خزه خوراکی در تزیین کیک

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش رستورانها و کافه های اطراف منزل شما...کلیک کنید

🟠خزه خوراکی در تزیین کیک 

در تزیین کیک از تکنیک ها و مواد مختلفی استفاده می شود. از تکنیک های قدیمی خامه و کمی جدید تر، فوندانت گرفته تا روشها و تکنیک های مدرن و امروزی تر که یکی از جالب ترین آنها خزه خوراکی است. 
از آنجاییکه طعم فوندانت مورد پسند اکثر مردم نمیباشد و اغلب فوندانت جزء دورریختنی کیک محسوب میشود و با توجه به قیمت بالای آن، استفاده از فوندانت مقرون به صرفه نیست ولی به سبب قابلیت های مختلف فوندانت در طرح و نقش دادن به کیکها در بسیاری موارد، کاربرد آن اجتناب ناپذیر است. 
خزه خوراکی از جهاتی هم  می تواند جایگزین خوبی برای فوندانت در یک سری تزیینات کیکها باشد و هم طعم مطبوعی دارد و دورریختنی هم نیست و از جنبه دیگر مقرون به صرفه و اقتصادی بوده و کار با آن نیز ساده است و نیاز به زیر سازی دقيق ندارد. 
خزه خوراکی بسته به نوع کاربرد آن انواع مختلفی دارد. 
نمونه ای از آن که به عنوان جایگزین فوندانت به کار برده می شود، اصالتا از رسیپی یک نوع کیک ژاپنی برگرفته شده است در پوشش ديواره های کیک استفاده می شود. 
در ادامه رسیپی خزه خوراکی ارائه می شود :

🔸 خزه خوراکی جایگزین فوندانت جهت پوشش دیواره کیک های خامه کشی شده :

مواد لازم :
تخم مرغ کامل.             65 گرم
زرده تخم مرغ.             85 گرم
سفیده تخم مرغ.         125 گرم
شیر.                          45 میلی لیتر
شکر.                         60 گرم
کره.                          50 گرم
آرد.                           70 گرم
وانيل.                   یک قاشق چایخوری 
رنگ خوراکی 

کره و شیر را روی حرارت گذاشته تا بجوشد، آرد را افزوده، هم زده تا یکنواخت شود.حدود دو دقیقه به هم زدن ادامه داده تا خمیر وسط ظرف جمع شود.
خمیر را از روی حرارت برداشته به ظرفی دیگر منتقل کرده تا کمی از حرارت بیفتد (تا باعث پختگی تخم مرغ نشود) 
در این زمان وانيل، تخم مرغ های کامل و زرده ها را اضافه کرده و با سرعت متوسط همزن زده و در طول هم زدن رنگ را افزوده تا کاملا رنگ دلخواه به دست آید. 
بهتر است رنگ حاصل از رنگ مد نظر پررنگ تر باشد تا بعد از پختن، رنگ مورد نظر به دست آید. 
در ظرفی دیگر سفیده ها را زده تا کف کند.در این زمان شکر را کم کم به سفیده ها اضافه کرده، به هم زدن ادامه داده تا کاملا فرم بگیرد و به اصطلاح رد همزن روی آن بماند و هنگام برگرداندن ظرف، سفیده ها از ظرف نریزد. 
این کار باید با سرعت انجام شود تا خمیر سفت نشود.(اگر خمیر سفت شده بود کنی سفیده با آن مخلوط کرده با همزن زده تا خمیر باز شود).
سفیده ها را در دو مرحله به خمیر افزوده با لیسک به شکل دورانی هم زده، در سینی فر یا رولت به سایز30 در 35 کاغذ روغنی انداخته و مواد خزه را روی کاغذ روغنی به طور یکنواخت ریخته و در فر از پیش گرم شده با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت 10_15 دقیقه قرار می دهیم.
مدت پخت به دمای فر بستگی دارد. 
برای اطمینان از پخت کامل با خلال دندان حتما چک شود. 

