کوچکترین و در عین حال سبک ترین آیفون جهان، آیفون ۱۲ مینی
کوچکترین و در عین حال سبک ترین آیفون جهان، آیفون ۱۲ مینی

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

کوچکترین و در عین حال سبک ترین آیفون جهان، آیفون ۱۲ مینی

شرکت اپل از بهترین سازنده های گوشی هوشمند همراه می باشد که تا کنون فروش بسیاری داشته و پرطرفدار نیز بوده است، سیستم عامل این محصولات از نوع ای او اس می باشد که با سایر سیستم عامل ها فرق می کند، که در نتیجه کار کردن با ان کمی پیچیده است که مدت کمی بعد به راحتی دستتان می اید که چگونه از ان استفاده کنید، گوشی هوشمند جدیدی که این شرکت از ان رونمایی کرده ایفون ۱۲ مینی می باشد که ویژگی بارز ان داشتن تراشه ۵ نانومتری از نوع A14 می باشد.
ابعاد این گوشی جدید شرکت اپل در اندازه کوچک ساخته شده است و کوچکترین گوشی می باشد، که در واقع این اولین باری می باشد که شرکت اپل پسوند مینی را در اخر نام گوشی خود قرار داده است. ایفون ۱۲ مینی اپل از صفحه نمایشگر ۵.۸ اینچی تشکیل شده که ابعاد ان در برابر دیگر گوشی های این شرکت کوچکتر است و این صفحه نمایش از نوع اولد می باشد، این گوشی برخلاف گوشی اس ای از دکمه ی هوم برخوردار نیست،و هم چنین می توان گفت که اطراف ان نیز حاشیه ای وجود ندارد در نتیجه این شرکت سایز بزرگتری از صفحه نمایش را در ابعاد و قالب کوچکتری قرار داده است.
همان طور که در ابتدا گفته شد این گوشی از تراشه پردازنده ی ۱۴ بایونیک ایجاد شده که بسیار پرقدرت است و از طرفی در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند، این در حالی است که این شرکت برای اولین بار از این نوع پردازنده قوی استفاده می کند.
سی پی یو ی این گوشی نیز بسیار پرقدرت است و پردازنده ی مرکزی ان ۶ هسته ای می باشد که سرعت و راندمان گوشی نسبت به سری های قبلی خیلی بهتر می باشد. هم چنین کارت گرافیکی ان ۴ هسته ای می باشد و از رزولوشن و پیکسل بالایی برخوردار است و صفحه ی ان قابلیت تاچ بسیار پرسرعتی را دارد و از نوع خازنی است.
سی پی یو ی این گوشی به قدری قدرتمند است که می تواند بازی ویدیویی را در حد و کیفیت کنسول برای کاربر فراهم کند.
در پشت این گوشی دوربین دوگانه وجود دارد که هر دو ۱۲ مگاپیکسلی می باشند، که لنز ان ها قابلیت ایجاد عکس های واید و اولترا را دارد که بسیار با کیفیت و شفاف هستند و حتی در شب نیز به خوبی می توان عکس برداری و فیلم برداری کرد.
دوربین سلفی ان نیز ۱۲ مگاپیکسل بوده و قابلیت عکس برداری در شب یا night mode را دارد.
سیستم جدید megsafe در این گوشی وجود دارد.
و در واقع می توان گفت که این سیستم این امکان را به وجود می اورد که گوشی به حالت بی سیم شارژ شود. و حتی می توان ان ها را به کیف ها و تجهیزات مغناطیسی اتصال داد،این گوشی از مجوز آی پی ۶۸ برخوردار است که این گواهی و مجوز نشان می دهد که این گوشی در برابر گرد و غبار و اب بسیار مقاوم و بادوام است.
این گوشی دارای یک درگاه یو اس بی می باشد که امکان این را به کاربر می دهد که به هدفون و سایر دستگاه های مربوطه اتصال پیدا کند که البته این دستگاه ها باید از نوع اپل باشند. بلند گوهای ان از نوع استریو می باشد که ۶ وات می باشند و صدا را حتی به حالت دالبی اتموس در می اورد .
باید این نکته را نیز متذکر شد که این گوشی فقط یک سیم کارت در خود جای می دهد و محافظ گوشی بابت لکه گیری و ضد خش بودن را دارد.