چگونگی شستشوی پرده های پرکاربرد زبرا
چگونگی شستشوی پرده های پرکاربرد زبرا
🔶️ چگونگی شستشوی پرده های پر کاربرد زبرا 
 



پرده ها به طور کلی ، باعث زیبایی هر محیطی می شوند که از جمله پر‌ کاربرد ترین پرده های موجود در بازار ، می توان به پرده های زبرا اشاره کرد . در واقع پرده های زبرا ، شاید نسبت به دیگر پرده های موجود در بازار ، بسیار بیش تر در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار می‌ گیرند و باید طوری آن ها را شست ، که به بافت این پرده ها هیچ گونه آسیبی وارد نشود . در واقع به این علت پرده های زبرا در مقایسه با دیگر پرده ها ، بیش تر آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب می کند ، چون از دو لایه پارچه ای و یا توری که به طور موازی بر روی یک دیگر قرار گرفتند ، به وجود آمده است .
به طور معمول تمیز کردن ، پرده های زبرا به صورت هفتگی و یا حتی به صورت ماهانه انجام می گردد تا از گسترش آلودگی ، به خوبی جلوگیری شود . چرا که اگر آلودگی و گرد و غبار موجود در این پرده ها تمیز نشود ، این گرد و غبار و آلودگی ها ، در محیط پخش می شود و در نهایت باعث بروز آلرژی می گردد . 
شستن پرده های زبرا به طور هفتگی ، اصلا کار پیچیده و سختی نیست . تنها کاری که لازم است انجام شود این امر است که : به طور سطحی این پرده ها گردگیری شوند . به عبارت دیگر ، اصلا نیاز نیست که پرده های زبرا را باز کنید ( پایین بیاورید ) . در واقع شستشوی این پرده های پر کاربرد و زیبا ، به طور ایستاده هم امکان پذیر است . به این صورت که افراد می توانند به وسیله بخارشوی ، پرده های زبرا خود را در کم ترین زمان ممکن و به سهولت ، همچون روز اول تمیز کنند . البته باید افزود که : در هنگام استفاده نمودن از بخارشوی ، حتما باید به درجه حرارت آن توجه ویژه داشت ، چرا که گرمای بیش از حد به بافت پرده های زبرا ، آسیب وارد می کند . 
علاوه بر تمیز کردن پرده های زبرا به صورت هفتگی‌ ، باید این پرده ها را به طور ماهانه و یا حتی به طور فصلی نیز تمیز نمود . تمیز کردن پرده های زبرا به صورت ماهانه ،
بر خلاف تمیز کردن آنان به طور هفتگی ، به صورت عمقی و با استفاده از مواد شوینده ، عملی می شود . برای این کار لازم است که در ابتدا ،
پرده های زبرا را با دقت از نگه دارنده قاب ، جدا کنید و سپس پرده را بر روی سطحی صاف بگذارید . پس از این کار باید مواد شوینده ای را که غیر آنزیمی هستند را در آب به خوبی حل کنید ،
باید توجه داشته باشید که استفاده نمودن از مواد شوینده آنزیمی و همچنین اسیدی ، به بافت و رنگ پارچه پرده های زبرا ، آسیب می رساند .
پس از آن که به خوبی مواد شوینده غیر آنزیمی را در آب حل نمودید باید یک اسفنج تمیز و نرم ، را به مواد شوینده ای که آماده کردید ، به طور کامل آغشته نمایید و سپس اسفنج را به آرامی ، بر روی سطح پرده های زبرا بکشید . پس از آن که آلودگی های‌ موجود بر روی پرده های زبرا به طور کامل رفع شد ، باید پرده های زبرا را آبکشی کنید . نکته حائز اهمیتی که باید در این خصوص ذکر کرد ، این امر است که حتما باید پس از‌ شستشوی این پرده ها ، آن ها را همان طور که خیس هستند از جایی آویزان نمایید تا ، هیچ گونه چین و چروکی بر روی آن ها ایجاد نشود . پس از آن که پرده زبرا به طور کامل خشک شد ، اینک می توان آنان را نصب‌ نمود و مجددا از درخشش و زیبایی آن ها لذت برد .