شاهین دو ، پروازی یک پله فراتر از رویای تو
شاهین دو ، پروازی یک پله فراتر از رویای تو

نمایش برترین فروشگاهها موبایل در شهر شما...کلیک کنید

شاهین دو ، پروازی یک پله فراتر از رویای تو 

همانطور که خود نیز آگاه بر این امر می باشید ، شرکت های معروف و مشهوری در دنیا ، در زمینه تولید تلفن های همراه با یکدیگر رقابت می کنند ، اما اگر بخواهیم فقط کشور خودمان را در نظر بگیریم ، می توان گفت که شرکت جی ال ایکس ، اولین شرکتی است که تلفن های همراه را تولید می کند ، و تلفن های همراه تقریبا زیادی را نیز تولید کرده ، به گونه ای که امروزه قصد رقابت ، با ابر قدرت های تولید کننده گوشی های همراه دارد . 
از جمله تلفن های همراه شرکت جی ال ایکس می توان به ، شاهین دو اشاره کرد که در حال حاضر فقط در رنگ سفید موجود می باشد ، پیش از هر بحثی لازم است ، قدری در مورد مشخصات فنی این گوشی بحث کنیم .
ابعاد شاهین دو چیزی حدود ، 157 در 75 در 8.75 میلی متر و وزن آن  170 گرم می باشد ، شاهین دو ، همچون سایر گوشی های موجود در بازار ، دو سیم کارت هیبریدی ( نانو سیم ، همزمان یکی فعال ) است و جنس بدنه آن یعنی قاب پشت و فریم گوشی ، از جنس پلاستیک می باشد .
سیستم عامل گوشی هوشمند شاهین دو ، اندروید 9.0 می باشد ، همچنین در خصوص ، تراشه و پردازنده های گوشی شاهین دو باید اشاره کرد ، که تراشه این گوشی  Mediatek Helio P60 دوازده نانومتری و پردازنده مرکزی آن ، از جمله پردازنده های هشت هسته ای می باشد ، و در مورد پردازنده گرافیکی شاهین دو باید گفت که Mali-G72 MP3 است .
حافظه داخلی شاهین دو تشکیل شده است ، از 128 گیگابایت و همچنین 4 گیگابایت رم ، البته لازم به ذکر است که ، درگاه حافظه این گوشی هوشمند MicroSD ، تا 265 گیگابایت است .
در خصوص دوربین های گوشی شاهین دو باید ذکر کرد که ، دوربین اصلی این گوشی چهل و هشت مگاپیکسل و ، دو دوربین دیگر هشت و دو مگاپیکسل هستند ، و در خصوص دوربین سلفی گوشی شاهین دو باید متذکر شد که ، این دوربین شانزده مگاپیکسل است . از دیگر قابلیت این گوشی هوشمند می توان به دارا بودن ، پانوراما ، HDR ، و در نهایت فلش LED دو گانه ، اشاره کرد .
صفحه نمایشگر گوشی هوشمند شاهین دو ، IPS LCD لمسی خازنی ، شانزده میلیون رنگ می باشد و ابعاد این صفحه چیزی حدود ، 6.3 اینچ و رزولوشن شاهین دو ، 1080  در 2340 پیکسل است . 
از دیگر قابلیت های این گوشی هوشمند می توان به ، ژیروسکوپ ، شتاب سنج ، قطب نما ، حسگر نور محیط ، سنسور مجاورت و در نهایت ، حسگر اثر انگشت ، که در قسمت پشت گوشی قرار دارد ، و  GPS ,NFC, OTG، ، رادیو ، و بلوتوث  اشاره کرد .
باتری گوشی هوشمند شاهین دو ، از جمله باتری های غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری است ، که ظرفیت آن 3950 میلی آمپر است ، و در خصوص شارژر این گوشی هوشمند باید اشاره کرد که ، از جمله شارژ های باتری هجده واتی است و مهم تر اینکه ، دارای قابلیت شارژ بی سیم است . 
گوشی شاهین دو ، همچنین دارای قابلیت لغو کننده ی انواع نویز صدا ، از طریق میکروفن اختصاصی می باشد ، و همچنین دارای جک 3.5  میلی متری نیز است .
همچنین لازم به ذکر است که در داخل جعبه شاهین دو ، اقلامی همچون گلس ، هنذفری ، کابل شارژ ، کلگی ، سوزن ، گارد شفاف و دفترچه راهنما موجود می باشد .