آیا تبلت ویندوز 11 می تواند جایگزین آی پد شود؟
آیا تبلت ویندوز 11 می تواند جایگزین آی پد  شود؟

آیا تبلت ویندوز 11 می تواند جایگزین آی پد  شود؟




قبل از اینکه iPad بتواند واقعاً یک رایانه را جایگزین کند، آنچه را که iPadOS به آن نیاز دارد نوشتم و تجربه خود را با رقبا به اشتراک گذاشتم -  اما با فرا رسیدن سال 2022 تصمیم گرفتم دیگر به دنبال «جایگزین‌های رایانه» در آن‌ها نباشم.    زیرا تبلت‌های Android و iPadOS دقیقاً همین هستند - تبلت‌هایی با سیستم‌عامل‌های تلفن همراه و در اصل فقط برنامه‌های تلفن را اجرا می‌کنند.
در حالی که آی‌پد همچنان بر بازار تبلت‌ها تسلط دارد، مایکروسافت بی‌سروصدا رایانه‌های تبلت ویندوز 10 (و اکنون ویندوز 11) را مانند سری‌های مقرون به صرفه Surface Go عرضه می‌کند.

 بنابراین، به جای اینکه همچنان امیدوار باشیم که iPadOS در نهایت به سیستم عاملی شبیه به دسکتاپ نزدیک شود، چرا فقط چیزی را که مایکروسافت در حال حاضر ارائه می دهد خریداری نکنیم.
بنابراین من Surface Go 2 را خریداری کردم (من جدیدتر را در نظر گرفتم اما به من گفته شد که عمر باتری ضعیف تری دارد) و آن را از ویندوز 10 به نسخه جدید و سازگار با تبلت از ویندوز 11 ارتقاء دادم.

 پس از تعداد دیوانه‌وار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و برخی خطاهای به‌روزرسانی اولیه، فرآیندی که تقریباً نیمی از روز طول کشید، سرانجام آماده استفاده از تبلت جدید ویندوز 11 خود شدم.
در حالی که ویندوز 11 مانند نسخه قبلی خود حالت تبلت اختصاصی ندارد، رابط کاربری آن با در نظر گرفتن لمس طراحی شده است – نوار وظیفه بازسازی شده و مرکزی دارای آیکون های زیبا و بزرگی است که می توانید به راحتی روی آنها ضربه بزنید، تغییر اندازه دهید و چندین پنجره را به گوشه های صفحه ببرید.  خوب، و گشت و گذار در وب سایت ها دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید در تبلت های دیگر باشد.
به جز اینکه مرورگر کروم کامل، واقعی، واقعی و قانونی را دریافت کنید که وب‌سایت‌ها را در حالت دسکتاپ کاملاً بارگیری می‌کند، هیچ خطری وجود ندارد!  شما نوار نشانک های خود را دارید، افزونه های خود را دارید، هر آنچه ممکن است بخواهید دارید.

 در حالی که Chrome در اندروید هنوز فاقد نوار نشانک‌ها است، نسخه‌های موبایلی وب‌سایت‌ها را حتی بر روی تبلت‌های بزرگ به‌طور پیش‌فرض بارگیری می‌کند، که مضحک به نظر می‌رسد و فاقد پشتیبانی از افزونه‌ها  است.
در iPad، من در گذشته Safari را به دلیل ارائه مرور وب دسکتاپ به طور پیش فرض تحسین کرده ام، اما حتی در آنجا نیز گاهی اوقات، هرچند به ندرت، به وب سایتی برخورد می کنم که به درستی یا دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده بارگیری نمی شود.
اما در تبلت سرفیس این کار انجام می شود، زیرا ما از مرورگر بزرگ پسر دسکتاپ کروم بر روی آن استفاده می کنیم.
دسکتاپ" کلمه کلیدی اینجاست. دیگر برای همه چیز به برنامه های تلفن تکیه نکنید، اگرچه اگر بخواهید - پشتیبانی از برنامه های اندروید واقعاً به ویندوز 11 می آید.
برای کارهای اساسی، و به خصوص برای دانش آموزان، که به نظر می رسد مخاطبان اصلی Surface Go هستند، حتی آن تبلت مقرون به صرفه می تواند خودش را مدیریت کند.  همانطور که گفتم، ویندوز 11 به طور کلی، و همچنین Chrome، VLC، و سایر برنامه هایی که من به طور منظم استفاده می کنم، به خوبی روی تبلت های Surface با 8 گیگابایت رم یا بالاتر اجرا می شوند.  بازی‌های رایانه شخصی قدیمی‌تر نیز اجرا می‌شوند، و همچنین بازی‌های خارج از فروشگاه مایکروسافت، که بیشتر آنها پورت‌های موبایل هستند.
این تبلت از قلم پشتیبانی می‌کند، بنابراین هنرمندان تحت پوشش هستند، و البته، تعداد زیادی برنامه کامل دسکتاپ برای انتخاب دارند.
یک صفحه‌کلید لمسی مانند سایر تبلت‌ها ظاهر می‌شود، و البته، در صورت نیاز می‌توانید لوازم جانبی صفحه‌کلید قابل اتصال را با ترک‌پد دریافت کنید.  به جز صفحه‌کلید شخص اول مایکروسافت، همانطور که انتظار می‌رفت، ارزان‌تر از Smart Folio اپل برای iPad است.  و بسیار بسیار ارزانتر از صفحه کلید جادویی آیپد با ترک پد.