شاید زمان آن فرا رسیده باشد که از NTFS خارج شوید زیرا مایکروسافت بی سر و صدا پشتیبانی ReFS ویندوز 11 را فعال می کند.
شاید زمان آن فرا رسیده باشد که از NTFS خارج شوید زیرا مایکروسافت بی سر و صدا پشتیبانی ReFS ویندوز 11 را فعال می کند.
شاید زمان آن فرا رسیده باشد که از NTFS خارج شوید زیرا مایکروسافت بی سر و صدا پشتیبانی ReFS ویندوز 11 را فعال می کند.


(مقاله ترجمه شده ازسایت معتبر خارجی )

در سال‌های 12-2011، زمانی که مایکروسافت ویندوز 8 را راه‌اندازی کرد، این شرکت همچنین یک سیستم فایل جدید به نام Resilient File System یا ReFS معرفی کرد.  در مقایسه با New Technology File System یا NTFS، ReFS از جمله مزایای دیگر، انعطاف پذیری بیشتر، عملکرد بیشتر مانند ماشین های مجازی (VM) و پشتیبانی از اندازه داده بالاتر (تا 35PB در مقابل 256TB در NTFS) را وعده داد.  با این حال، تا کنون، فایل سیستم نسل بعدی فقط به ویندوز سرور محدود شده بود.  در واقع، اگر به یاد داشته باشید، مایکروسافت در سال 2017 پشتیبانی ReFS را فقط به SKUهای Windows 10 حرفه ای و مبتنی بر سازمان محدود کرد.

با این حال، به سرعت تا سال 2023، همه چیز از نظر پشتیبانی ReFS در سیستم‌عامل‌های سیستم‌عامل مشتری، به زودی برای بهتر شدن تغییر خواهد کرد.  اولین بار توسط Xeno کاربر توییتر و علاقه‌مند به ویندوز متوجه شد، به نظر می‌رسد که شرکت ردموندی شروع به کار روی فعال کردن ویژگی‌های ReFS در ویندوز 11 کرده است. در حالی که در حال حاضر این ویژگی در آخرین بیلد 25281 کانال برنامه‌نویس Windows 11 غیرفعال است، می‌توان آن را فعال کرد.  با استفاده از شناسه سرعت ویژه "42189933" فعال شده است.

در همین حال، تلاش برای نصب بیلد 25281 ویندوز 11 بدون فعال بودن شناسه ویژگی، منجر به قطع شدن تنظیمات با پیام خطا می شود:

PhantomOcean3، یکی دیگر از کاربران توییتر که علاقه مند به بررسی ویژگی های اولیه ویندوز 11 است، خاطرنشان می کند که تنظیمات در اکثر موارد به خوبی انجام شده است، اگرچه آنها یک بار با صفحه سبز مرگ (GSOD) مواجه شده اند.

اوایل امروز، مایکروسافت ساخت‌های جدید Dev Channel و Beta Channel را منتشر کرد.  در حالی که دومی ویژگی‌های جدیدی مانند حذف نیاز MSA را از ابزارک‌ها به ارمغان می‌آورد، اولی طراحی مجدد تنظیمات بیشتر و همچنین ویژگی مورد انتظار Tabbed Notepad را به ارمغان می‌آورد.
 کانال‌های داخلی بیلدهای ویندوز همچنین دارای ویژگی‌های پنهانی هستند که نشان می‌دهد غول فناوری ردموند چه برنامه‌ای دارد.  همین مورد برای آخرین بیلد 25281 نیز صادق است.  به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت به‌نظر می‌رسد که توسط علاقه‌مندان به ویندوز و کاربر توییتر PhantomOcean3 شناسایی شده است، جستجوی دسک‌تاپ را که برای اولین بار به‌عنوان یک ویژگی مخفی در بیلد 25120 می سال گذشته معرفی شد، از بین ببرد.

این ویژگی با بیلد 25158 در کنار سبک‌های مختلف جستجوی نوار وظیفه در اختیار کاربران کانال Dev قرار گرفت.  این به روز رسانی به کاربران این امکان را می داد که از طریق بینگ از طریق دسکتاپ وب را جستجو کنند.

این ویژگی را می‌توان با استفاده از گزینه «نمایش جستجو» فعال کرد.  راهنمای ما در اینجا به جزئیات نحوه فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی توسط کاربران می‌پردازد.