تفاوت برنج هندی با برنج ایرانی

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستوران ها در شهر شما...کلیک کنید

تفاوت برنج هندی با برنج ایرانی

ایران یکی از کشورهایی است که قوت غالب اکثر مردم آن برنج و نان است.این درحالیست که میزان مصرف برنج در کشورهای همسایه  بسیار کمتر از ایران است.
طبق آمارها میزان مصرف سرانه ی برنج برای هر ایرانی در سال 35 تا 40 کیلو گرم است اما همین میزان در کشورهای اروپایی و توسعه یافته ی غربی 7 برابر پایین تر است.
بیشترین مصرف کننده ی برنج در دنیا کشور تایلند است و پس از آن کشور هند بیشترین مصرف را داراست.شایان ذکر است که مصرف سرانه ی این کالا در ترکیه به 8 کیلوگرم در سال برای هر نفر می رسد.
جالب است بدانید که مصرف نان نیز در ایران بسیار بیشتر از سرانه ی جهانی مصرف آن است.
بر اساس گزارشاتی که سازمان جهاد کشاورزی در ایران اظهار می دارد، با توجه به این نرخ مصرف، ایران قادر است در تولید برنج خودکفایی کامل را داشته باشد.اما با این وجود چرا کماکان برنج هندی بر سر سفره های مردم هست؟ دلیل این موضوع به احتمال خیلی قوی قیمت پایین این محصول است.در حقیقت اگر دولت بخواهد در زمینه ی تولید برنج خودکفا شود باید یا قیمت تمام شده را کاهش دهد که این به ضرر کشاورز است و یا برای این کالای اساسی یارانه در نظر بگیرد.
آیا مصرف برنج هندی برای سلامتی مضر است؟
با توجه به خوش پخت بودن برنج هندی و عدم خرابی و کرم زدگی آن می توان ادعا کرد که اصلا برنج است؟
در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
برنج هندی چیست؟
در 10 سال اخیر این نوع برنج در تمام سفره های ایرانی حداقل یکبار مصرف شده است.در بیشتر رستوران ها نیز از برنج هندی به علت خوش پخت بودن آن استفاده می شود و یا دست کم با برنج ایرانی مخلوط می گردد.
اما این برنج تا چه حد استاندارد های بین المللی را داراست؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که برنج هندی شامل انواع برنج های درجه 3 و 4 تایلندی و هند و پاکستانی است.این برنج ها پس از آرد شدن و اضافه کردن مواد نگه دارنده در حجم بالا، قالب زده می شوند و به صورت یکسان و یکدست در می آیند.
دلیل وا نرفتن و ری کردن بیش اندازه ی این برنج هم همین موضوع است.
این برنج اساسا فاقد عطر و طعم برنج معمولی می باشد و به طور کلی طعمی متفاوت از برنج های مختلف در دنیا دارد.
پس به طور کلی باید گفت که اگر این برنج تماما از آرد برنج تهیه شده باشد می توان نام برنج را بر روی آن گذاشت.اما با توجه به کیفیت های متفاوت این محصول  نمی توان به طور دقیق این مطلب را تایید کرد.
همچنین وجود سم خطرناک آرسنیک در این برنج ها به اثبات رسیده است.این سم به منظور نگهداری طولانی مدت به ترکیب برنج هندی افزوده می شود.
طبق تحقیقات پزشکی مصرف بیش از اندازه ی این سم در بدن باعث بروز بیماری های خطرناکی از جمله سرطان معده و مری می گردد.
با توجه به تمام نکات بالا تصمیم گیری در اطلاق نام برنج به این محصول را بر عهده ی خودتان می گذاریم.
برنج ایرانی چیست؟
برنج ایرانی محصولی است که در کیفیت های مختلف در شمال، شمال شرق و شمال غرب ایران و حتی در جنوب و غرب ایران در جلگه های خوزستان و لرستان نیز کشت می شود.
این محصول غالبا دارای عطر دلپذیر می باشد.بهترین نوع برنج در استان گیلان کشت می شود.انواع تیره های مختلف آن شامل تفاوت های جزئی در طعم و سایز برنج است.
طبق نظر سنجی ها خوش پخت ترین و خوشبو ترین نوع برنج ایرانی برنج دمسیاه ، هاشمی و طارم می باشد.
برنج ایرانی ری خوبی دارد و دارای لعاب فراوان است.
اما اشکالی که این نوع برنج دارد اول این است که اگر در جای گرم قرار بگیرد سریعا حشره و کرم می زند.
سال هاست که مقداری از این ایراد توسط سموم شیمیایی رفع شده است، اما استفاده از این سموم نیز بسیار خطرناک می باشد.آمار بالای سرطان معده خصوصا در شهرهای شمالی ایران می تواند نمایانگر میزان بالای خطر استفاده از این سموم باشد.اما با توجه به مصرف این برنج ها در سراسر کشور چرا میزان مرگ و میر در شمال ایران بالاتر است؟
پاسخ به این سوال بسیار ساده است.زیرا اکثر شمالی ها برنج را به صورت کته و خیلی بیشتر از سایر استان ها مصرف می کنند.هر شمالی حداقل دو بار در روز برنج مصرف می کند.
ایراد دوم نیز قیمت بالای آن است گرچه نوع خارجی و هندی هم اخیرا با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت طلا را پیدا کرده اند.

