بررسی برترین و قدرتمند ترین تلسکوپ های جهان
بررسی برترین و قدرتمند ترین تلسکوپ های جهان

نمایش برترین فروشگاههای موبایل و دیجیتال در شهر شما...کلیک کنید

بررسی برترین و قدرتمند ترین تلسکوپ های جهان 

همانطور که می دانید ، می توان با استفاده از تلسکوپ اجرام آسمانی را به طور دقیق و با وضوح مشاهده کرد ، اما امروزه بشر توانسته با دستیابی به علم و پیشرفت بی نظیری در این زمینه تلسکوپ های قدرتمندی را به وجود آورد که نه تنها اجرام آسمانی ، بلکه دورترین نقاط در جهان هستی را می توان با آنها دید . 
از جمله برترین و قدرتمند ترین تلسکوپ های موجود در جهان می توان به ، تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری FAST اشاره کرد ، از جمله کاربرد های تلسکوپ‌ کروی ، می توان به بررسی اجرام آسمانی همچون ، ستاره ها ، سیاه چاله ها ، کهکشان ها و... و همچنین بررسی پدیده های کیهانی اشاره کرد ، لازم به ذکر‌ است که تلسکوپ کروی بزرگترین رادیو تلسکوپی است که در جهان موجود می باشد و این رادیو تلسکوپ قابلیت این امر را دارد که امواج رادیویی ضعیف را جمع آوری و سپس متمرکز  کند تا بتوان آن امواج را تحلیل و بررسی کرد . از جمله افتخارات کسب شده توسط این تلسکوپ می توان به شناسایی چیزی حدود ۹۹ ستاره نوترونی چرخان اشاره کرد .

تلسکوپ سی متری TMT از جمله دیگر تلسکوپ های قدرتمند جهان می باشد ، از مزیت های فوق العاده این تلسکوپ می توان به تصویر برداری در طول موج های مختلفی همچون ، فرابنفش ، فرو سرخ و مرئی اشاره کرد . ویژگی حیرت انگیز تلسکوپ سی متری ، این امر است که با این تلسکوپ اخترشناسان قادر خواهند بود که فضا را تا چیزی حدود سیزده میلیارد سال پیش ، بررسی کنند و اطلاعات جدید تری نسبت به چگونگی شکل گیری جهان و منظومه شمسی و حتی راه شیری کسب کنند . لازم به ذکر است که تلسکوپ های قدرتمند سی متری ، قادر خواهند بود تصویری را ۱۲‌برابر با کیفیت تر و با وضوح تر از تلسکوپ های فضایی هابل ثبت و ضبط کنند .
تلسکوپ فوق العاده زیبا و  بزرگ ELT از جمله دیگر تلسکوپ های برتر موجود در جهان است ، که اخترشناسان با کمک این تلسکوپ می‌ توانند به پاسخ اکثر سوال های خود برسند ، سوالاتی از قبیل اینکه سیارات چگونه به وجود می آیند و مراحل تکامل آن ها به چه صورت است ؟ و یا حتی شرایط سیاره های دیگر چگونه است ؟ تلسکوپ های ELT این امکان را برای اخترشناسان فراهم می کنند تا مرکزی ترین نقطه کهکشان ها را مشاهده کنند و ، از دیدن ستاره ها و سیاره های غول پیکر لذت ببرند و بتوانند با این تلسکوپ قدرتمند اطلاعاتی همچون میزان تشعشع ستاره ها ، توده های ستاره ای و حتی سن کهکشان ها را به دست بیاورند  . همچنین لازم به ذکر است که ، تلسکوپ های بسیار بزرگ ELT از جمله بالاترین و بهترین تلسکوپ های موجود در زمینه نجوم در تمام جهان می باشند . 
از جمله دیگر تلسکوپ های برتر جهان که باید به آن اشاره کرد ، تلسکوپ LSST اشاره کرد ، شاید دغدغه اصلی و مهم اخترشناسان و دانشمندان این امر باشد که در سال های آینده ، احتمال برخورد چندین شهاب سنگ به کره زمین وجود دارد ؟ دانشمندان قادر خواهند بود با استفاده از تلسکوپ های قوی LSST متوجه چنین اموری شوند ، و یا حتی بتوانند با استفاده از این تلسکوپ به یکسری جزئیات همچون چگونگی به وجود آمدن میلیون ها میلیون ستاره ی کم نور و یا دیگر اجرام آسمانی دست یابند ، همچنین لازم به ذکر است که تلسکوپ های LSST این امکان را فراهم می کنند تا دانشمندان بتوانند ماهییت ماده تاریک را ، به بهترین نحو درک کنند .