درمان انواع گلودرد

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستورانها کافه ها و فست فودها در شهر شما...کلیک کنید

درمان انواع گلودرد

گلودرد از انواع بیماری هایی است که هر کدام از ما حداقل یک بار در زندگی ان را تجربه کرده ایم، برخی از افراد با برخورد به این بیماری سریع به پزشک مراجعه می کنند و برخی دیگر با استفاده از روش های سنتی در خانه به مداوای ان می پردازند که ما بنا داریم در ابتدا انواع گلودرد را معرفی و بررسی کرده و راهکار هایی را بابت درمان ان ذکر کنیم.
این گلودرد ها عبارتند از: گلودرد ناشی از ورم لوزه، گلودرد عصبی، گلودرد ناشی از سرما خوردگی، گلودرد استرپتوکوکی.
نوع گلودرد باید به سرعت توسط پزشک شناسایی شود و درمان گردد که اگر اینکار انجام نشود منجر به عفونت شده و سلامتی فرد را به خطر می اندازد، گلودرد ناشی از سرما خوردگی ممکن است که ناشی از ویروس و یا باکتری باشد که فرد را در بلعیدن دچار مشکل می کند، برای درمان چنین گلودردی استفاده از انتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز می کند جایز است ، هم چنین خوردن مواد خوراکی خانگی به بهبود ان کمک می کند که این مواد خوراکی عبارتند از: معجون عسل و اب لیمو، اب پرتقال و خوردن مرکبات و هم چنین مایعات گرم. این مواد بسیار در درمان اینگونه از گلودرد موثر هستند و سریع اثر می کنند و باعث تقویت سیستم ایمنی فرد می شوند.
هم چنین استفاده از انواع دمنوش های گرم مزاج باعث کندی رشد باکتری ها شده و سرعت بهبود فرد را بالاتر می برد. گلودرد استرپتوکوکی نیز بایستی با انواع مواد ضد التهاب درمان شود و روند ان به سرعت انجام گیرد چراکه در غیر این صورت این باکتری روی قلب نیز اثر خواهد گذاشت، در این موارد استفاده از قرص های طبیعی و گیاهی مانند اوکالیپتوس به مرطوب نگه داشتن گلو کمک می کند و شرایط فرد را بهتر می کند.
هم چنین خوردن جوشانده ی پونه باعث نرم شدن گلو می شود و اثرات بد باکتری را برطرف می کند و گلو را ارام تر می گرداند. یکی از درمان های خانگی گلودرد ، استفاده از سوپ مرغ است، که می تواند به تسکین گلو کمک کند، سدیم موجود در سوپ مرغ دارای اثرات ضد التهابی می باشد، در نتیجه احساس بهتری را در بیمار ایجاد می کند.
از طرفی می توان گفت که یکی از روش های برطرف کردن گلو درد، قرقره کردن اب نمک است، اب نمک یک ماده ضد التهاب است که خلط را قطع می کند و التهاب را کاهش می دهد.
سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونت است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد،وقتی روزی یک سیر خام می خورید از ان ماده ای به نام الیسین ازاد می شود، که باعث کشتن باکتری ها می شود و گلودرد را تسکین می بخشد. حتی می توانید از چند قطره روغن سیر در اب استفاده کرده و ان را قرقره کنید.
عسل هم خاصیت ضد باکتری و عفونت دارد و می تواند با عوامل بیماری زا مبارزه کند،عسل مانند یک ماده هایپرتونیک اسموزی عمل می کند،به این ترتیب که اب را از محل ملتهب خارج می کند و در نتیجه التهاب را کاهش می دهد. یک الی دو قاشق عسل را به اب گرم اضافه کنید و روزی دو لیوان از ان بخورید،حتی می توانید قبل از به خواب رفتن یک قاشق عسل بخورید تا خواب ارامش بخش تری داشته باشید.
دمنوش بابونه نیز یک نوشیدنی ضد میکروب و ارامش بخش است و البته خوشمزه. این نوشیدنی می تواند به سرعت عفونت گلو را برطرف کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند، هم چنین می تواند با تسکین درد گلو و ازاد کردن مجاری تنفسی ، تنفس را راحت تر و درد هنگام بلعیدن را کاهش دهد.

  • مرجع :https://www.mapstar.net/restaurant/
  • برچسب ها : درمان انواع گلودرد

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .