تزریق آپومورفین
تزریق آپومورفین
تزریق آپومورفین



(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )
چرا این دارو تجویز می شود؟

 کوچک کردن بخش

 چرا این دارو تجویز می شود؟  گسترش یافته است.

 تزریق آپومورفین برای درمان اپیزودهای خاموش (زمان مشکل در حرکت، راه رفتن و صحبت کردن که ممکن است با از بین رفتن دارو یا به طور تصادفی اتفاق بیفتد) در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون پیشرفته (PD؛ اختلالی در سیستم عصبی که باعث می شود) استفاده می شود.  مشکلات حرکتی، کنترل عضلانی و تعادل) که داروهای دیگری را برای بیماری خود مصرف می کنند.  تزریق آپومورفین در دسته ای از داروها به نام آگونیست های دوپامین قرار دارد.  این ماده به جای دوپامین، یک ماده طبیعی تولید شده در مغز که برای کنترل حرکت لازم است، عمل می کند.

آپومورفین به عنوان محلولی برای تزریق زیر جلدی (درست زیر پوست) می آید.  آپومورفین معمولاً در صورت نیاز طبق دستور پزشک تزریق می شود.  دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد.  از تزریق آپومورفین دقیقاً طبق دستور استفاده کنید.  کمتر یا بیشتر از آن استفاده نکنید یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است استفاده نکنید.

 از دوز دوم تزریق آپومورفین برای درمان همان قسمت «خاموش» استفاده نکنید.  بین دوزها حداقل 2 ساعت صبر کنید.

این دارو ممکن است برای مصارف دیگر تجویز شود.  از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

قبل از استفاده از تزریق آپومورفین،

 اگر به آپومورفین، هر داروی دیگر، سولفیت ها یا هر ماده دیگری در تزریق آپومورفین حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید.  از داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

 برخی از داروها را نباید با آپومورفین مصرف کرد.  اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع آپومورفین، در مورد داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها، مکمل های غذایی و محصولات گیاهی که در حال حاضر مصرف می کنید یا قصد مصرف آنها را دارید، با پزشک و داروساز خود صحبت کرده اید.  قبل از شروع، قطع یا تغییر هر گونه دارو در حین دریافت آپومورفین، لطفاً با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

 باید بدانید که اگر هنگام استفاده از تزریق آپومورفین، نیتروگلیسیرین را زیر زبان خود مصرف کنید، ممکن است فشار خون شما کاهش یابد و باعث سرگیجه شود.  پس از مصرف قرص نیتروگلیسیرین زیر زبان، باید حداقل 45 دقیقه دراز بکشید و در این مدت از ایستادن خودداری کنید.

 اگر الکل می نوشید یا اگر آسم دارید یا تا به حال داشته اید به پزشک خود اطلاع دهید.  سرگیجه؛  طلسم غش؛  ضربان قلب آهسته یا نامنظم؛  فشار خون پایین؛  سطوح پایین پتاسیم یا منیزیم در خون؛  بیماری روانی؛  اختلال خواب؛  سکته مغزی، سکته کوچک یا سایر مشکلات مغزی؛  حرکات و سقوط ناگهانی کنترل نشده؛  یا بیماری قلبی، کلیوی یا کبدی.

تزریق آپومورفین ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.  اگر هر یک از این علائم شدید است یا از بین نمی رود، به پزشک خود اطلاع دهید:

 حالت تهوع

 استفراغ

 یبوست

 اسهال

 سردرد

 خمیازه

 آبریزش بینی

 ضعف

 درد بازو، پا یا کمر

 درد یا مشکل در ادرار کردن

 درد، قرمزی، درد، کبودی، تورم یا خارش در محل تزریق آپومورفین

این دارو را در کارتریجی که وارد شده و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.  آن را در جعبه حمل در دمای اتاق و دور از نور، گرما و رطوبت اضافی (نه در حمام) نگهداری کنید.

 داروهای غیر ضروری باید به روش های خاصی دور ریخته شوند تا اطمینان حاصل شود که حیوانات خانگی، کودکان و سایر افراد نمی توانند آنها را مصرف کنند.  با این حال، نباید این دارو را داخل توالت بریزید.  درعوض، بهترین راه برای دور انداختن داروهای خود از طریق برنامه پس گرفتن دارو است.  با داروساز خود صحبت کنید.