دارای انواع ویتامین های گروه بی که می تواند خون ساز واقع شود، و هم اینکه برای پوست خوب است و ان را شفاف می کند و اکنه را از بین می برد و سردی بدن را هم برطرف می کند، از طرفی کبد را پاکسازی می کند و بر روی دیابت هم اثر می کند و ان را کنترل می نماید.

  • مرجع :
  • برچسب ها : سبزیجاتی با طبع گرم

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .