طرز تهیه سوفله موز
طرز تهیه سوفله موز
طرز تهیه سوفله موز




سوفله موز از جمله دسر های خوشمزه است که افراد می توانند ، برای مهمانی های خود ان را تدارک ببینند. برای تهیه  ان این مواد لازم است : ژلاتین سه ورق ، خامه ۲۵۰ گرم ، اب سرد نصف پیمانه ، شکر دو قاشق سوپ خوری ، تخم مرغ سه عدد ،  وانیل یک سوم قاشق سوپ خوری ، پودر قند دو قاشق غذاخوری ، موز خرد شده ۲۵۰ گرم.
برای درست کردن این سوفله خوشمزه بهتر  است که ، ابتدا در ظرفی وانیل و شکر و زرده های تخم مرغ را ریخته و خوب هم بزنید.
انقدر این کار را ادامه دهید تا سفت شود ، بعد از ان سفیده های تخم مرغ را به همراه پودر قند ، در ظرف دیگر ریخته و خیلی خوب هم بزنید.
خامه را به داخل ظرفی که زرده تخم مرغ دارد ، بریزید و سپس ژلاتین را توسط بن ماری اب کنید و به این ظرف اضافه کنید ، بعد از ان سفیده تخم مرغ را به این ظرف اضافه کنید. بعد از این مرحله ، موز های خرد شده را هم به این ظرف اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید.
بعد از ان ، تمامی مواد را داخل ظروف مناسب بریزید و ان ها را داخل یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد ، و بعد از ان می توانید با پدر پسته و گردو ان را تزیین کرده و میل کنید.
البته می توانید سوفله رژیمی هم تهیه کنید که کالری کمتری داشته باشد . مواد مورد نیاز : تخم مرغ چهار عدد ، پودر قند کمی ، اب لیمو دو قاشق چای خوری ، موز له شده دو عدد ، کره یک قاشق غداخوری ، سس شکلات دو قاشق غداخوری ، دارچین نصف قاشق چای خوری.
برای درست کردن ان ابتدا ، فر را روی دمای ۱۷۰ تنظیم می کنید و قالب های سوفله را چرب کنید ، و بر کف ان شکر بریزید.

حالا زرده و سفیده تخم مرغ ها را باهم مخلوط کرده و بعد از ان دارچین را به ان ها اضافه کنید ، و سپس موز های له شده را به ان اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید.
بعد از این مرحله، تمامی مواد را باهم مخلوط کنید و در قالب ها بریزید ، و نیم ساعت بگذارید که در داخل فر بماند. سپس بعد از پخته شدن ان را با سس شکلات ، تزیین کرده و میل بفرمایید , و مقدار کالری کمتری دریافت کنید.