((حسام نواب صفوی)) وکیل خوشتیپ سینمای ایران

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

حسام نواب صفوی تنها وکیل سینمای ایران است. قهرمان‌های سینمایی ما در دهه 80 معمولاً کار سختی را در مقابل حسام نواب صفوی داشتند. او بارها در نقش ضدقهرمان‌های بدجنس و سرسخت، روبه روی چشم رنگی‌های آن سال‌ها قرارگرفته است. حتماً نقشش در فیلم‌هایی همچون «کلاغ‌پر»، «مهمان»، «سوغات فرنگ»، «ازدواج به سبک ایرانی» و ... را به یاد دارید. برعکس در تلویزیون معمولاً در جایگاه بزرگان تاریخ این مرزوبوم ایفای نقش کرده است.تن صدا، استایل و ابهت خاص خودش را دارد و در دنیای واقعی هم همان‌قدر جدی و مغرور به نظر می‌آید. اما خودش می‌گوید که کسانی که او را می‌شناسند، می‌دانند که او چقدر راحت و به قول خودمان خاکی است. او به‌جز بازیگری و وکالت در موسیقی هم سررشته دارد.
 حسام نواب صفوی 22 شهریور 1353 در محله میرداماد تهران متولد شد. پدرش قاضی دادگستری بود و آرزو داشت فرزندانش هم پا در جای پای او بگذارند. اما تنها کسی که این آرزوی پدر را برآورده کرد، خود حسام بود. حسام 3 برادر به نام‌های هومن، حسن و حسین دارد. هومن و حسن به رشته‌های کامپیوتر و جامعه‌شناسی گرویدند و در آمریکا اقامت دارند. حسن هم در آفریقای جنوبی به کار آزاد مشغول است. مادر خانواده لیسانس ادبیات دارد و مدتی هم در وزارت نیرو مشغول به کار بوده است. حسام نواب صفوی در سال 1388 پدر بزرگوارش را به علت بیماری از دست داد. پدر او بعد از بازنشستگی به وکالت و ترجمه مشغول شده بود. حسام نواب صفوی به خاطر برادرانش زیاد به خارج از کشور سفر می‌کند. به‌جز آمریکا و آفریقا، سفرهای زیادی هم در اروپا داشته و یک‌جورهایی دور دنیا را گشته است. اما هیچ‌گاه تصمیم به زندگی و اقامت در خارج از کشور نگرفته و علت آن عشقش به ایران است. البته او به مدت 4 سال ساکن آمریکا بود.
 نواب صفوی سال‌های ابتدایی تحصیلش را در مدرسه سلمان فارسی و دبیرستان منتظری قلهک به پایان رساند. وقتش بود تا رشته‌ای را ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب کند. انتخابی دشوار از میان موسیقی که عاشقش بود و حقوق که علاقه و اصرار پدرش بود. درنهایت هم از هردو رد شد و پلان سومش را رو کرد. حسام نواب صفوی وارد دانشگاه آزاد اسلامی شد و دوره لیسانسش را در رشته کارگردانی سینما گذراند. اما پرونده علم‌آموزی او با همین انتخاب بسته نشد. نواب صفوی بعدها دوباره کنکور داد و دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه تهران شد. نسب پدری بالاخره کار خودش کرد آقای بازیگر اکنون یک وکیل پایه‌یک دادگستری است.
 تغییر جهت ناگهانی حسام نواب صفوی به سمت سینما و بازیگری، موفقیت‌آمیز از آب درآمد. هرچند هیچ‌گاه باعث نشد تا او از علاقه‌های پیشینش یعنی موسیقی و وکالت دل بکند. نواب صفوی فوت‌وفن بازیگری را در دانشکده سینما و پس از آن در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندران آموخت. البته او در 4 سال مدت حضورش در آمریکا هم بیکار نماند دوره‌هایی درزمینهٔ موسیقی و بازیگری گذراند. او سرانجام به‌واسطه کلاس‌های مرحوم سمندریان به مجموعه «بازگشت به خانه» معرفی شد و اولین تجربه بازیگری‌اش را در سال 1375 به دست آورد. در سال‌های 77 و 78 هم با حضور در مجموعه «کیف انگلیسی» و فیلم سینمایی «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی به شهرت رسید.
