انسانیت بهترین نذری در تمام طول سال

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین مقاله ها در بانک اطلاعات یمپ استار...کلیک کنید

انسانیت بهترین نذری در تمام طول سال


سال 99 به خاطر شرایط همه گیری ویروس کرونا می تواند سرآغاز تحولی در فرهنگ نذری دادن در ایران باشد.
امسال با شروع محرم زمزمه ی پخش نذورات با هدف رساندن آن ها به قشر نیازمند قوت بیشتری گرفت.
باعث خوشحالی است که دیدگاهها نسبت به این سنت حسنه در حال تحول اساسی است.
با توجه به وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی، تغییر و تحول در این زمینه بسیار اساسی و واجب است.
مردم نیازمند این کشور دیگر چشم امیدشان اول به خداست و بعد به خیرین، مسئولین که گویا چشم ها و گوش هایشان را بسته و مملکت را گل و بلبل می پندارند.
آن ها در رویایشان اما مردم را شاد و خندان  می بینند و گمان می کنند که بیدارند.
سنت نذری دادن و نذری پختن از دیرباز در میان  مردم خیر و انسان دوست ایران رواج داشته است. کاری خیر که اکنون انتقادهایی هم به آن وارد است.
بیشتر تهرانی ها از قدیم در منازل اقدام به پخت غذای گرم می کردند، اما سوال اینجاست ، در محله هایی که اکثر افراد از قشر متوسط به بالا هستند چقدر این کار مفید است و چه دردی را درمان می کند؟
از اینکه بسیاری هم این کار را صرف خودنمایی انجام می دهند بگذریم ، زیرا اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم خود سر دراز داشته و در یک یا دو مقاله نمی گنجد.
فقط به این مقداررا متذکر می شویم و به آن  بسنده می کنیم که آقا و خانم ثروتمند! آقا و خانم به اصطلاح سلبریتی ! اگر می خواهید کار خیری انجام دهید بهتر است در خفا باشد تا اینکه درِ منزل میلیاردی تان را چهارطاق باز کنید و دارایی و احسانتان را به همه نشان دهید یا تصویر کار خیرتان را در شبکه های اجتماعی منشر کنید.این کار شهرت شما را دو چندان نمی کند فقط دید مردم را نسبت به شما در جهت منفی تغییر می دهد.
اگر هم معتقد به سیره اهل بیت هستید، پس مانند پیشوایان عمل کنید.در کدام کتاب دینی ذکر شده است که امامان ما کار خیر خود را در حلقوم دیگران فرو می کردند؟ چیزی که همه ما می دانیم این است که خداپرستان واقعی کار خیر خود را در خفا انجام می دادند و چه بسیارند خیرینی که هیچ گاه کسی متوجه اثرات خیرشان نشده و نامی از آنان در جایی برده نشده است.

ما منکر زیبایی نذری دادن نیستیم، همگی از این سنت زیبا خاطره ها داریم و جزئی از فرهنگ ماست اما به نظر می رسد در این شرایط بهتر است این نذورات به سمت و سوی خاصی هدایت شود تا نیازمندی را به واقع سیر کند و زخمی را دوا باشد.
یکی از مراکزی که در این زمینه خدمات شایانی را در تمام طول سال و نه فقط در ایام خاص به نیازمندان ارائه می دهد موسسه ی مهر آفرین است.
این فرشته های زمینی افراد نیازمند را شناسایی کرده و در هر شرایطی به یاریشان می روند. 
یکی از نیازهای اساسی که امسال در دهه ی اول محرم مطرح شد بحث نیاز شدید به شیر خشک برای کودکان شیر خوار بود که خوشبختانه با کمک مردم انسان دوست و خیر ایران در همین مدت کوتاه هفتصد میلیون تومان برای شیر خشک 
و چهارصد میلیون تومان برای تهیه ی مواد اولیه و خشک غذایی جمع آوری شد.
با این مبلغ، نیاز همه ی کودکان شیر خوار تحت حمایت مهر آفرین تا سه ماه تامین شده است.
مهرآفرین یکی از صدها موسسه ی خیریه ایست که شما می توانید با خیال راحت نذورات خود را به آن ها اهدا کنید تا به دست افراد نیازمند واقعی برسانند.
با تحقیق کوتاهی می توانید موسسات خیریه ی زیادی را در شهر خود پیدا کنید و با کمک مالی و یا حتی انسانی گرهی از زندگی  دردمندی بگشایید.
در ادامه چندین مورد از نذری های چند سال اخیرکه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است را عنوان  می کنیم.
1- تسویه حساب بدهی ها در سوپر مارکت های جنوب شهر و مناطق محروم.
2- اهدای لوازم و التحریر و پوشاک در آستانه ی ماه مهر.
3- تهیه ی ارزاق و مایحتاج روزمره.
4- استخدام و یا ایجاد کار برای افرادی که بیکار شده اند توسط کارفرمایان و صاحبان مشاغل.
5- پیوستن به موسسات خیریه و یاری رساندن به آن ها در جهت کمک به افراد نیازمند.
و...
با امید به ایجاد رفاه نسبی برای همه ی اقشار که این ممکن نمی شود مگر با همیاری همه ی ما علی الخصوص سردمداران حکومت...


 



ما در این مقاله سعی داریم انواع کمک ها و نذری هایی  که می توان به افراد نیازمند اهدا کرد را بررسی کنیم و بر اساس آمار هایی که از سوی موسسه های خیریه منتشر می شود، بیشترین نیازمندی ها را برای شما عنوان کنیم تا شاید اگر زمانی قصد ادای نذورات خود را داشته باشید در گوشه ای ذهنتان این موارد هم مد نظر قرار دهید

.
  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : انسانیت بهترین نذری در تمام طول سال

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (9 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