گوگل ۱۵۰ اپلیکیشن خطرناک را مسدود کرد
گوگل ۱۵۰ اپلیکیشن خطرناک را مسدود کرد

گوگل ۱۵۰ اپلیکیشن خطرناک را مسدود کرد

گوگل یک سرویس اینترنتی است که برنامه های گوناگونی دارد و در اختیار کاربران می گذارد، این سرویس در اکثر گوشی ها و لپ تاپ و تبلت وجود دارد و با اکثر شرکت ها قرارداد دارد، و این شرکت ها از برنامه های این سرویس پشیبانی می کنند، یکی از این برنامه ها گوگل پلی استور است که، منبع بی خطری برای دانلود انواع اپ می باشد، و بسیار امنیت ان بالاست و حتی اینکه هیچ کدام از اپ ها، دارای ویروس نیستند، حالا نصب انواع اپ می تواند خطرناک باشد چراکه ممکن است اطلاعات شما را در اختیار هکر ها قرار دهد، باید به اطلاعتان برسانیم که اخیرا گوگل در گوگل پلی چیزی حدود ۱۵۰ اپ را شناسایی کرده که خطرناک هستند و ان ها را مسدود کرده است، اگر شما این برنامه ها را دارید بهتر است که هر چه زودتر ان را حذف کنید.

حتی بسیاری از خبرگذاری ها و رسانه ها درباره ی این اپ ها، اطلاع رسانی کردند، در ابتدا شما ممکن است که، با ظاهر عادی این برنامه ها مواجه شوید و ببینید که چه قدر ، کاربردی هستند و قالب ساده ای دارند اما در واقع باید گفت که، هدف این شرکت ها این است که کاربر را، در این برنامه های اس ام اسی اسیر کنند و از ان ها سواستفاده نمایند.
این مدل از اتفاقات به سرعت رخ می دهد و کاربر مقدار زیادی، از پول خود را از دست می دهد. متاسفانه این گونه از اپ ها، به خصوص نوع اندرویدی ان در فضای مجازی زیاد شده است و کافی است که کاربر نوع التیمیت اس ام اس ان را فعال کند ، در همان لحظه از سمت ان برنامه درخواست داده می شود که شماره موبایل و یا ایمیل خود را وارد نمایید و در چنین صورتی است که این اپ می تواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند و از شما کلاهبرداری نماید.
بسیاری از افراد اصلا به اپ هایی که دانلود می کنند توجه نمی کنند و فکر می کنند که چنین برنامه هایی قانونی هستند، اما در همان لحظه که غفلت کرده اند دچار این بلا می شوند. از جمله این برنامه ها می توان به: اولترا دوربین، فیتنس ۲۰۲۱، فوتبال مستر، ویدیو کال رکوردر، کالر فول کال، اولترا اپ، جی تی اسپورت، مجیک فونتز، اشاره کرد.
خوشبختانه می توان گفت که گوگل در طی یک اقدام تمامی این اپ ها را که، با این کمپین ارتباط داشتند و یا قرارداد داشتند را شناسایی کرده است، و ان ها را بلاک کرده است ، شما هم می توانید این برنامه ها را سرچ کنید و اگر ان را دانلود کرده اید غیر فعال نمایید. گوگل همواره در انواع برنامه های خود سیستم کنترل را دارد، و از همه برنامه ها بررسی به عمل می اورد، اما باز هم ممکن است در اپلیکیشن گوگل پلی استور، برنامه ای خطرناک وجود داشته باشد که هنوز ردیابی نشده است، در نتیجه بهتر است که با اطمینان و دقت به نظرات و تاییدیه ها اپ ها را نصب کنید.
از طرفی، گوگل طبق قوانین و مقررات پیش می رود ، و هم چنان در بین سایر سیستم ها و سرویس ها،بسیار امنیت بالایی دارد، و در صدر قرار دارد، و می توانید از ان استفاده نمایید ، هر چند که همان طور که می دانید این سرویس دیگر در، گوشی های ساخت هواوی در دسترس نمی باشد.
این محصولات توسط امریکا از داشتن اپ های گوگل محروم شدند و سرویس های دیگر را جایگزین کرده اند و از ان ها استفاده می کنند.