گوشی Nokia 9 مدل پیور
 گوشی Nokia 9  مدل پیور

 گوشی Nokia 9  مدل پیور



شرکت سونی همواره بهترین محصولات را ارائه داده است و در واقع یک برند بسیار معروف است که، طرفداران مخصوص به خودش را دارد، این شرکت یک گوشی بسیار زیبا طراحی کرده که کاربران زیادی را به خود جدب کرده است.
گوشی نوکیا ۹ پیور، دارای صفحه نمایشگر شیشه ای و پشت گوشی نیز شیشه ای، و فریم ان الومینیومی می باشد، و بایستی که از گوریلا گلس برای حفاظت از ان استفاده کرد، این گوشی سبک وزن است و ابعاد بسیار خوبی را دارد، و باید گفت که به راحتی نیز حمل و نقل می شود.
این گوشی نوکیا، می تواند به صورت همزمان از دوسیمکارت استفاده کند، و حتی می توان از تک سیمکارت استفاده کرد، قابلیت این را دارد که شبکه های اجتماعی را بر روی ان نصب و استفاده کرد و سی پی یو ان بسیار قوی است و می توان برنامه های سنگین را به وسیله ان به اجرا در اورد. برای محافظت از پشت گوشی نیز بهتر است که، از قاب مناسب استفاده شود.

هم چنین اینکه گوشی نوکیا ۹ دارای رادیو و قطب نما، سنسور مجاورت، ژیکوسکوپ می باشد که کاربر می تواند از ان استفاده کند. این گوشی زیبا در برابر ضربه و گردو غبار و همین طور اب مقاوم است و در رابطه با این موضوع ، گواهی نامه دارد. هم چنین دارای یک بلندگوی استریو می باشد که قدرت پخش صدای خوبی را داشته، و قابلیت دالبی اتموس را هم دارد.
پردازنده ی مرکزی ان هشت هسته ای بوده، و قدرت پاسخ گویی خوبی را هم دارد، از شرکت گوگل هم پشتیبانی کرده و برنامه های ان را دارد و کاربر می تواند از گوگل پلی استور ، اپلیکیشن دانلود کند.
باتری این گوشی از نوع لیتیوم یون بوده، و غیر قابل تعویض می باشد و در واقع باید گفت که، قدرت شارژ دهی خوبی دارد و ظرفیت ان ۴۵۰۰ میلی امپر ساعت است، کارت گرافیکی ان ادرنو بوده و از میلیون ها رنگ تشکیل یافته است.
حافظه داخلی این دستگاه ۱۲۸ گیگابایت می باشد، که اتفاقا می توان در ان ، از رم مموری ۸ گیگابایت هم استفاده کرد.  این دستگاه مجهز به درگاه یو اس بی می باشد که از طریق ان می توان، به سایر دستگاه های مربوطه ان را متصل کرد.
رنگ ان سرمه ای بوده و قیمت ان ۴۰۰ یورو می باشد، که در واقع در کشور ایران این گوشی گران است، و باید گفت که در بازار وجود دارد و کاربران و طرفداران می توانند از ان تهیه کنند.
این گوشی زیبا، دارای جعبه بوده که در ان، علاوه بر دفترچه راهنما، کابل شارژ و هندزفری هم وجود دارد. در این گوشی، برنامه افیس از قبل ، نصب شده است و قابل راه اندازی و استفاده خواهد بود، این گوشی می تواند به نت خط و وایفای متصل شود و در واقع ، از شبکه های ۳ جی و ۴ جی پشتیبانی می کند.
در کناره های این دستگاه، دکمه پاور و ولوم صدا وجود دارد، در پشت گوشی دوربین وجود داشته و در جلوی دستگاه دوربین سلفی، قرار دارد، که کاربر می تواند از ان ها استفاده کرده و در واقع بهترین فیلم و عکس را توسط ان ها ثبت کند.

این دوربین ها مجهز به لنز واید، و لرزشگیر اپتیکال هستند و کار با ان ها بسیار راحت است. در حین کار اصلا داغ نمی کند و به خوبی فعالیت خواهد کرد. مکالمه و ارسال پیامک نیز توسط ان به خوبی انجام می شود و کاربر را از خود راضی خواهد کرد.