نورور ساینس و تاثیر آن بر کشف استعداد کودک

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستورانها اطراف منزلتان...کلیک کنید

نورور ساینس و تاثیر آن بر کشف استعداد کودک

نورور ساینس یا علم اعصاب یکی از شاخه های علم پزشکی است که امروزه بسیار از ان استفاده می شود. به خصوص در مهد های کودک و مدارس.اما نورور ساینس چیست؟ و چگونه می تواند به ما در تربیت فرزند کمک کند؟ آیا داده های این علم با واقعیت تطابق دارد یا خیر؟
این ها سولاتی است که اکثر والدین با شنیدن تست های نورور ساینس از خود می پرسند.
نورو ساینس چیست؟
دانش علوم اعصاب یا نورور ساینس زیر شاخه ای از چند رشته است که با استفاده از زیست شناسی تکاملی، سلولی و مولکولی، مدل سازی ریاضی و روانشناسی به شناخت و تحلیل ویژگی های مدارهای عصبی می پردازد.در واقع این دانش را می توان دانش مطالعه ی سامانه ی عصبی دانست.با توجه به مجموعه علومی که نورور ساینس زیر مجموعه ی آن است، می توان آن را یک دانش میان رشته ای دانست.
از جمله پرسش هایی که در این علم به آن پاسخ داده می شود این است که :
احساسات چیست؟
هنگام بروز احساسات انسانی چه رویدادی در مغز رخ می دهد؟
مغر چگونه کار می کند و در زمان های مختلف چه عکس العمل هایی از خود بروز می دهد؟
در این علم با ثبت داده های حاصله از اسکن مغزی افراد سالم و افراد دارای آسیب های مغزی، شروع به تحلیل روانشناختی افراد می کنند.
این علم مدت کوتاهی است که به ایران وارد شده و در دانشگاهها تدریس می شود.
با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، استعداد چیزی جز مسیر عصبی نیست.
مثلا اگر دانش آموزی را ببینید که در حل مسائل پیچیده ی ریاضی خوب عمل می کند، نشانه ی این است که احتمالا در دوران کودکی بازی هایی را انجام داده و یا در شرایطی بوده که بیشتر از دیگران با مسائل مبتنی بر ریاضیات مواجه بوده است.
با توجه به این موضوع، نورو ساینس فقط داده هایی را مبتنی بر تجربیات فرزند شما ارائه می دهد و نباید انتظاری فراتر از آن داشت.در واقع این علم با اسکن تجربیات مغزی کودک می تواند اصلی ترین و قوی ترین استعداد او را کشف کند.و این مطالعات نورو ساینس هیچ ارتباطی به دی ان ای فرزند شما ندارد و به اصطلاح یک دودوتا چهارتای ساده است.
با توجه به یافته های پزشکی، مغر انسان بخش مهمی از رشد خود را در یک بازه ی کوتاه مدت انجام می دهد و این دوره کودکی نام دارد. همین سال های ابتدایی و کوتاه یک بازه ی زمانی حیاتی را در تکامل زندگی و شخصیت انسان تشکیل می دهد.کودکان در این مرحله مهارت های متعددی را فرا می گیرند که برای عملکرد بهینه ی آن ها در آینده بسیار ضروری است.
حال پس از بررسی های نورو ساینس چه کمکی از دست والدین برای رشد فرزند بر می آید؟
مهمترین وظیفه ی والدین در این زمینه کمک به توسعه ی هر چه بهتر و بیشتر مغز کودک است.حفظ سلامت جسمی و روحی کودک و به خصوص انجام بازی های مهارتی از جمله کارهایی است که والدین باید از آن غافل نشوند.
هر کودکی با شخصیتی منحصر به فرد متولد می شود، اما روند تکامل مغز می تواند به شدت تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار گیرد.
برای مثال راه رفتن و صحبت کردن به خاطر استفاده ی زیاد از آن برای همیشه در ذهن کودک ثبت می شود، اما چیزهایی که مورد بی توجهی قرار می گیرند به زودی از خاطر فرد می روند.حال این جمله بدین معناست که بدون تمرین، مهارت های خاص ناپدید خواهند شد.والدین اگر می خواهند قابلیتی پایدار را در فرزند خود پرورش دهند، مواجهه ی دائمی و تمرین مداوم اجتناب ناپذیر خواهد بود. واقعیت این است که مغز منعطف کودک زمینه ای منحصر به فرد برای ایجاد پایه ای مستحکم  در تمام طول زندگیش خواهد بود.پس معادلات ذهنی کودک خود را با بازی هایی که انجام می دهد و منجر به خراب شدن و آسیب زدن به چیزی می شود، بر هم نزنیم و  به کودک فرصت تجربه های جدید را بدهیم.
مغز پیچیده ی انسان همواره در حال یادگیری مهارت های مختلف برای بقاست؛ بگذارید مغز کار خودش را انجام دهد و با دلسوزی به یاری مغز  فرزند کنجکاوتان بروید. بگذارید فرزند شما فردی کامل در تمام زمینه ها باشد.انسان های موفق یک بعدی نیستند بلکه از تمام زوایا موفقیت را می توان در آن ها دید.


  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : نورور ساینس و تاثیر آن بر کشف استعداد کودک

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  • #

    سارا

    واقعا ذهن کودکان یا لزرگان رو هم خراب میکنه هم اون ها رو معتاد گوشی و لبتاب یا و.. میکنه

    1399/05/21

  • #

    جاوید

    چه مطلب خوبی

    1399/05/21

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .