گوشی های هوشمند سونی، بی بدیل و زیبا
گوشی های هوشمند سونی، بی بدیل و زیبا

نمایش برترین فروشگاههای موبایل و دیجیتال در شهر شما ...کلیک کنید

گوشی های هوشمند سونی، بی بدیل و زیبا

گوشی های هوشمند ساخت شرکت سونی از گذشته تا به اکنون بسیار پرطرفدار و پرفروش بوده اند و اغلب به نام نوکیا شناخته می شوند هر چند مدل های مختلف دیگری نیز طراحی و ساخته شده است. برای مثال گوشی اکسپریا زد از جمله گوشی هایی می باشد که توسط این شرکت ساخته شده و قابلیت بسیار ویژه ای که دارد این است که در برابر اب و گرد و غبار مقاومت دارد و از تاچ بالایی برخوردار است و نوع لمسی ان از تراشه ی خازنی می باشد.
حافظه ی داخلی این گوشی ها از ۱۲۸ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت تشکیل شده و می تواند حدود ۸ گیگابایت رم مموری در داخل خود جای دهد.
می توان در گوشی های ساخت این شرکت از دو سیم کارت استفاده کرد و شبکه ارتباطی ان ها از ۲ جی و ۳ جی و همین طور ۴ جی حمایت می کند و سرعت اینترنت در ان بسیار بالا و با کیفیت است. مجهز به حسگر انگشت و تشخیص چهره می باشد که این موضوع امنیت گوشی را بالا می برد.
پردازنده ی مرکزی ان هشت هسته ای بوده و از نوع mediya tek می باشد و قدرت زیادی دارد.
صفحه نمایشگر ان بسیار شفاف بوده و نوع ان شیشه ای است که مقدار نور در ان تنظیم شده و اصلا چشم را خسته نمی کند از طرفی در ان قابلیت فعال کردن فیلتر نور ابی وجود دارد که به افراد این امکان را می دهد که در هنگام شب و در تاریکی نیز بتوانند از گوشی استفاده بکنند.
دارای یک درگاه یو اس بی بوده و از این طریق قابلیت نصب به سایر دستگاه ها و هم چنین وصل کردن هندزفزی و هدفون را دارد. بلندگوهای ان مدل استریو بوده و ۴ وات می باشد، و از دالبی اتموس هم پشتیبانی می کند. ابعاد ان در حدود ۱۴۷ در ۶۶ بوده که در چهار رنگ سفید و مشکی و طلایی و صورتی در بازار عرضه می شود. 
در گوشی های جدید شرکت سونی سیستم عامل موجود در ان ویندوز بوده که کار با ان با سایر گوشی ها که اندروید هستند ، فرق می کند و البته اگر کمی با گوشی کار کنید به راحتی می توانید ان را یاد بگیرید. این نوع از گوشی ها در برابر خط و خش و ضربه مقاومت و دوام بالایی دارند و طراحی بی نظیر ان ها به نحوی است که بسیار خوش دست می باشد.
رزولوشن این گوشی های هوشمند بالا است و چیزی حدود ۱۷۶۰ در ۷۲۹ می باشد و پیکسل بسیار با کیفیتی دارد و از ۱۶ میلیون رنگ تشکیل شده است. این شرکت برای سری های پیشین خود از سیستم عامل نوقا یا طرحی ویژه از اندروید استفاده می کرده است که ثبت جهانی نیز شده است و این کلمه ی زیبا را از یک شیرینی خوشمزه ی تبریزی گرفته است که بسیار برای ایرانیان خوشایند می باشد. اغلب دوربین های گوشی های هوشمند سونی از مگاپیکسل بالایی برخوردارند که برای مثال در همین گوشی های اکسپریا زد دوربین اصلی ان ۲۳ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ان ۱۶ مگاپیکسلی است.
 این گوشی جاوا ندارد و از ان پشتیبانی نمی کند ، عمر باتری های این گوشی ها بسیار مفید و طولانی است و می تواند مدت زمان زیادی شارژ نگه دارد. جنس ان لیتیوم یون و غیر قابل تعویض می باشد، زمان مکالمه با ان ۱۱ ساعت بوده و زمان اماده به کار شدن ان تا ۵۶۰ ساعت که بسیار مفید است.
رادیو ، وایرلس، بلوتوث نیز دارد، و دوربین بی نظیر سونی قدرت زوم بالایی دارد و کیفیت اچ دی ان بی بدیل است.