7 قابلیت ویندوز ۱۱ که بهتر است بدانید
7 قابلیت ویندوز ۱۱ که بهتر است بدانید

7 قابلیت ویندوز ۱۱ که بهتر است بدانید


ویندوز اسم سیستم عاملی می باشد که، در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها وجود دارد و کاربران از ان استفاده می کنند، هم چنین باید این گزارش را اعلام کرد که، در شب گذشته شرکت ماکروسافت، ویندوز ۱۱ که ورژن جدید این سیستم عامل است را منتشر کرد، که کاربران به راحتی به ان دسترسی داشته و می توانند سیستم عامل دستگاه خود را ارتقا دهند و به ان دستیابی پیدا کنند.
امکانات ویندوز ۱۱ بسیار بیشتر از ویندوز ۱۰ می باشد و در واقع قابلیت های جذابی دارد، و محدودیت ها در رابطه با ان برطرف شده و می توان انواع برنامه ها و اپلیکیشن ها را بر روی ان نصب و اجرا کرد. یکی از بهترین بخش های این سیستم عامل جذاب، قسمت تنظیمات ان است که، رابط کاربری خوبی دارد و در عین جذابیت ساده است.

کنترل پنل این ویندوز هم در بهترین وضعیت خود قرار دارد و برای این قسمت هم دکمه مخصوص به خودش وجود  دارد. در این ویندوز ۱۱، چندین تم و تصویر پس زمینه وجود دارد که از طریق، تنظیمات می توان از ان انتخاب کرد و بر روی صفحه قرار داد.
و هم چنین می توانید صفحه را تاریک و روشن کنید و در واقع از دارک مود، می توانید بهره مند شوید. البته در صورتی که مایل باشید، می توانید از استور ، تم رایگان هم دریافت کنید تا تصویر جدید، بر روی صفحه قرار دهید.
هم چنین از قسمت tool barمی توانید به وایفای و حتی باتری و بلوتوث، دسترسی داشته باشید و اتفاقا با کلیک بر روی ان ها می توانید ، ان ها را تنظیم کنید و حتی به بخش تنظیمات وارد شوید و فعالیت مخصوص خود را به انجام برسانید. از طرفی در این قسمت می توانید به میزان صدا و روشنایی صفحه هم دسترسی داشته باشید، و ان را تنظیم کنید.

در این ویندوز، چینش پنجره ها، به گونه ای ساده صورت می گیرد که، می توان گفت طبق ۶ الگوی مختلف می توان پنجره ها را بر روی صفحه قرار داد، البته باید گفت که این چنین قابلیتی در ویندوز ۱۰ هم وجود داشت ولی، در این ویندوز پیشرفته تر است، که در واقع درست زمانی که موس خود را حرکت داده، و بر روی ایکون پنجره بگذارید، ان ۶ حالت را به شما نشان خواهد داد.
در این ویندوز حتی می توانید، اخبار و وضعیت اب و هوا و قیمت های محصولات و موارد دیگر رانیز، مشاهده کنید. دسترسی به امکانات گوگل نیز از طریق ویندوز ۱۱ همانند سری های پیشین ، وجود دارد و به راحتی انجام می گیرد.
در ضمن امکان استفاده از برنامه افیس هم وجود دارد که از قبل بر روی این ویندوز، قرار داده شده است در صورتی که ویجتی را دوست نداشتید، می توانید ان را مخفی کنید.
در این ویندوز ۱۱، قابلیت استفاده از ماکروسافت تایمز وجود دارد که می توانید از طریق ان، تماس صوتی و تصویری برقرار کنید و این تماس با بهترین کیفیت انجام می شود، در صورتی که از این قابلیت خوشتان نیامد می توانید ان را به حالت غیر فعال در بیاورید.
در این سیستم عامل، می توان دسکتاپ مجازی برای کارهای شخصی و حتی مدرسه و گیمیک ایجاد کرد و در صورت لزوم با ان فعالیت انجام داد. سرعت پردازش ان نیز خوب است و کاربر را اذیت نمی کند، کار با این ویندوز راحت است و می توان در همان ابتدا برنامه های خوب ان را یاد گرفت.
حداقل فضا برای این ویندوز ، ۶۴ گیگابایت می باشد که کاربر می تواند در ان برنامه نصب کند.