درباره تایل های زیبا و پر کاربرد گچی
درباره  تایل های زیبا و پر کاربرد گچی
🔴 تایل های زیبا و پر کاربرد گچی 
 


از جمله انواع و اقسام تایل های موجود در بازار ، می توان به تایل های گچی ، اشاره کرد . که در واقع به جهت زیاد تر کردن مقاومت تایل در برابر ورود آب در محیط های مرطوب و تاسیساتی ، در قسمت پشت تایل از روکش های آلومینیوم بهره برده می شود ( لازم به ذکر است که این صفحات پر کاربرد در انواع دیگری همانند : مربعی ، سوراخ دار دایره ای ، ساده با روکش PVC ، و ... تولید و سپس در بازار عرضه می شوند . تایل های گچی ، همچون دیگر تایل ها دارای مزایای بی شماری می باشند که از جمله این مزایا می توان به : نصب آسان آن ها اشاره کرد . در واقع راحتی نصب و همچنین سرعت بالا در هنگام نصب این تایل ها ، دسترسی آسان و ساده به محیط تاسیساتی دقیقا پس از نصب ، و همچنین جلوگیری‌ نمودن از خروج صدا ، از دیگر مزایای این تایل های گچی‌ محسوب می شوند . باید افزود که : تایل های گچی در انواع و اقسام رنگ ها و پوشش های متنوع و مختلف تولید می شوند ، که هر فرد می تواند با توجه به سلیقه و محیط مورد نظرش ، اقدام به تهیه این تایل های گچی نماید .
در خصوص تایل های پر کاربرد و زیبای گچی ، این نکته را نیز باید ذکر کرد که : این تایل ها در ابعاد شصت در شصت سانتی متر تولید می شوند و به دو نوع مختلف تقسیم می گردند ، که این دو نوع عبارت است از : ۱ / تایل گچی ساده ، ۲ / تایل گچی آکوستیک . تایل های گچی ساده ، مانع خروج صدا نمی شوند و یا به عبارت دیگر دارای خواص صوتی نیستند ، در حالی که تایل های گچی آکوستیک عایق صوتی بسیار خوبی هستند و می توان گفت که ، مانع خروج صدای موجود در محیط می شوند ( دارای خواص صوتی می باشند ) . 
تایل های با کیفیت گچی ، دارای انواع گوناگونی می باشند و به عبارتی ، بر طبق مصارف متنوع و متفاوتی که دارند ، در بازار عرضه می شوند . به طور عمده می توان تایل های گچی‌ را به دو گروه مختلف تقسیم کرد : ۱ / سازه ای پنهان که در واقع دارای قابلیت نصب کردن از پایین است . ۲ / سازه ای نمایان که قابلیت نصب نمودن از بالا را دارد . همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که : لبه تایل های گچی به دو شکل لبه دار و صاف می‌‌ باشد . 
تایل های گچی ، همچون دیگر تایل های موجود در بازار دارای ویژگی‌ های مخصوص به خود می باشند که از جمله این ویژگی‌ ها می‌ توان به : سبکی تایل های گچی ، دارا بودن امکان تعمیر و همچنین تعویض ، ضد رطوبت و ضد حرارت بودن ، کاهش دادن امکان خطا ، عایقی حرارتی ، دارا بودن قابلیت نور پردازی ، مقاوم بودن در برابر زلزله ، امکان عبور دادن تاسیسات الکتریکی و مکانیکی  ، و ... اشاره کرد .
در خصوص قیمت تایل های پر کاربرد و زیبای گچی ، باید افزود که : قیمت این تایل های منحصر به فرد ، بستگی به طرح و نوع انتخابی دارد ولی در کل ، تایل های گچی از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار می باشند و می‌ توان از آن ها ، سالیان کثیری ، بهره برد ( این سقف ها از دوام و همچنین طول عمر بسیار خوبی برخودار هستند ) .