بررسی Xiaomi Book S
بررسی Xiaomi Book S
بررسی Xiaomi Book S



(ترجمه شده از سایت معتبر خارجی)
Book S برداشت شیائومی از تبلت 2 در 1 مبتنی بر ویندوز است.  از بسیاری جهات، شباهت زیادی به سرفیس پرو ایکس خود مایکروسافت یا سرفیس پرو 9 5G تازه منتشر شده دارد که هر دو از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند و دارای فرم فاکتور مشابهی هستند.

 چیزی که شیائومی بوک اس را بسیار جالب می کند، قیمت آن است.  این به طور قابل توجهی ارزان تر از پیشنهادات مایکروسافت است و نوید تجربه مشابه با مشخصات مشابه را می دهد.

بنابراین، اگر به دنبال یک ویندوز 11 تبدیل هستید، آیا باید Xiaomi Book S را نسبت به گزینه های محبوب Surface در نظر بگیرید؟  ما آن را در معرض آزمایش قرار داده ایم تا بفهمیم.

شیائومی بوک اس یک ویندوز 2 در 1 خوش ساخت و همه کاره با صفحه نمایش دوست داشتنی و قیمتی جذاب است.

 فضای ذخیره‌سازی کارت microSD قابل ارتقا، پوشش عالی صفحه‌کلید، وب‌کم عالی و شارژ سریع نیز به جذابیت آن افزوده است.

 متأسفانه، قدرت پردازش برای نیازهای روزانه ما کافی نیست و احتمالاً برای بسیاری از کاربران چنین خواهد بود.


 اگر به ویندوز 11 نیاز دارید و فقط به دنبال دستیابی به وظایف اولیه هستید، این می تواند گزینه مناسبی باشد.  با این حال، ما فکر می‌کنیم که بیشتر مردم با یک تبلت اندروید یا iOS یا یک لپ‌تاپ سنتی ویندوز خدمات بهتری خواهند داشت.

ابعاد: 294 × 197 × 8.95 میلی متر

 وزن: 720 گرم (فقط قرص)

 Corning Gorilla Glass 3

 1x USB-C، 1x سوکت هدفون 3.5mm، 1x microSD

 این تبلت دارای طراحی ساده و در عین حال درجه یک، با روکش مشکی مات و لبه های نسبتاً مربعی است.  ما را به یاد تلفن‌های اکسپریا سونی می‌اندازد، البته یک نسخه غول‌پیکر.  این تبلت با صفحه نمایش 12.4 اینچی، تبلت نسبتاً بزرگی است، اما شیائومی توانسته آن را سبک وزن و قابل حمل نگه دارد.

ما طرفدار طراحی مینیمال هستیم، اما متأسفانه، این اثر به سرعت از بین می‌رود که بدن به راحتی لکه‌های اثر انگشت را می‌گیرد.  با این حال، ممکن است متوجه نشوید، زیرا اغلب قسمت پشتی دستگاه با یک پوشش چرمی مغناطیسی پوشانده شده است که به عنوان پایه پایه دو برابر می شود.


از نظر ورودی/خروجی، یک پورت USB-C و یک سوکت هدفون 3.5 میلی متری دریافت می کنیم.  همچنین یک اسلات کارت microSD، به شکل یک سینی قابل خروج، مانند آنچه برای سیم کارت در گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، وجود دارد.  ما از دیدن این خوشحال شدیم، زیرا به این معنی است که در صورت نیاز به فضای اضافی، می توانید به راحتی و ارزان فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید

کاور صفحه کلید به طور جداگانه با قیمت حدود 100 پوند فروخته می شود و برای اکثر مردم، تقریباً یک خرید ضروری است.  از طریق یک پورت اختصاصی روی پایه دستگاه متصل می شود و از طریق آهنربا و دو پین مکان یابی ایمن می شود.  هنگامی که بسته می شود، از نمایشگر تبلت محافظت می کند و ظاهری مانند یک لایه چرم باریک به دستگاه می دهد.

اما نکته مثبت این است که این طراحی انعطاف پذیری عرشه را کاملاً از بین می برد.  همچنین مقدار شگفت انگیزی از جابجایی کلید وجود دارد و شیائومی حتی توانسته نور پس زمینه را در قاب نازک خود فشار دهد.  این یک تجربه تایپ بسیار مناسب است و با یک ترک پد محکم و پاسخگو با پشتیبانی از حرکات چند لمسی تکمیل می شود.


کمترین جنبه مورد علاقه ما در طراحی، پایه پایه است.  ما دوست داریم که قابل جابجایی باشد و به شما این امکان را می دهد که در حالت تبلت مقداری حجم را بردارید، اما ماهیت قابل جابجایی آن به این معنی است که به اندازه کافی برای دلخواه ما ایمن نیست.  بسیاری از اوقات، زمانی که سعی می‌کردیم زاویه صفحه نمایش را تنظیم کنیم، متوجه می‌شدیم که پوشش مغناطیسی کاملاً از بین می‌رود، که بسیار خسته کننده بود.  تقریباً هیچ شانسی برای کار روی سطح ناهموار وجود ندارد.