• اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

سالاد میموزا

سالاد میموزا یکی از خوشمزه ترین سالاد های روسی است که معمولا در جشن ها و مراسم خاص از آن استفاده می کنند. این سالاد یک نوع پیش غذای سرد است اما به علت وجود مقادیر بالای کربوهیدرات و پروتئین، غذایی کامل محسوب شده و نیاز بدن به این مواد مغذی را بطور کامل برطرف می کند.البته کالری قابل توجهی نیز دارد.در رابطه با نحوه ی سرو آن باید گفت که معمولا به صورت کیک تهیه می شود و درست مانند کیک برای هر نفر برش های مثلثی در نظر می گیرند.البته در رستوران های شیک و مدرن آن را به صورت کاپ کیک برای هر نفر به صورت مجزا تهیه می کنند. 
میموزا در اوایل ده ی هفتاد میلادی دراتحاد جماهیر شوروی سابق پدیدار شد وعلت نام گذاری آن، شباهتش به گل های اقاقیا است که در فصل بهار در میان برف ها می رویند. در واقع سطح این سالاد را با زرده ی تخم مرغ رنده شده می پوشانند که آن را شبیه گل ها می کند .شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شود که در فصل بهار اصلا برفی نیست، اما جالب است که بدانید در سرزمین روسیه حتی در بهار نیز برف ها بطور کامل آب نشده اند.
از لحاظ طعم و مزه، میموزا بی شباهت به سالاد الویه نیست زیرا مواد اولیه آن تقریبا یکسان هستند. اما شیوه ترکیب و شمایل کلی آن با الویه کاملا متفاوت است.
در این گفتار به طرز تهیه ی این سالاد مدرن و زیبا می پردازیم.
مواد لازم جهت تهیه ی سالاد میموزا برای 3 تا 4 نفر عبارت است از:
تن ماهی 1 عدد
سیب زمینی پخته شده 4 عدد
هویج 4 عدد
پیاز 2 عدد
پنیر سفت ( گودا یا سوئیسی) 150 گرم
تخم مرغ 4 عدد
سس مایونز 150 گرم
کره 50 گرم 
فلفل سیاه به میزان لازم
سبزی تازه ( شوید یا جعفری و یا ترکیبی از هر دو) برای تزئین
طرز تهیه ی سالاد میموزا برای 3 تا 4 نفر به شرح زیر است:
ابتدا تن ماهی را از روغن کاملا جدا کرده و با چنگال خوب له می کنیم( بهتر است از تن ماهی پرورده شده در آب نمک استفاده کنید). سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ را آبپز کرده و پوستشان را می گیریم. هویج را نیز بخار پز می کنیم.حالا سیب زمینی ها را رنده درشت می کنیم و هویج را هم به همین صورت.زرده های تخم مرغ را برای روی سالاد جدا کرده و سفیده ی آن را نیز رنده می کنیم. سپس پیاز را بصورت مکعبی تا جایی که امکان داشته باشد ریز می کنیم.پنیر را نیز با رنده درشت ، رنده می کنیم. حالا نوبت چیدن مواد به سبک کلاسیک آن است.برای این کار نیاز به یک قالب دایره ای یا چهار گوش داریم (توجه داشته باشید که قالب باید فاقد کف باشد. اگر از قالب کمربندی استفاده می کنید باید کف قالب را جدا کنید).درون ظرف مورد نظر برای سرو سالاد، قالب را قرار می دهیم و به ترتیب زیر مواد را روی هم می چینیم.
ابتدا سیب زمینی رنده شده، 4 قاشق مربا خوری سس مایونز، تن ماهی، سس مایونز،پیاز،سس مایونز، هویج،سس مایونز، سفیده تخم مرغ، فلفل سیاه، سس مایونز،کره فریز شده رنده شده، سس مایونز، پنیر گودای رنده شده، سس مایونز و در آخر زرده ی تخم مرغ را روی سالاد رنده می کنیم.
پس از این مراحل قالب را خیلی آهسته و با احتیاط خارج می کنیم وآن را در یخچال می گذاریم تا کی خنک شود. روی سالاد را با شوید تازه و یا جعفری تزئین می کنیم.
این سالاد برای وعده ی شام بعنوان غذایی کامل می تواند استفاده شود.
نوش جان.

 

کدام رستوران و کافی شاپها سالاد میموزا سرو میکنند؟ کلیک کنید

  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : سالاد میموزا

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    سولماز

    سالادها برای باز کردن اشتها قبل از غذا فوق اعاده عمل میکنن بخصوص که داخل این سالاد روسی از پیاز هم استفاده شده

    1399/04/02

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .