کارگران مایکروسافت و موارد مربوط به شرکت ماکروسافت
کارگران مایکروسافت و موارد مربوط به شرکت ماکروسافت
کارگران مایکروسافت و موارد مربوط به شرکت ماکروسافت


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی)

مایکروسافت سال جدید را با دادن مرخصی نامحدود به کارمندان آمریکایی خود آغاز می کند.

 روز پنجشنبه، این غول فناوری خط مشی جدیدی به نام «تعطیلی اختیاری» را در ایمیلی به کارمندان کاتلین هوگان، مدیر ارشد مایکروسافت اعلام کرد.

 بر اساس یادداشتی که The Verge مشاهده کرده است، از 16 ژانویه، مرخصی نامحدود برای همه کارمندان حقوق بگیر ایالات متحده اعمال می شود.

 این بدان معناست که به لطف خط مشی جدید، دیگر نیازی به ثبت رسمی روزهای تعطیلات از کارمندان نخواهد بود.  بنابراین، حتی اگر یک کارمند جدید مایکروسافت هستید، دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا زمان تعطیلات را به دست آورید.

همراه با خط مشی جدید مرخصی نامحدود، این شرکت 10 تعطیلات شرکتی، مرخصی، مرخصی بیماری و سلامت روان، و مدتی را برای انجام وظیفه هیئت منصفه یا سوگواری ارائه می دهد.

سیاست جدید مایکروسافت به دلیل محدودیت های قانونی برای کارگران و کارمندان ساعتی خارج از ایالات متحده اعمال نخواهد شد.

 در دو سال گذشته، محل های کار مجبور شده اند دوباره در مورد مزایای کارکنان خود که با نیازهای فعلی نیروی کارشان مطابقت دارد فکر کنند.

 شرکت هایی مانند Salesforce، LinkedIn، Oracle و Netflix در حال حاضر سیاست های مرخصی نامحدود مشابهی را برای کارمندان ارائه می دهند.

 جیل کاتن، کارشناس مشاوره شغلی، Glassdoor می‌گوید: «کارفرمایان دریافته‌اند که ارائه اوقات فراغت نامحدود به کاهش فرسودگی شغلی در کارگران کمک می‌کند، می‌تواند گردش مالی ناشی از استرس و اضطراب ناشی از زمان محدود مرخصی را به حداقل برساند و در نهایت نیروی کار مولدتری ایجاد کند.

 سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که به کارمندان بیشتری اجازه می دهد تا به طور دائم از خانه کار کنند


کارمندان به طور فزاینده‌ای خواهان استقلال در مورد نحوه مدیریت زندگی خانگی و کاری خود هستند و سیاست‌های مرخصی نامحدود می‌تواند به کارگران قدرت دهد تا تعادل کار و زندگی خود را کنترل کنند.

 داده‌های Glassdoor نشان می‌دهد که فرسودگی شغلی در بین کارگران به رکورد بالایی رسیده است.  استراحت نامحدود به کارمندان اجازه می دهد تا در صورت نیاز استراحت و شارژ شوند.

 کاتن می‌گوید: «کنترل کردن کارگران بر زندگی کاری‌شان، سطح بهره‌وری و انگیزه را بالا نگه می‌دارد، اما همچنین می‌تواند روحیه کارکنان را تقویت کند، زیرا سیاست‌های مرخصی نامحدود به کارگران نشان می‌دهد که مورد اعتماد شرکتشان هستند.»

 برای کارگران، سیاست‌های نامحدود می‌تواند اضطراب ناشی از ناتوانی در استراحت را در صورتی که به اندازه کافی تعطیلات انباشته نکرده‌اند کاهش دهد و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای کسانی که مسئولیت‌های مراقبتی دارند، ارائه دهد.
تحقیقات Glassdoor نشان داد که فقط یک سوم کارگران می گویند که کارفرما آنها را تشویق می کند تا از حق کامل تعطیلات خود استفاده کنند.

 «کارفرمایان باید فرهنگ محل کار را تقویت کنند که در آن مرخصی سالم تلقی شود – مدیران باید رفتار سالم در تعطیلات را با استفاده منظم از تخصیص خود و عدم تماس با تیم خود در زمانی که خارج از دفتر هستند، مثال بزنند.  کاتن گفت: اجرای حداقل زمان بیرون از دفتر همچنین کارگران را تشویق می کند که وقت خود را صرف کنند.

 با این حال، مرخصی نامحدود در آمریکا بیشتر از بریتانیا رایج است.  در بریتانیا، نظرسنجی انجام شده توسط Glassdoor در ژوئیه 2022 نشان داد که تنها 5 درصد از کارمندان به مرخصی نامحدود دسترسی دارند.
با این حال، اگر این خط‌مشی به درستی اجرا نشود یا از بالا به پایین پشتیبانی نشود، می‌تواند به سرعت از کار بیفتد.