گوشی همراه شیائومی mi10
گوشی همراه شیائومی mi10

گوشی همراه شیائومی mi10


این گوشی ساخت شرکت شیائومی بوده و بسیار خوش ساخت و خوش دست می باشد و طراحی مدرنی دارد، و در سال ۲۰۲۱ میلادی ساخته شده است، روی صفحه از شیشه و بدنه و فریم ان فلزی می باشد و بهتر است که برای محافظت از ، صفحه نمایشگر از گلس مناسب استفاده کنید، این گوشی دارای بلندگوی استریو بوده که مجهز به جک ۳.۵ میلی متری می باشد و قدرت پخش صدای خوبی را دارد و می تواند موسیقی ها را به صورت دالبی اتموس هم پخش کند.

از لحاظ قیمتی این گوشی گران بوده و در واقع، جز میان رده ها می باشد، از طرفی از شبکه های ۴ جی و ۳ جی هم پشتیبانی می کند و به خوبی به اینترنت خط و وایفای متصل می شود. در جعبه ی این گوشی هوشمند،دفترچه راهنما و هندزفری و کابل شارژ وجود دارد که کاربر می تواند از ان استفاده کند. دکمه های ولوم و پاور را در کنار خود دارد، پردازنده ی داخلی ان هشت هسته ای بوده، و قدرت خوبی را دارد و سرعت پاسخ گویی ان نیز بی نظیر است، کارت گرافیکی ان از نوع ادرنو می باشد و صفحه نمایشگر ان امولد است و در واقع، از ۱۶ میلیون رنگ تشکیل یافته است.
مجهز به اخرین ورژن بلوتوث و جی پی اس بوده و رادیو نیز دارد که توسط هندزفری کار می کند، از لحاظ نوردهی هم بایستی گفت که بسیار واضح و عالی می باشد به طوری که در مکان های پر نور هم قابل رویت است. باتری ان از جنس لیتیوم یون بوده و غیر قابل تعویض می باشد، و ظرفیت ان ۴۰۰۰ میلی امپر ساعت است و می تواند شارژ گوشی را چیزی حدود ۱۹ ساعت نگه دارد.
از لحاظ پیکسل و رزولوشن بالا می باشد، و دارای قفل کودک، شتاب سنج، سنسور مجاورت ، قطب نما، قابلیت تشخیص چهره هم می باشد. در رنگ های متنوع هم عرضه شده است که ، می توان بر طبق سلیقه خریداری کرد. دارای یک درگاه یو اس بی می باشد که از طریق ان می تواند به سایر دستگاه های مربوطه متصل شود.

این گوشی هوشمند مجهز به مادون قرمز هم می باشد، و بایستی گفت که سیستم عامل ان اندروید است و قابلیت ارتقا دارد. حافظه ی داخلی ان ۲۵۶ گیگابایت است که دیگر در خود جایگاهی برای رم مموری ندارد. این گوشی هوشمند ۱۹۲ گرم وزن دارد، در پشت ان چهار دوربین قرار دارد ، که به ترتیب ۴۸،۸،۸،۲ مگاپیکسل بوده و دوربین سلفی ان تک لنز بوده و ۱۶ مگاپیکسل است که وضوح و کیفیت خوبی را دارد، و تصاویر و فیلم های خوبی را می توان از طریق ان ثبت کرد.
در کنار دوربین فلش قرار دارد که در مکان های تاریک، می توان از نور ان بهره برد. برای نصب و دانلود برنامه های متنوع، بهتر است که از گوگل پلی استور استفاده کنید، تا ویروس وارد گوشی شما نشده و از لحاظ نرم افزاری مشکلی را به وجود نیاورد.
این نکته را هم باید گفت که ، این دوربین های گوشی از قابلیت های پانوراما، فوکوس خودکار، لنز واید و لرزش گیر اپتیکال برخوردارند. 
این گوشی نسبت به رده های گذشته ی خود ارتقا ی بهتری پیدا کرده و از لحاظ سخت افزاری هم تمامی مشکلات ان بر طرف شده است،  هم چنین در ان برای کاهش نور در ان ، فیلتر نور ابی قرار داده شده تا از اسیب به چشم جلوگیری کند. امکان اتصال ان از طریق اسکرین میرورینگ هم با تلویزیون و سایر دستگاه های مربوطه وجود دارد که کاربر می تواند از ان استفاده کند. در نهایت باید گفت که این گوشی در حال رقابت با کمپانی های بزرگ است.