میتومایسین داروی شیمی درمانی

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
میتومایسین داروی شیمی درمانی




میتومایسین 20 میلی گرم، پودر محلول برای تزریق/انفوزیون یا داخل مثانه.
میتومایسین در درمان تومورهای تسکین دهنده استفاده می شود.
 میتومایسین به صورت وریدی به عنوان تک شیمی درمانی یا در شیمی درمانی سیتواستاتیک ترکیبی در موارد زیر تجویز می شود:
 • کارسینوم متاستاتیک پیشرفته معده
 • سرطان سینه پیشرفته و/یا متاستاتیک
 علاوه بر این، میتومایسین به صورت داخل وریدی در شیمی درمانی ترکیبی در موارد زیر تجویز می شود:
 • کارسینوم برونش سلول غیر کوچک
 • کارسینوم پانکراس پیشرفته

 تجویز داخل مثانه برای پیشگیری از عود در کارسینوم مثانه سطحی پس از برداشتن پیشابراه.
میتومایسین فقط باید توسط پزشکان با تجربه در این درمان در صورت وجود اندیکاسیون دقیق و با نظارت مداوم بر پارامترهای خونی استفاده شود.  ضروری است که تزریق به صورت داخل وریدی انجام شود.  اگر فرآورده دارویی به صورت پریوازی تزریق شود، نکروز وسیعی در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود.
 مگر اینکه به طور دیگری تجویز شده باشد، میتومایسین به صورت زیر تجویز می شود:
 تجویز داخل وریدی
 در تک شیمی درمانی سیتواستاتیک، میتومایسین معمولاً به صورت تزریق بولوس به صورت داخل وریدی تجویز می شود.  دوز توصیه شده 10 تا 20 میلی گرم بر متر مربع از سطح بدن هر 6 تا 8 هفته، 8 تا 12 میلی گرم بر متر مربع سطح بدن هر 3 تا 4 هفته یا 5 تا 10 میلی گرم بر متر مربع از سطح بدن هر 1 تا 6 هفته، بسته به  بر روی طرح درمانی مورد استفاده
 دوز بیشتر از 20 میلی‌گرم بر متر مربع، تظاهرات سمی بیشتری را بدون فواید درمانی ایجاد می‌کند.  حداکثر دوز تجمعی میتومایسین 60 میلی گرم بر متر مربع است.
 در درمان ترکیبی دوز به طور قابل توجهی کمتر است.  به دلیل خطر سمیت میلوتوکسیک افزایشی، پروتکل های درمانی اثبات شده ممکن است بدون دلیل خاصی منحرف شوند.
در درمان داخل مثانه، 20 تا 40 میلی‌گرم میتومایسین در 20 تا 40 میلی‌لیتر بافر فسفات با pH 7.4 یا محلول کلرید سدیم (0.9 درصد) به صورت هفتگی به مثانه تزریق می‌شود.  دوره درمان 8 تا 12 هفته است.  در صورت تزریق داخل مثانه، PH ادرار باید بالاتر از pH 6 باشد.
 دوز جایگزین توصیه شده برای پیشگیری از تومورهای مثانه سطحی عودکننده 10-4 میلی گرم (0.06-0.15 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن) است که 1 یا 3 بار در هفته از طریق کاتتر مجرای ادرار به مثانه تزریق شود.  محلول باید به مدت 1-2 ساعت در مثانه نگه داشته شود.
 جمعیت خاص
 در بیمارانی که قبلاً تحت درمان سیتواستاتیک گسترده قرار گرفته اند، در صورت سرکوب میلوسکوپی یا در بیماران مسن، دوز باید کاهش یابد.
اطلاعات کافی از مطالعات بالینی در مورد استفاده از میتومایسین در بیماران بالای 65 سال در دسترس نیست.
 این محصول نباید در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی استفاده شود .
 این محصول در بیماران مبتلا به نارسایی کبدی به دلیل عدم اثربخشی و اطلاعات ایمنی در این گروه از بیماران توصیه نمی شود.
 جمعیت کودکان
 ایمنی و اثربخشی میتومایسین در کودکان 0 تا 17 ساله ثابت نشده است.
 روش اجرا
 میتومایسین برای تزریق یا انفوزیون داخل وریدی یا برای القای داخل مثانه پس از حل شدن در نظر گرفته شده است.  استفاده جزئی قابل استفاده است.
 برای تهیه محلول بازسازی شده.
 میتومایسین 20 میلی گرم، پودر محلول تزریقی/انفوزیونی یا داخل مثانه را نمی توان بدون توجه به روش مصرف (به عنوان مثال داخل وریدی یا داخل مثانه) در آب بازسازی کرد.
حساسیت به ماده فعال یا هر یک از مواد کمکی ذکر شده .
 • شیردهی 
 درمان سیستمیک
 پان سیتوپنی یا لکوپنی/ترومبوپنی ایزوله، دیاتز خونریزی دهنده و عفونت های حاد موارد منع مطلق هستند.
 اختلالات محدود کننده یا انسدادی در تهویه ریوی، عملکرد کلیوی، عملکرد کبد و/یا وضعیت عمومی نامناسب سلامت از موارد منع مصرف نسبی هستند.  ارتباط زمانی با رادیوتراپی یا سایر سیتواستاتیک ها ممکن است منع مصرف بیشتری باشد.
 درمان داخل مثانه
 سوراخ شدن دیواره مثانه یک منع مطلق است.
 سیستیت یک منع نسبی است.