کلام آخر این که  اگر بخواهیم درباره ی مصرف این محصول تصمیم گیری کنیم باید بگوییم که در هر صورت مصرف بی رویه ی برنج چه هندی و چه ایرانی می تواند مضر باشد.
سلامت و شاد باشید.


  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : تفاوت برنج هندی با برنج ایرانی

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (31 فروردین 1403)
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .

معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors

چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز
چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز

وقتی صحبت از تعیین مناطق برای فضای داخلی شما به میان می آید، قطعاً اینجا مکانی برای شروع است و احتمالاً هزینه ای برای شما نخواهد داشت. چرخاندن پشتی صندلی ‌ها و مبل ‌ها به بقیه فضا راهی فوری برای علامت دادن به یک منطقه جداگانه است. چیدمان مجدد مبلمان برای ایجاد دقیق بخش های محصور شده ممکن است قوی ترین نکته برای تعریف مجدد یک چیدمان باز باشد.

کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد
کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد

شرکت معروف بهپاد ( دفتر و انبار مرکزی در جنوب تهران ) ، شرکتی پر تلاش و موفق می باشد که حدود سیزده سال است که ، در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری فعالیت می کند . شرکت معتبر بهپاد ، همواره آلبوم هایی درجه یک و خاص را وارد می کند ، و خیلی سریع نیز آلبوم های خود را حراج و از رده خارج می نماید .

کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور
کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور

شرکت موفق آنا دکور ، شرکتی جوان ، پر انرژی ، سخت کوش و با روحیه بسیار بالا می باشد ، که در چند سال اخیر تاسیس شده است و بی شک ، آینده ای درخشان و موفق خواهد داشت .

پارکت لمینت گرندیور  GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور
پارکت لمینت گرندیور GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور

شرکت بازرگانی لایف دکور ، یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده پارکت لمینت می باشد . این شرکت معتبر ، در زمینه واردات آلبوم های کاغذ دیواری نیز ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی با کیفیت و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند ‌.

عمارت معروف آفرید
عمارت معروف آفرید

عمارت آفرید ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان سمیه ، نرسیده به ایرانشهر ، خیابان موسوی ، پلاک ۴۱ که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب و روز های تعطیل از ۸:۳۰ صبح پذیرای مشتریان عزیز می باشد.

آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس
آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس

شرکت معتبر آرت ( شرکت رویال آرت لوکس چنل پاراتی ) ، از جمله شرکت های موفق وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره آلبوم هایی درجه یک ، با کیفیت و زیبا وارد و عرضه می کند .