توصیه مپ استار در میز رسمی شام ایرانی

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین رستورانها و کافه ها در شهر شما...کلیک کنید

🔵 میز رسمی شام 


یکی از مهمات و دشواری های پذیرایی میتواند تزئین میز غذا خوری باشد که با استفاده از یک سری تکنیک ها و قوانین ساده و بکارگرفتن کمی سلیقه میتوانیم یک میز زیبا که باعث لذت و جذب میهمانان شود ارائه دهیم .



🔹ظروف :

انتخاب ظرف مناسب یکی از ابتدایی ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود .
ظروف سرامیکی و سفالی جوی دوستانه تر ایجاد میکنند و ظرف هایی مانند چینی ، سوفله خوری ، سیلور و کریستال جهت مناسبت ها و مهمانی های رسمی تر کاربرد دارند .

🔹چیدمان :

پس از انداختن رومیزی مورد نظر از چیدمان بشقاب ها شروع میکنیم . بشقاب اصلی و تخت را زیر سپس بشقاب گود و سوپ خوری را روی آن و در نهایت بشقاب سالاد و کاسه را روی آن قرار میدهیم . حال چنگال را سمت چپ بشقاب و کارد را سمت راست بشقاب طوری که لبه تیزش سمت آن باشد قرار داده و قاشق را سمت راست کارد و سر انجام قاشق دسر را بالای بشقاب گذاشته ، همچنین اگر نیازی به کارد نبود آن را نمیگذاریم که در این صورت چنگال از سمت چپ بشقاب به کنار قاشق در سمت راست منتقل میشود.
توجه کنید که بشقاب ، کارد ، چنگال و قاشق باید ۲ تا ۲.۵ cm از لبه میز فاصله داشته باشد .
 لیوان نیز بهتر است سمت چپ و بالای کارد و قاشق گذاشته شود و در صورت نیاز به تعداد بیشتر آنها را به ترتیب بلندی از چپ به راست بچینیم ،همچنین میتوانیم ظرف دسر را بالای چنگال و سمت چپ بشقاب ها قرار دهیم . 
میتوان از دستمال سفره های رنگی که به سلیقه تزئین شده  ‌، روی بشقاب نان که سمت چپ بالای چنگال میباشد یا وسط بشقاب قرار داده و به کار ببریم. 
میتوان از حلقه های تزیینی دستمال برای زیباتر شدن استفاده کرد.
ظروف ادویه ،سس خوری اردو خوریهایی که حاوی دورچین و دسر ها میباشد را باید طوری روی میز قرار داد که همه به آن دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز از تعداد بیشتری ظروف میتوان استفاده کرد .
جهت سرو خورشت ، سوپ ، آش و ... میتوان از سوفله خوری ها استفاده کرد  که هم از شلوغی میز جلوگیری میکنند و هم باعث گرم ماندن غذا میشوند.

🔹تزئینات:
میز یا سفره غذا خوری را نباید زیاد شلوغ و یا بر عکس زیاد خلوت کنیم  و بهتر است حد تعادل را برای مجذوب بودن نگه داریم .
برای میز آرایی میتوانیم از گل ها و گلبرگ های طبیعی یا مصنوعی باتوجه به رنگ چیدمان استفاده کنیم.
 برای مثال دسته های کوچک از گلهایی با اندازه ها و طیف رنگ های مختلف کنار هر بشقاب استفاده کرد ، یا گلدان های کوچک یا بزرگ و نیز گل و گلپر هایی را پراکنده روی میز یا سفره قرار دهیم .
همچنین استفاده از شمعدان و شمع های ساده ، وارمری و تزئینی ایده ای شیک و مجلسی میباشد که اغلب در مهمانی هایی که عنوان دار است به کار برده میشود و میتواند جلوه ی زیبایی به میز بدهد .
رنگ های سفید و کرم برای مهمانی های رسمی مناسب تر است و همچنین شمع های سفید و نقره ای کاربرد بیشتری دارند .
 باید دقت کنیم که از قرار دادن اشیا بلند که مانع دید متقابل افراد میشود بپرهیزیم .

🔹دیزاین غذا ها و مخلفات :
دیزاین غذا ، سالاد ، دسر و..‌. قطعا نقش موثری در میز آرایی دارد و جلوه خاصی به میز میبخشد ، به عنوان مثال  میتوانیم متناسب با غذا و مخلفات، میوه ها یا سبزیجات را  به صورت گل یا شکل هایی دیگر دربیاوریم  روی آنها قرار دهیم .
  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : میز رسمی شام

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (1 اردیبهشت 1403)
 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .

معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده
معرفی شرکت راد پویش کار ، تولید کننده انواع پرده

شرکت معتبر راد پویش کار ( طراحی ، چاپ صنعتی ، و تولید انواع و اقسام پرده مدرن ) از معروف ترین تولید کننده های انواع پرده می باشد که در این زمینه ، بسیار موفق بوده و همواره جنسی عالی و درجه یک تولید و در بازار عرضه نموده است .

با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors

چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز
چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز

وقتی صحبت از تعیین مناطق برای فضای داخلی شما به میان می آید، قطعاً اینجا مکانی برای شروع است و احتمالاً هزینه ای برای شما نخواهد داشت. چرخاندن پشتی صندلی ‌ها و مبل ‌ها به بقیه فضا راهی فوری برای علامت دادن به یک منطقه جداگانه است. چیدمان مجدد مبلمان برای ایجاد دقیق بخش های محصور شده ممکن است قوی ترین نکته برای تعریف مجدد یک چیدمان باز باشد.

کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد
کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد

شرکت معروف بهپاد ( دفتر و انبار مرکزی در جنوب تهران ) ، شرکتی پر تلاش و موفق می باشد که حدود سیزده سال است که ، در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری فعالیت می کند . شرکت معتبر بهپاد ، همواره آلبوم هایی درجه یک و خاص را وارد می کند ، و خیلی سریع نیز آلبوم های خود را حراج و از رده خارج می نماید .

کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور
کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور

شرکت موفق آنا دکور ، شرکتی جوان ، پر انرژی ، سخت کوش و با روحیه بسیار بالا می باشد ، که در چند سال اخیر تاسیس شده است و بی شک ، آینده ای درخشان و موفق خواهد داشت .

پارکت لمینت گرندیور  GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور
پارکت لمینت گرندیور GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور

شرکت بازرگانی لایف دکور ، یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده پارکت لمینت می باشد . این شرکت معتبر ، در زمینه واردات آلبوم های کاغذ دیواری نیز ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی با کیفیت و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند ‌.

عمارت معروف آفرید
عمارت معروف آفرید

عمارت آفرید ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان سمیه ، نرسیده به ایرانشهر ، خیابان موسوی ، پلاک ۴۱ که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب و روز های تعطیل از ۸:۳۰ صبح پذیرای مشتریان عزیز می باشد.