از خواسته های زنان ایران : حق طلاق

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
افزایش طلاق و چرا دختران ایرانی از ازدواج می ترسند ؟
 


مسئله ازدواج در ایران ، به این صورت است که باید فردی را برای شروع زندگی انتخاب کرد ، در حالی که این دیدگاه از ابتدا اشتباه است . چرا که باید فردی را انتخاب نمود که با او و در کنار او باقی عمر را زندگی کرد . اما این مسئله در ایران به این شکل است که باید یک نفر را برای شروع زندگی انتخاب کرد . 

در ایران ، تبلیغات بسیاری در خصوص ازدواج صورت می گیرد ، در صورتی که نه تنها هنوز بستر و زیر ساخت ازدواج آماده نیست ، بلکه منفی هم می باشد .
می‌توان گفت که مسئله مالی در ازدواج بسیار مهم است . امروزه با این شرایط اقتصادی ، دیگر حتی پدر و مادر دختر یا پسر نمی توانند کمک چندانی به آنان برای شروع زندگی کنند . چرا که گاها خود مستاجر هستند و مشکلات بسیاری دارند و به فرض که اگر برای فرزند خود مسکنی رهن یا اجاره کنند  به علت تورم بسیار زیاد حتی اگر فرد خود شغلی هم داشته باشد باز سال دیگر ، برای تمدید آن خانه نیازمند کمک پدر و مادر خود خواهد بود .
از طرفی فضای مجازی نیز بر این مشکلات می افزاید ، بسیاری از اینفلوئنسر ها با تبلیغات کاذب از زندگی اشرافی و .... خود ، باعث می شوند که آن آینده پر زرق و برقی که تبلیغش را می کنند را جوان ایرانی ، با میزان درآمدی که دارد حتی در خواب هم نبیند و همین باعث جدایی زوجین می شد .
 
در واقع ، یک فرد جوان برای شروع زندگی ، هنوز هدف خود را نمی داند و یکی از آمار های طلاق به این امر اختصاص دارد ‌که جوان ایرانی فردی را برای شروع زندگی انتخاب می کند ، نه صرفا یک همراه را که با او تا آخر عمر زندگی کند .
با تمامی این اوصاف ، می توان گفت که تمام انسان ها ، در برابر امر ازدواج ممکن است احساس ترس داشته باشند ، که این موضوع تا حدی طبیعی می باشد ، اما درست مشکل از همان جایی شروع می شود که فرد بر اثر ترس بسیار زیاد از ازدواج و یا حتی تصورات اشتباه ، این امر را به تاخیر می اندازد .

دلایل فراوانی وجود دارد که ، منجر به ترس دختران از ازدواج می شود ، که از جمله این دلایل می توان به مواردی اشاره کرد : 
۱ / ترس از بازماندن از اهداف : در واقع تعداد کثیری از دختران ، هدف های زیادی را برای خود تعیین نموده اند که می ترسند با ازدواج ، از دنبال کردن هدف های خود باز بمانند و یا حتی می ترسند که پرداختن به مسئولیت های ازدواج ، به آنان این اجازه را ندهد تا هدف های شخصی خود را تکمیل نمایند .
۲ / شنیدن یا دیدن تجربیات  تلخ دیگران : می توان گفت که عمده ترین دلیل ترس در ازدواج ، شنیدن و یا حتی دیدن تجربیات تلخ دیگران می باشد . اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این امر است که : تمامی این افراد ، اتفاقات را با رعایت انصاف و به طور کامل تعریف نمی کنند . از طرفی ، این ترس که ، جوانان گمان می کنند تمامی این اتفاقات برای آن ها هم رخ خواهد داد ، ترسی پوچ و بی دلیل است . 

۳ / از قبول کردن مسئولیت های ازدواج می ترسند : مسئولیت های ازدواج برای بسیاری از دختران ، به درستی تعریف نشده است و گاها آنان تصورات غیر واقعی از این مسئولیت ها دارند و خود را ناتوان در این امر می دانند . 
۴ / نمی توانند از خانواده خود جدا شوند : گاهی اوقات وابستگی بیش از حد دختران به خانواده ، ممکن است عاملی برای ازدواج نکردن او باشد .
و ... . 
 ترس از ازدواج ، درمان نیز دارد و تمامی مسائل مذکور قابل حل کردن می باشند . به طوری که می توان با راهکار هایی ساده ، تمامی این ترس ها را از میان برداشت . از جمله این راهکار ها عبارت است از : 
۱ / شناسایی دلایل ترس ، 
۲ / پیدا کرون راهکار برای ترس ها به کمک یک مشاور ،
۳ / صحبت کردن با افرادی که ازدواج موفق داشته اند ،
۴ / اصلاح کردن نگرش خود ،
و ... .
 
اما مسئله ای که در این خصوص پیش می آید ، این امر است که : عده ای از جوانان در پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نمی کنند ؟ اینگونه پاسخ را می دهند که : امروزه اکثر ازدواج ها به طلاق ختم می شود ، پس‌ ازدواج کردن آنان چه فایده ای دارد ؟ در واقع این همان شنیدن یا دیدن تجربیات تلخ زندگی دیگران است . قرار نیست چون زندگی افراد دیگر به علت انتخاب نادرست و یا حتی به هر علت دیگری ، به جدایی زوجین ختم می شود ، زندگی زناشویی آینده او نیز همین سرانجام را داشته باشد .

البته ، ممکن است این ترس بانوان علت دیگری نیز داشته باشد . به عنوان مثال : بر طبق قانون مدنی ، حق طلاق ، حق تعیین مسکن ، حق‌ حضانت فرزند ( تا هفت سالگی با مادر و پس از آن حضانت دختر تا ۹ سالگی و پسر تا ۱۵ سالگی با پدر می باشد ، پس‌ از آن خود فرزند تعیین می کند با کدام یک از والدین زندگی کند ، اما همچنان نفقه او با پدر است ) ، با مرد می باشد و در صورتی که انتخاب اشتباهی نیز از جانب زن صورت گرفته باشد ، رهایی از آن وضعیت بسیار سخت می باشد .
 همین امر که تمامی حقوق  بر طبق مبانی اسلامی به مرد داده می شود ، باعث می شود که مرد از ابتدا بداند قدرت دست اوست و با یک انسان برابر رو به رو نیست و تمامی این موارد در روحیات جوانان تاثیر‌ می گذارد و باعث بروز خشونت می شود . چرا که قدرت دست مرد است .
به عبارت دیگر ، قوانین اسلامی در بحث ازدواج موفق نیست و نیاز به یک روحیات فراتر از دین دارد . چرا که اجتماع ، دین را پشت سر گذاشته و به عبارتی وصل شده به فرهنگ غرب یا حتی شرق .

 و دین حبس است در تفکرات ۱۴۰۰ پیش ( هم در بحث پوشش ، و هم در بحث ازدواج ،و ... ) ،در حالی که کشور ایران به خاطر ارتباط هایی که با کشور های دیگر داشته و یا حتی بخاطر استفاده عموم مردم از فضای مجازی ،  فرهنگ غرب  سالهاست که وصل شده است .
در خصوص افزایش طلاق ، باید اشاره کرد که : این امر به دلایل مختلف خانوادگی ، فردی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، محیطی ، و ... بستگی دارد . در خصوص علت طلاق ، نظریه های متفاوتی بیان شده است . 
۱ / بسیاری آن را یک پدیده شهری می دانند چرا که در روستا ها ، اکثرا با هم آشنا هستند و در تنگنا های اقتصادی و دشواری ها به کمک هم می آیند . 
۲ / بی تجربگی عدم‌ راهنمایی ، دلیل دیگری است که می توان به آن اشاره کرد . در واقع ، گاهی اوقات میان زوجین عامل خاصی برای اختلاف وجود ندارد ، اما بی تجربگی و جوانی آن ها باعث می شود که زندگی را بر خود تلخ نمایند . 

