مزایا و کاربرد های دوربین های خارق العاده و فضایی 3200 مگاپیکسلی
 مزایا و کاربرد های دوربین های خارق العاده و فضایی 3200 مگاپیکسلی

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

مزایا و کاربرد های دوربین های خارق العاده و فضایی 3200 مگاپیکسلی

شاید اگر چندی پیش کسی به ما می گفت ، که می توان با استفاده از یک دوربین ، اجسام را در کیلومتر ها دور تر به راحتی و وضوح دید ، باور نمی کردیم ، اما اینک این سخن  به واقعیت تبدیل شده و بشر به این موفقیت دست یافته است ، این دوربین در یک تلسکوپ به نام LSST  قرار داده شده است که تبدیل به همان رویای باور نکردنی شده که می تواند از کیلومتر ها دورتر تصویر اجسام را با بهترین کیفیت و وضوح بیندازند . 
در واقع لازم به ذکر است که این دوربین ، به طور اختصاصی برای یک رصد خانه واقع در کشور شیلی ساخته شده تا در چندین سال آینده موفق به ثبت تصاویر باورنکردنی و زیبایی از آسمان جنوبی و مهم تر از همه برای رصد انرژی و ماده تاریک و ... استفاده  شود .و در نهایت بشر قادر به این امر شود تا برای اولین بار بزرگترین و بی نظیر ترین فیلم نجومی تاریخ را بسازد .  البته گفته ها حاکی بر آن است که این دوربین خارق العاده قابلیت این را خواهد داشت ، که به کمک محققان بشتابد آن هم به این صورت که در طی چند شب تصاویری را ضبط و ثبت کند و در نهایت یک تصویر پانورامای کامل و بی عین و نقص تحویل دهد .
شاید برای شما نیز جالب باشد ، که بدانید هر تصویری که این دوربین آن را ثبت می کند را اگر بخواهیم در اندازه اصلی خود مشاهده کنیم ، تقریبا غیر ممکن است چرا که برای مشاهده تصویر ثبت شده در اندازه واقعی خود ما قطعا نیازمند به ۳۷۸ نمایشگر 4K خواهیم بود .
از دیگر مزایای دوربین LSST می توان به این مورد اشاره کرد ، که اکثر محققان و منجمین با استفاده از دوربین های موجود ، قادر به این امر نبودند که اجسام و یا اجرامی را که هم در فاصله خیلی دوری قرار دارند و هم بسیار کم نور و کوچک هستند را مشاهده کنند ،  اما این مشکل تقریبا با دوربین LSST خاتمه یافته است ، چرا که با استفاده از این دوربین آن ها قادر خواهند بود که از کوچکترین و کم نور ترین چیز ها هم عکس بیندازند و بر روی آن مطالعه کنند .
در مورد ساختار دوربین LSST باید اشاره کرد که صفحه کانونی این دوربین متشکل شده است از تعداد کثیری   CCD که در واحد های به نام raftایجاد شدند . و همچنین ۱۸۹ حسگر به کار رفته ، در این دوربین خارق العاده که تک تک آن ها چیزی حدود ۱۶ مگاپیکسل از نور موجود در محیط را میسنجند و در نهایت مجموع این اجزا باعث ایجاد دوربین  LSST می شوند .
اما باید راجع به کیفیت و وضوح تصاویر ثبتی این دوربین سخن گفت ، چرا که با دوربین  LSST دیگر غیر ممکن ، غیر ممکن نخواهد بود، به این خاطر که اگر این دوربین یک تصویر را به ثبت برساند ، شخصی از فاصله چندین کیلومتری هم می تواند خیلی راحت آن را مشاهده کند  . و یا حتی اگر یک شمع روشن در فاصله خیلی دوری مثل چندین هزار کیلومتر باشد ، این دوربین می تواند به راحتی تصویر آن را ضبط و ثبت کند .
و در نهایت شایان ذکر است که دوربین LSST طبق ادعایی که شده است قادر خواهد بود تا طی بازه زمانی معینی که ذکر کردند یعنی ده سال ، از تمامی اجرام موجود در ، فضا تصویر برداری کند و پس از این مدت تصویری کامل و در عین حال با کیفیت و وضوح عالی تحویل دهد .