بررسی انواع کنسول های بازی شرکت بزرگ سونی
 بررسی انواع کنسول های بازی شرکت بزرگ سونی

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

بررسی انواع کنسول های بازی شرکت بزرگ سونی

شرکت سونی از تولید کنندگان بسیار بزرگ دنیا می باشد که از سال ۱۹۹۴ میلادی بسیاری از محصولات خود را به معرض دید گذاشته و اسم و رسم بزرگی را به دست اورده است. این کمپانی از قدیم الایام تا به حال ۴ نسل از کنسول های بازی را ارائه داده است که هر دفعه بیشتر از دفعه قبل طرفدار داشته و فروش بسیار زیادی نیز داشته است.
در واقع می توان گفت که فروش این کنسول ها چیزی حدود ۷۸ درصد از سرمایه و پول شرکت سونی را تامین می کند، اواین پلی استیشنی که این شرکت ساخت در واقع دارای کارت گرافیکی دو هسته ای بوده و تصاویر سه بعدی را در اختیار کاربر قرار می داده است. این پلی استیشن اصلا حافظه ی داخلی نداشت و نیازمند به داشتن کارت حافظه  نیز می باشد، این پلی استیشن دارای دیسک نوری بوده که در ان زمان طرفدار زیادی داشته و کنترلر ان امکانات زیادی برای گیمر ایجاد می کرده است.
پلی استیشن دو در سال ۲۰۰۰ میلادی به بازار عرضه شد که به دلیل محبوبیت زیاد چیزی حدود ۱۵۵ میلیون تعداد از این دستگاه به فروش رسید. در ان زمان شرکت های دیگری نیز به رقابت با این شرکت پرداختند اما هیچ کدامشان به گرد پای سونی نمی رسیدند، سخت افزار ان حدود یک هسته ای است که ۳۲گیگابایت حافظه ی داخلی دارد که کاربر می تواند به راحتی با ان سرگرم شود، کارت گرافیکی ان دو هسته ای بوده و حتی می تواند رم مموری در حدود ۴ الی ۸ گیگابایت در خود بپذیرد، و از دی وی دی نیز پشتیبانی می کند.
این پلی استیشن در رنگ مشکی ساخته شده و کنترلر های ان هم به این رنگ است و سیمی می باشد و حالت نرم افزاری و سخت افزاری ان نسبت به پلی استیشن ۱ بهتر می باشد و پیشرفته تر است.
هم چنین این دستگاه مجهز به درگاه یو اس بی و درگاه اینترنت می باشد و صدای ان نیز کاهش یافته و فن خنک کننده دارد.
پلی استیشن ۳ برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ ابتدا در ژاپن و سپس در امریکا به معرض نمایش در امد،که از لحاظ سخت افزاری بسیار بر تر بود و پردازنده ی داخلی ان ۷ هسته بوده و دارای درگاه اچ دی ام ای و یو اس بی می باشد، هم چنین این دستگاه نیز دارای حافظه ی داخلی است. و به رنگ مشکی به فروش می رسد و هم چنین کنترلر ان نیز مشکی و سیمی هستند.
پلی استیشن ۴ نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شده که رونمایی از ان در کشور امریکا صورت گرفت و به طرز شگفت انگیزی در یک روز ، تعداد یک میلیون از این محصول به فروش رسید که رکورد بزرگی در فروش این محصول زده شد ، که در زمان خود بی نظیر بود.
کارت گرافیکی به همراه پردازنده ی مرکزی ان به صورت مشترک هشت هسته ای می باشد و حدود ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی دارد ، این دستگاه پیشرفتی که داشته است این است که درگاه اتصال هدفون و هدست نیز دارد.
پلی استیشن ۵ هم که جدیدترین نوع کنسول این شرکت است که طرفداران بسیاری دارد، و قابلیت بسیار مهمی که دارد این است که می تواند تمامی دی وی دی ها و بازی های مربوط به کنسول های گذشته این شرکت را نیز به اجرا در اورد، و کنترلر های ان بی سیم می باشد و دارای سنسور است، و به خوبی وبا کیفیت بازی ها را پخش می کند.
دارای حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بوده و رقیب سرسخت ان ایکس باکس می باشد، با همه ی این ها طرفداران خود را دارد.