 حسام نواب صفوی پس از این، سال‌های پرکاری در سینما گذراند. سبک و سیاق خاص خودش را داشت و طیف خاصی از مخاطبین را هم جذب خود کرد. «نان، عشق، موتور 1000» ابوالحسن داوودی دومین تجربه سینمای او بود. پس از آن هم با کارگردانان مطرحی همچون پوران درخشنده، حسن فتحی، محمدرضا ورزی، شهرام شاه‌حسینی، مسعود ده‌نمکی، بهرام بیضایی، سامان مقدم و ... همکاری کرد. نواب صفوی در «اخراجی‌ها» با بازی تحسین‌برانگیزش در نقش حاج رسول تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کاراکتری‌های آن سری سینمایی شد. حسام نواب صفوی با همه جدیتش سابقه حضور در فیلم‌های کمدی زیادی ازجمله «اخراجی‌ها»، «نهنگ عنبر 2»، «مهمان»، «عروس فراری»، «عروس خوش‌قدم» و ... را دارد.
نواب صفوی در مورد ورودش به سینما این‌گونه می‌گوید: «نه با پول وارد سینما شدم و نه به خاطر چهره... با پول می‌توان نقش بازی کرد، پوستر چاپ کرد و وارد سینما شد. اما با پول نمی‌شود مردم را به سینما کشاند. هستند بازیگرانی که هزینه می‌کنند و حتی نقش اول را هم می‌گیرند. ولی این‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند در سینما دوام و ثبات داشته باشند.» نواب صفوی درجایی دیگر اظهار می‌کند که ورودش به این رشته نه با پول و نه حتی به خاطر پول بوده است. بدون سینما هم امنیت مالی‌اش تضمین است هیچ‌گاه در این رشته دغدغه مسائل مالی را نداشته است.
 اما حسام نواب صفوی حضور کاملاً متفاوتی در تلویزیون داشته است. گویی با خود عهده کرده در تلویزیون تنها با مجموعه‌های تاریخی همکاری کند. 7 تجربه تلویزیونی او بعد از «بازگشت به خانه» تماماً سریال‌های تاریخی بوده‌اند. او تقریباً در تمام مجموعه‌های تاریخی محمدرضا ورزی و سیدضیاالدین دری حضور داشته است. سریال‌های مشهوری که نیاز به نام بردن ندارند. سید مجتبی نواب صفوی، لطفعلی‌خان زند و سید جمال‌الدین اسدآبادی از بزرگان تاریخ این مرزوبوم بودند که حسام نواب صفوی نقششان را بازی کرده است. او علاقه زیادی به نقشش به‌عنوان شهید نواب صفوی دارد و می‌گوید: «می‌توانم ادعا کنم بهترین و سخت‌ترین نقشی که تاکنون بازی کردم، نواب صفوی است»
 حسام از سنین بسیار پایین نواختن پیانو را آغاز کرده و سال‌هاست که این رشته را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. او حتی در مقطعی مدرس پیانو هم بوده است. حسام نواب صفوی برای اولین بار در کنسرت فرزاد فرزین در برج میلاد در حضور مخاطبان بی‌شمار برای نواختن پیانو به روی صحنه رفت.
 کم‌کاری آقای بازیگر در سال‌های اخیر، به خاطر به ثمر رسیدن تلاش‌هایش درزمینهٔ وکالت بوده است. حسام نواب صفوی در حال حاضر موسسه حقوقی نواب صفوی را تأسیس کرده و با چندین وکیل مجرب و حرفه‌ای همکاری مکند. نواب صفوی قصد دارد در این موسسه هوای همکاری‌های سینمایی‌اش را داشته باشد و به‌طور خاص به هنرمندان مشاوره و کمک ارائه دهد.
 همان‌قدر که می‌تواند منفور و شرور باشد، می‌تواند مثل شهید نواب صفوی (نقشش در مجموعه معمای شاه) و حاج رسول (اخراجی‌ها) بزرگ و دوست‌داشتنی هم باشد

