گوشی هوشمند گوگل pixel5
گوشی هوشمند گوگل pixel5

گوشی هوشمند گوگل pixel5


این گوشی هوشمند در اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار جهانی شد، و بسیاری کاربر و طرفدار پیدا کرد ، این گوشی هوشمند در طراحی و ساخت بسیار بی نظیر است و خوش دست می باشد، نوع صفحه نمایشگر ان امولد بوده و اندازه ی ان ۶ اینچ است، و در واقع از لحاظ نور دهی هم بسیار بی نظیر است و می تواند در زیر نور خورشید هم به خوبی صفحه ی ان نمایان شود. کارت گرافیکی ان از نوع ادرنو بوده و از ۱۶ میلیون رنگ تشکیل شده است، و در جعبه ی این گوشی علاوه بر دفترچه راهنما ، هندزفری و کابل شارژ وجود دارد.

بر روی این گوشی دکمه ولوم و پاور وجود دارد و هم چنین یک درگاه یو اس بی دارد که از طریق ان، می تواند به هر دستگاهی متصل شود و ارتباط بگیرد و هم چنین باید گفت که مجهز به بلندگوی استریو بوده و جک ۳.۵ میلی متری دارد. برای حفاظت از صفحه نمایشگر ان بهتر است که از گلس مناسب استفاده شود. سیستم عامل موجود در این گوشی از نوع اندروید ۱۱ بوده که اتفاقا قابلیت ارتقا نیز دارد.
 حافظه ی داخلی این گوشی هوشمند شرکت گوگل، ۱۲۸ گیگابایت بوده و می توان در ان از رم مموری هم استفاده کرد. قیمت ان چیزی حدود ۶۳۰ یورو می باشد و در رنگ های مشکی و سبز عرضه شده است که با توجه به سلیقه می توانید انتخاب کنید. در این گوشی اخرین ورژن بلوتوث و رادیو و جی پی اس قرار  داده شده است. هم چنین باید گفت که مجهز به قفل کودک و سیستم روز و شب کردن نور صفحه و دالبی اتموس می باشد که باعث عملکرد خوب دستگاه خواهد شد.

پردازنده مرکزی دستگاه ، هشت هسته ای بوده و بسیار قدرت بالایی دارد و سرعت پاسخ گویی ان عالی می باشد. باتری این گوشی از جنس لیتیوم یون بوده و غیر قابل تعویض می باشد، ظرفیت ان ۴۰۰۰ میلی امپر ساعت است و مجهز به قابلیت شارژ معکوس؛ و شارژ بی سیم می باشد،  و می تواند شارژ گوشی را تا ۱۸ ساعت به خوبی نگه دارد.
به هنگام شب،صفحه نمایشگر گزینه ای برای فیلتر نور ابی  دارد که با استفاده از ان چشمان شما در اثر نگاه کردن به صفحه گوشی در تاریکی، اسیب نخواهد دید. این گوشی از شبکه ۳ جی و ۴ جی پشتیبانی می کند و هم چنین می تواند به وایفای و اینترنت  داخلی متصل شود. این گوشی بی نظیر در قسمت پشتی خود، مجهز به دوربین دوگانه می باشد که به ترتیب ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسل است و در قسمت سلفی نیز دوربین ان ۸ مگاپیکسل است و بسیار با کیفیت است و عکس ها و فیلم های خوبی را ثبت می کنند، از طرفی در کنار دوربین پشتی فلش وجود دارد، که در مکان های تاریک می تواند از نور ان بهره برد. این دوربین ها دارای قابلیت، فوکوس خودکار ، لرزش گیراپتیکال، لنز واید می باشند که در تصویر برداری به کمک کاربر می اید و تصاویر خوبی را ثبت می کند.
برای نصب برنامه ها در این گوشی بهتر است که از برنامه های داخل گوگل پلی استور استفاده کنید، چرا که در غیر این صورت ممکن است که گوشی شما ویروسی شود و دچار مشکل گردد. هم چنین بر روی این گوشی هوشمند، می توانید انواع بازی های سنگین را نصب کرده و به راحتی بازی کنید. هم چنین باید گفت که به صورت کارخانه ای و خودکار در این گوشی، برنامه افیس نصب شده است که می توانید استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که برای محافظت از بدنه ی گوشی بهتر است که قاب مناسب تهیه کنید.