نگاهی بر تاریخچه شرکت بزرگ بلک بری
نگاهی بر تاریخچه شرکت بزرگ بلک بری

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

نگاهی بر تاریخچه شرکت بزرگ بلک بری 

شرکت سهامی عام بلک بری ، که در سال 1984 میلادی توسط مایک لازاریدیس و داگلاس فرجین که دو دانشجوی مهندسی بودند تاسیس شده است  ، و دفتر مرکزی آن در کشور کانادا ، در شهر واترلو واقع در استان انتاریو است ، از جمله شرکت های بزرگ‌ و موفق در زمینه تولید انواع تلفن های همراه هوشمند ، و انواع تبلت ها و همچنین انواع خدمات شبکه می باشد . غایت اصلی این شرکت در وهله اول ، ورود پیدا کردن به بازار پیام رسانی بود چرا که ، در آن زمان ، مردم فقط به وسیله تلفن های داخل خودرو و انواع پیجر ها ، با یکدیگر ارتباط بر قرار میکردند . 
شرکت بلک بری از جمله شرکت هایی است که محصولات آن از سیستم امنیتی بسیار بالایی برخوردار می باشند  و ، همین امر دلیلی بر این مدعا است که این شرکت بزرگ ، به عنوان یک شرکت موفق در زمینه تولید انواع سیستم های امنیتی شناخته شده است .
 RIM نام قدیمی این شرکت بزرگ بود که ، همانطور که در فوق اشاره شد ، این شرکت واقع در شهر واترلو بود ، شرکت RIM  در سال 1996 توانست ، از اولین نسخه های یک دستگاه ارتباطی رو نمایی کند ، این دستگاه یک پیجر کوچک و کشویی بود که ، این امکان را فراهم می کرد تا ، دو طرف بتوانند با یکدیگر به وسیله پیام های کوتاه ارتباط برقرار کنند ، این پیجر کشویی سر انجام با نام Inter@ctive 900 در بازار عرضه شد .  پس‌ از گذشت مدتی و با کسب سود از فروش Inter@ctive 900 این بار شرکت RIM بر آن بود ، تا یک مدل یا یک نسخه بالاتر از مدل قبلی را روانه بازار کند به نام Inter@ctive 950‌ . سرانجام ، شرکت بلک بری توانست در سال 1998 میلادی ، از اولین پیجر خود که قابلیتی فراتر از پیجر های پیشین داشت ، و می توانست علاوه بر ارسال پیام های کوتاه ، ایمیل را نیز ارسال و دریافت کند به نام بلک بری 850 رونمایی کرد .
پس از گذشت چندین سال ، شرکت بلک بری موفق شد تا اولین تلفن هوشمند خود را که دارای قابلیت هایی همچون ، فکس اینترنتی ، مرورگر وب ، ارسال پیام و حتی تماس تلفنی بود را ، در سال 2002 میلادی ، معرفی کند .
شرکت بلک بری از جمله شرکت های موفق و همچنین پیشرو ، در زمینه تولید انواع گوشی های هوشمند است ، این شرکت با در نظر گرفتن صفحه کلید برای تلفن های همراه خود ، ظاهری متفاوت تر و شاید زیباتر نسبت به سایر گوشی های موجود در بازار را دارد . 
با رقابت روز افزون گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و ios رفته رفته کاربران ، به سمت این گوشی ها جذب شدند و در نهایت ، در سال 2016 میلادی از طرفداران میلیونی شرکت بلک بری کاسته شد ، سیستم عامل شرکت بلک بری Black Berry OS بود ، اما بنا بر وضعیت موجود در بازار در سال 2015 میلادی شرکت بلک بری ، تعدادی از گوشی های خود را با سیستم عامل اندروید روانه بازار کرد ، و سرانجام در سال 2017 میلادی شرکت بلک بری از آخرین گوشی هوشمند خود ، رونمایی کرد که این گوشی دارای صفحه کلید ، و یک صفحه نمایش 4.5 اینچی و در نهایت ، یک باتری فوق العاده عالی و قوی است .
شرکت بزرگ بلک بری ، در سال  2018 با شرکت جگوار لندرور ، قرار داد همکاری امضا کرد که ، ماه عسل این قرار داد ساخت یک نرم افزار عالی برای وسایل نقلیه بود .