بعد از خارج کردن از فر کمی زمان داده تا از دمای آن کم شود. روی آنرا با پارچه تمیزی انداخته تا خشک نشود. 
پس از سرد شدن کامل،آنرا با سلفون پوشانده تا زمان کار خشک نشود البته باید توجه داشت که حتما سرد سرد شده باشد تا خمیر نشود و در مراحل کار ترک نخورد.
در هنگام پوشش کیک،به آرامی خزه را دور کیک قرار داده و با دقت سلفون را جدا کرده، (در صورت خشک بودن سطح کیک میتوان با قلم مو خیلی کم سطح کیک یا خزه را نمدار کرد) و در صورت نیاز به دلخواه سطح خزه را رنگ آمیزی کرد.

🔸خزه خوراکی تکه ای (ابری_اسفنجی) 

این مدل از خزه خوراکی برای تزیین روی کیک به صورت تکه های چمن، سبزه و.... استفاده میشود. 
این نوع خزه از خزه پوششی ساده تر و ارزانتر است. 

مواد لازم :
تخم مرغ.          1 عدد
عسل یا گلوکز.    30 گرم
آرد.                   25 گرم
بیکینگ پودر.     5 گرم
شکر.                12 گرم

شکر،عسل یا گلوکز و تخم مرغ را مخلوط کرده، با همزن زده تا کرم رنگ و کشدار شود. 
آرد و بیکینگ پودر را الک کرده با لیسک، کم کم به مواد اضافه کرده، در ماگهای سرامیکی یا قالبهای مافین یا ظروف سرامیکی و یا لیوان کاغذی یکبار مصرف ریخته (توجه شود بیش از 2/3 لیوان یا ظرف پر نشود) در مایکروویو با توان 700_800 وات به مدت یک دقیقه قرار داده تا بپزد. 
توجه شود قالب مورد استفاده حتما گود باشد.
بعد از پخت خزه را به طور نامنظم تکه کرده به صورت چمن،برگهای درخت، خزه های روی تنه درخت و...  قرار میدهیم.


 
  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : خزه خوراکی در تزیین کیک

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    عسل

    واقعا مقاله خوبی بود ممنونم

    1400/04/06

  • #

    برسام

    عالیه ممنون از شما

    1399/07/30

  • #

    عالی

    عالیییهههههههههههههه

    1399/07/29

  • #

    گیلدا

    چه قشنگ

    1399/07/28

آخرین اخبار (1 اردیبهشت 1403)
 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .

معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors

چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز
چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز

وقتی صحبت از تعیین مناطق برای فضای داخلی شما به میان می آید، قطعاً اینجا مکانی برای شروع است و احتمالاً هزینه ای برای شما نخواهد داشت. چرخاندن پشتی صندلی ‌ها و مبل ‌ها به بقیه فضا راهی فوری برای علامت دادن به یک منطقه جداگانه است. چیدمان مجدد مبلمان برای ایجاد دقیق بخش های محصور شده ممکن است قوی ترین نکته برای تعریف مجدد یک چیدمان باز باشد.

کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد
کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد

شرکت معروف بهپاد ( دفتر و انبار مرکزی در جنوب تهران ) ، شرکتی پر تلاش و موفق می باشد که حدود سیزده سال است که ، در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری فعالیت می کند . شرکت معتبر بهپاد ، همواره آلبوم هایی درجه یک و خاص را وارد می کند ، و خیلی سریع نیز آلبوم های خود را حراج و از رده خارج می نماید .

کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور
کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور

شرکت موفق آنا دکور ، شرکتی جوان ، پر انرژی ، سخت کوش و با روحیه بسیار بالا می باشد ، که در چند سال اخیر تاسیس شده است و بی شک ، آینده ای درخشان و موفق خواهد داشت .

پارکت لمینت گرندیور  GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور
پارکت لمینت گرندیور GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور

شرکت بازرگانی لایف دکور ، یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده پارکت لمینت می باشد . این شرکت معتبر ، در زمینه واردات آلبوم های کاغذ دیواری نیز ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی با کیفیت و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند ‌.

عمارت معروف آفرید
عمارت معروف آفرید

عمارت آفرید ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان سمیه ، نرسیده به ایرانشهر ، خیابان موسوی ، پلاک ۴۱ که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب و روز های تعطیل از ۸:۳۰ صبح پذیرای مشتریان عزیز می باشد.