  • مرجع :https://www.medicines.org.uk
  • برچسب ها : میتومایسین داروی شیمی درمانی

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

  •  

آخرین اخبار (10 فروردین 1403)
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم
با شرکت پلاستر تولید کننده کاغذ دیواری آشنا شویم

شرکت معتبر و معروف پلاستر ، اولین و قدیمی ترین شرکت در ایران می باشد که در زمینه تولید کاغذ دیواری ، فعالیت می کند . در ابتدا این شرکت معتبر ، به علت عدم وجود دستگاه ، کاغذ های بدون PVC تولید می کرد . اما اینک با ورود دستگاه های جدید و مدرن ، کاغذ دیواری های قابل شستشو نیز تولید می کند .

آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون
آلبوم کاغذ دیواری رزا ، آلبوم شرکت کرون

شرکت موفق کرون ، یکی از جوان ترین و معتبر ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار کرون آغاز کرد ، و سپس بعد از مدتی این آلبوم را در مراحل حذفی قرار داد .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند
چند رنگ راهرو که این فضا را زنده می کند

رنگ سبز شاداب و مفرح مانند Yeabridge Green از Farrow & Ball - سایه ای نیرو بخش برای سرسرا ها و راهرو ها است. "هیچ چیز سخاوتمندانه تر از یک عروسک سبز سرسبز برای خوش آمد گویی به شما و مهمانان تان در سالن شما نیست، و Yeabridge Green این را با کلک ارائه می دهد! پاتریک اودانل، سفیر برند جهانی برای فارو و بال ، می گوید .این سبز شاد و خوش بینانه است که در کمال تعجب به عنوان یک فویل عالی برای عکس ها و مبلمان قهوه ای عمل می کند. برای کسانی که به دنبال رویکرد سنتی تر با کمی ذوق و شوق هستند، پس این رنگ شم

درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید
درخشان‌ ترین راه برای اینکه آشپزخانه‌ تان را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان دهید: یک آینه اضافه کنید

زندگی شلوغه بودجه ها تنگ است. ما همیشه به دنبال جزئیات کوچکی هستیم تا به خانه‌ ای اضافه کنیم که تأثیر نامتناسب زیادی داشته باشد - بنابراین می ‌توانید از خانه خود نهایت لذت را ببرید. یکی از راه‌ هایی که می ‌توانید امروز با یک افزودنی ساده و کمی غیر منتظره به سرعت ظاهر آشپزخانه را بهبود بخشید چیست؟ یک آینه اضافه کنید .

کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران
کاغذ دیواری های بوهمبرگ در بازار ایران

شرکت معتبر هاوین دکور نماینده برند بوهمبرگ در ایران می باشد که ، البوم های درجه یک و با کیفیت بوهمبرگ را در ایران پخش می‌ کند .

آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار
آلبوم کاغذدیواری تسلا شرکت وال استار

شرکت سالار دکور ( انبار و دفتر مرکزی : واقع در مشهد ) با برند وال استار فعالیت می کند و همواره آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک وارد می نماید . این شرکت معتبر دارای نمایندگی در تمامی شهر ها می باشد .

شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60
شرکت پاناکو تولید کننده انواع تایل 60×60

شرکت پاناکو یکی از بزرگ ترین ، موفق ترین ، و فعال ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید انواع پنل و تایل سقفی فعالیت می کند .

کافه رستوران پرطرفدار ویر
کافه رستوران پرطرفدار ویر

کافه رستوران معروف ویر ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : هروی ، وفامنش ، پانیذ سنتر ، طبقه اول ، همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای مشتریان عزیز می باشد .

علت باد کردن پارکت لمینت
علت باد کردن پارکت لمینت

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در خصوص پارکت لمینت ، مطرح شود و ذهن افراد کثیری را به خود مشغول کند ، این امر است که : چه علتی منجر به باد کردن پارکت لمینت می شوند ؟ و برای پیشگیری از این وضع ، چه اقداماتی لازم است انجام شود ؟