۳ / اعتیاد : اعتیاد از جمله عواملی است که باعث طلاق و جدایی زوجین می شود . امروزه اکثر جوانان گاه به علت تفریح و سرگرمی ، به استعمال مواد مخدر مشغول می شوند و در نهایت این امر از حالت سرگرمی خارج می شود و شخص معتاد می شود .
۴ / بیکاری :  با این شرایط اقتصادی ، اکثر جوانان بیکار هستند . و به عبارت دیگر آنان نمی توانند از پس مخارج خود برآیند ، چه برسد که مخارج فرد دیگری را نیز متقبل شوند . گاهی مواقع جوانان به علت کم تجربگی ، عشق کورکورانه ، و ... ازدواج می کنند و بعد که با مشکلات زندگی رو به رو شدند ، به جای حل مشکل ، به فکر طلاق و جدایی می افتند .
۵ / عدم شناخت : برخی خانواده ها ، خصوصا خانواده های مذهبی ، گاها اجازه معاشرت و نشست و برخاست را به جوانان پیش از ازدواج نمی دهند و بلافاصله آن دو را به عقد یک دیگر در می آورند . که این مشکلات بسیاری را پیش می آورد و زندگی آن ها گاها به طلاق ختم‌ می‌ شود .
و ... .
  • مرجع :
  • برچسب ها : افزایش طلاق و چرا دختران ایرانی از ازدواج می ترسند ؟  

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (29 فروردین 1403)
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors

چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز
چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز

وقتی صحبت از تعیین مناطق برای فضای داخلی شما به میان می آید، قطعاً اینجا مکانی برای شروع است و احتمالاً هزینه ای برای شما نخواهد داشت. چرخاندن پشتی صندلی ‌ها و مبل ‌ها به بقیه فضا راهی فوری برای علامت دادن به یک منطقه جداگانه است. چیدمان مجدد مبلمان برای ایجاد دقیق بخش های محصور شده ممکن است قوی ترین نکته برای تعریف مجدد یک چیدمان باز باشد.

کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد
کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد

شرکت معروف بهپاد ( دفتر و انبار مرکزی در جنوب تهران ) ، شرکتی پر تلاش و موفق می باشد که حدود سیزده سال است که ، در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری فعالیت می کند . شرکت معتبر بهپاد ، همواره آلبوم هایی درجه یک و خاص را وارد می کند ، و خیلی سریع نیز آلبوم های خود را حراج و از رده خارج می نماید .

کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور
کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور

شرکت موفق آنا دکور ، شرکتی جوان ، پر انرژی ، سخت کوش و با روحیه بسیار بالا می باشد ، که در چند سال اخیر تاسیس شده است و بی شک ، آینده ای درخشان و موفق خواهد داشت .

پارکت لمینت گرندیور  GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور
پارکت لمینت گرندیور GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور

شرکت بازرگانی لایف دکور ، یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده پارکت لمینت می باشد . این شرکت معتبر ، در زمینه واردات آلبوم های کاغذ دیواری نیز ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی با کیفیت و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند ‌.

عمارت معروف آفرید
عمارت معروف آفرید

عمارت آفرید ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان سمیه ، نرسیده به ایرانشهر ، خیابان موسوی ، پلاک ۴۱ که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب و روز های تعطیل از ۸:۳۰ صبح پذیرای مشتریان عزیز می باشد.

آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس
آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس

شرکت معتبر آرت ( شرکت رویال آرت لوکس چنل پاراتی ) ، از جمله شرکت های موفق وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره آلبوم هایی درجه یک ، با کیفیت و زیبا وارد و عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری فانتوم شرکت دیار دکور
آلبوم کاغذ دیواری فانتوم شرکت دیار دکور

شرکت معروف دیار دکور ، از موفق ترین و معتبر ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری ، می باشد که همواره محصولاتی بی نظیر و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند .