اعتراض مادر رومینا اشرفی به رای صادره دادگاه

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین مقاله ها و اخبار داغ سلبریتی ها...کلیک کنید

اعتراض مادر رومینا اشرفی به رای صادره دادگاه

پرونده ی رومینا اشرفی نوجوان 13 ساله ای  که به خاطر مسائل ناموسی توسط پدرش کشته شد این بار نیز خبر ساز شد.
این ماجرا که در اویل خرداد ماه سال 99 به وقوع پیوست، واکنش های بسیاری را بر انگیخت، قرار بر این بود که این پرونده به صورت ویژه در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد، اما بر خلاف وعده ی مسئولین امر، دادگاه با رایی مبنی بر حبس قاتل به مدت 9 سال و 2 سال حبس برای بهمن خاوری (پسری که رومینا با او فرار کرده بود) خاتمه یافت.
رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی اما به این حکم اعتراض دارد او در مصاحبه ای گفته است که پس از 15 سال زندگی مشترک، هیچ علاقه ای به ادامه ی زندگی با همسرش که این بلا را بر سر او و دخترش آورده است ندارد او شدیدا  نگران جان خود و پسر کوچکش است.
او اضافه کرد در همین مدت کوتاه بارها توسط خانواده ی همسرش مورد تهدید قرار گرفته است و با اینکه صلاحیت نگهداری از پسرش را ندارند به زور می خواهند فرزندش را از او بگیرند.
مادر رومینا معتقد است که اگر همسرش قصاص نشود باید تبعید و یا حبس ابد شود زیرا او و پسرش به هیچ وجه امنیت جانی ندارند و به محض آزادی، جانشان در معرض خطر است.
مادر رومینا همچنین اضافه کرده است که بهمن خاوری هم تنها به دو سال حبس محکوم شده است و این برای کسی که همه ی بلاها زیر سر اوست خیلی ناچیز است.
رعنا دشتی این روزها مصرانه پیگیر تجدید نظر خواهی در دیوان عالی کشور است.
پیشتر اما مقامات، این قتل را نمونه ای آشکار از نقض حقوق کودک اعلام کرده و گفته بودند که مطابق ماده ی 5 قانون حمایت از کودک و نوجوان به عنوان مدعی العموم در این پرونده وارد عمل می شوند...
اما با رای صادره معلوم شد که اینطور نشده است...
این ها همه در حالیست که رعنا دشتی قبلا توسط خانواده ی همسرش برای اعلام رضایت و گذشت از او مورد تهدید واقع شده بود.
در جریان دادگاه و بنا بر صحبت های  قاتل،مشخص شد که  او پیشتر درباره ی این قتل تحقیقاتی داشته است و می دانسته که در صورت کشتن دخترش محکوم به قصاص نخواهد شد...
طبق گفته ی برخی منابع، او پس از مشورت با شوهر خواهرش که وکیل دادگستری است و با اطلاع از اینکه در قانون مجازات اسلامی ولی دم قصاص نمی شود ، رومینا را با داس به قتل رسانید.
به گفته ی وکیل مادر رومینا، رئیس دادگاه از رضا اشرفی پرسید: « اگر تو معتقد بودی ناموست لکه دار شده، چرا بهمن خاوری را نکشتی؟...آیا این رفتار یک پدر با فرزندش است؟»
رضا اشرفی در پاسخ می گوید:« اگر بهمن را می کشتم قصاص می شدم.»
اما سوال اینجاست، پدری که می تواند فرزند خود را با برنامه ای از قبل تعیین شده بکشد چگونه همسر و فرزند دیگرش مصون می مانند؟
چه تضمینی وجود دارد که این مادر و پسر پس از آزادی قاتل روی آرامش را ببینند؟
به نظر می رسد خلا های قانونی که در این پرونده موجود است موجب رفتارهای نا بهنجار بعدی شود که مسئول مستقیم آن این بار قانون و مجریان آن هستند .

مروری بر آنچه گذشت
رومینا اشرفی متولد مرداد ماه 1385 در یکی از روستاهای بخش حویق شهرستان تالش است.او پیش از مرگ به علت مخالفت خانواده با ازدواجش ، به همراه دوست پسر خود که اهل سنت بود، فرار کرد.اما پس از مدتی پلیس آن ها را دستگیر کرده و علی رغم میلش به خانه برگردانده شد.
به گفته ی افراد محلی ، رومینا به علت ترس از جانش و آشنایی با خلقیات پدر، تمایلی به بازگشت به خانه نداشته اما پلیس طبق قوانین او را به خانواده تحویل می دهد.
در یکم خرداد ماه سال 1399 پدرش ابتدا سعی کرد او را خفه کند اما موفق نشد و پس از آن سر او را با داس برید.
به گفته ی یکی از مقامات دادگستری گیلان، پدر رومینا بلافاصله پس از قتل، پشیمان شده و از دیگران تقاضای کمک می کرد اما اقوام رومینا می گویند: رضا اشرفی داس خونی در دست و درحالی که بخشی از موهای رومینا را بالا گرفته بود می گفت: «غیرت من را ببینید که بچه ی خودم را کشته ام»
به راستی رومینا را تنها پدرش نکشت او را همه ی تفکرات متحجرانه ی مردان سرزمینش کشت...



  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : اعتراض مادر رومینا اشرفی به رای صادره دادگاه

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

  • #

    نازی

    ممنون

    1399/08/08

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