  • مرجع :https://www.manzoom.ir/
  • برچسب ها : https://www.manzoom.ir/

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

  • #

    ساحل

    محبوب قلبها حسام نواب صفوی

    1399/02/16

آخرین اخبار (28 فروردین 1403)
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده  آشنا شویم
با شرکت پدیده تولید کننده انواع پرده آشنا شویم

شرکت معتبر پدیده ، از تولید کننده های برتر و موفق انواع و اقسام پرده ها ، همچون : پرده زبرا ، پرده دومکانیزم ، پرده کرکره ، پرده دی کی ، پرده شید ساده ، اسکرین و بلک اوت ، می باشد .

طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند
طراحان می ‌گویند این 7 مدل تخته ‌دار می ‌توانند اتاق خواب شما را گران ‌قیمت جلوه دهند و همچنین برای فضای کوچک نیز مناسب هستند

من عاشق یک تخته سر بزرگ و روکش شده هستم! گرمای زیادی به اتاق می دهد و راه دیگری برای ترکیب الگو و بافت در فضا است. می توان آن را تافت کرد یا نه، و سر ناخن نیز کار می کند. هر دو روی تخت مناسب بسیار زیبا هستند.» طراح لیندسی آتاپاتو از LEB Interiors

چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز
چند روش برای ایجاد جداسازی در پلان طبقه باز

وقتی صحبت از تعیین مناطق برای فضای داخلی شما به میان می آید، قطعاً اینجا مکانی برای شروع است و احتمالاً هزینه ای برای شما نخواهد داشت. چرخاندن پشتی صندلی ‌ها و مبل ‌ها به بقیه فضا راهی فوری برای علامت دادن به یک منطقه جداگانه است. چیدمان مجدد مبلمان برای ایجاد دقیق بخش های محصور شده ممکن است قوی ترین نکته برای تعریف مجدد یک چیدمان باز باشد.

کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد
کاغذ دیواری اصلان کالای پرطرفدار شرکت بهپاد

شرکت معروف بهپاد ( دفتر و انبار مرکزی در جنوب تهران ) ، شرکتی پر تلاش و موفق می باشد که حدود سیزده سال است که ، در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری فعالیت می کند . شرکت معتبر بهپاد ، همواره آلبوم هایی درجه یک و خاص را وارد می کند ، و خیلی سریع نیز آلبوم های خود را حراج و از رده خارج می نماید .

کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور
کاغذ دیواری لایف کالای زیبای شرکت آنا دکور

شرکت موفق آنا دکور ، شرکتی جوان ، پر انرژی ، سخت کوش و با روحیه بسیار بالا می باشد ، که در چند سال اخیر تاسیس شده است و بی شک ، آینده ای درخشان و موفق خواهد داشت .

پارکت لمینت گرندیور  GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور
پارکت لمینت گرندیور GRANDEUR ، شرکت بازرگانی لایف دکور

شرکت بازرگانی لایف دکور ، یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده پارکت لمینت می باشد . این شرکت معتبر ، در زمینه واردات آلبوم های کاغذ دیواری نیز ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی با کیفیت و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند ‌.

عمارت معروف آفرید
عمارت معروف آفرید

عمارت آفرید ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان سمیه ، نرسیده به ایرانشهر ، خیابان موسوی ، پلاک ۴۱ که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب و روز های تعطیل از ۸:۳۰ صبح پذیرای مشتریان عزیز می باشد.

آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس
آلبوم کاغذ دیواری شرکت رویال آرت لوکس

شرکت معتبر آرت ( شرکت رویال آرت لوکس چنل پاراتی ) ، از جمله شرکت های موفق وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره آلبوم هایی درجه یک ، با کیفیت و زیبا وارد و عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری فانتوم شرکت دیار دکور
آلبوم کاغذ دیواری فانتوم شرکت دیار دکور

شرکت معروف دیار دکور ، از موفق ترین و معتبر ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری ، می باشد که همواره محصولاتی بی نظیر و درجه یک وارد ، و در بازار عرضه می کند .

چند ایده شومینه نقاشی شده برای به روزرسانی دنج و مدرن
چند ایده شومینه نقاشی شده برای به روزرسانی دنج و مدرن

چه شومینه شما فضایی گرم به اتاق نشیمن شما اضافه کند یا به عنوان یک نقطه کانونی دنج در اتاق خواب شما باشد، همیشه منطقی است که به این ویژگی معماری لحظه ای بدرخشید. رنگ آمیزی شومینه راهی سریع برای انجام این کار است و در عین حال ظاهری مدرن به آن اضافه می کند و شخصیتی را القا می کند . تغییر شکل اغلب می تواند بسیار چشمگیر باشد .