گوشی موبایل Sony مدل اکسپریا ۵
گوشی موبایل Sony مدل اکسپریا ۵

گوشی موبایل Sony مدل اکسپریا ۵


شرکت سونی از بهترین و موفق ترین شرکت های سازنده ی لوازم الکترونیکی می باشد که در تولید گوشی های همراه نیز خیلی موفق بوده است، در سال ۲۰۲۱ میلادی چندین گوشی همراه هوشمند روانه بازار کرده است که ، از بهترین ان ها می توان به اکسپریا ۵ اشاره کرد که قابلیت های منحصر به فردی را دارد، این گوشی دو مارک دارد که مارک دوم ان در همین سال وارد بازار شدع است و نسبت به مارک یک، ارزان تر و در واقع کمی کوچک تر است.
این گوشی ۱۶۳ گرم وزن داشته، که در واقع سبک است و طراحی خوبی را  دارد. مارک دوم این گوشی از سری قبلی ان بسیار بهتر است و مجهز به سیستم عامل اندروید بوده که قابلیت ارتقا را نیز دارد. صفحه نمایشگر ان نوردهی خیلی خوبی را دارد و می تواند، کاربر را در مکان های پر نور و حتی تاریک همراهی کند و هم چنین باید گفت که مجهز به، فیلتر نور ابی بوده و از چشمان کاربر محافظت می کند.

اندازه ی صفحه نمایشگر ان ۶.۱ اینچ است و در واقع پیکسل و رزولوشن بالایی را دارد، این گوشی هوشمند دارای یک بلندگوی استریو است که جک ۳.۵ میلی متری دارد و قدرت پخش صدای خوبی را هم دارد و در جعبه ی ان ، علاوه بر دفترچه راهنما، هندزفری و کابل شارژ وجود دارد که کاربر می تواند از ان استفاده کند.
حافظه ی داخلی این دستگاه ۱۲۸ گیگابایت بوده که، علاوه بر ان کاربر می تواند از رم ۸ گیگابایتی هم استفاده کند، هم چنین در کنار های گوشی دکمه های مربوط به ولوم و پاور وجود دارد. در این گوشی سیستم قفل کودک و قابلیت تغییر نمایه به روز و شب هم قرار داده شده است. تراشه ی ان اسنپدراگون بوده و قدرت خوبی را دارد. باتری این گوشی هوشمند، از جنس لیتیوم یون بوده که، غیر قابل تعویض است و ۴۰۰۰ میلی امپر ساعت، ظرفیت دارد و می تواند شارژ دستگاه را به خوبی نگه دارد و البته که می توانید در ان از انواع بازی های سنگین نصب کنید، و از ان ها لذت ببرید.
در پشت این گوشی، سه دوربین وجود دارد که هر سه ی ان ها، ۱۲ مگاپیکسلی هستند و در واقع دوربین سلفی ان، ۸ مگاپیکسل است و کیفیت خوبی را دارند و در واقع می توان گفت که مجهز به فوکوس خودکار، لنز واید و لرزش گیر اپتیکال هستند، در کنار دوربین فلش هم وجود دارد که کاربر برای ایجاد نور می تواند از ان استفاده کند.
کارت گرافیکی ان از نوع ادرنو بوده و از ۱۶ میلیون رنگ تشکیل شده است و پردازنده ی مرکزی ان هشت هسته ای می باشد، و قدرت پاسخ گویی خوبی را دارد، البته در بین این همه نقاط قوت باید گفت که، نقاط ضعفی هم دارد و ان این است که، با توجه به نوسان دلار قیمتش بسیار گران است، و البته که دکمه های ان نیز قدیمی است و طرح جدیدی به ان داده نشده است.

این گوشی مجهز به سنسور مجاورت، قطب نما و ژیکوسکوپ است و هم چنین حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره را دارد که، کاربر از طریق استفاده از ان ها می تواند، امنیت گوشی خود را بالا  ببرد، از طرفی باید گفت که یک درگاه یو اس بی دارد، که از طریق ان می تواند به سایر دستگاه های مربوطه متصل شود و هم چنین اینکه، تاچ گوشی بسیار روان عمل می کند و اصلا هنگ نمی کند. این گوشی برنامه افیس را در خود دارد که کاربر می تواند از ان استفاده کند، و درباره ی نصب انواع برنامه بایستی از گوگل پلی استور استفاده کرد.