لولای تا شدنی پتنت شرکت huawie
لولای تا شدنی پتنت شرکت huawie

لولای تا شدنی پتنت شرکت huawie


بسیاری از شرکت هادر قسمت لولای تا شدن گوشی های خود مشکل دارند، به این طریق که اصلا نمی تواند به صورت تخت شده بر روی میز قرار بگیرد و یا حتی در لولا ی ان مشکلی به وجود می اید، شرکت هواوی در یک اقدام توانسته است این مشکل را در گوشی های خود برطرف کند، ان هم به این طریق که یه دسته تیغه در ان به کار برده، که این اقدام هواوی افراد و کاربران را به یاد سرفیس بوک می اندازد.
در حالی که دیگر کمپانی ها ، به دلیل قطور بودن بدنه و لولا هنوز در ساخت گوشی های تاشو ، مشکل دارند و هنوز نتوانسته اند ان را برطرف کنند، در واقع شرکت هواوی در چنین پتنت هایی، یک ردیف تیغه کنار هم قرار داده و طراحی کرده است که، به صورت متصل بهم هستند و یک اکوچیتور را ایجاد می کنند، و یک عملکرد مکانیکی را  دارند. وقتی که لولا در حالت تا نشده قرار می گیرد، تمامی این تیغه ها در یک راستا قرار گرفته اند. اما وقتی که قرار است تا بشود، هر لولا با توجه به تیغه ها، حول یک محور چرخش می کنند و نسبت به تیغه ی کناری خود وضعیت درست را به خود می گیرند.

طبق گفته ی شرکت هواوی، وقتی که قرار است این لولا باز شود،اکوچیتور بر روی محور چرخش کرده و به دلیل وجود قطعات دندانه دار، این قطعات بهم متصل شده و گوشی باز می ماند  به هنگام بسته شدن نیز ،اکوچیتور خلاف این موضوع حرکت کرده و لولا بسته می شود. محور اکوچیتور در ابتدای تیغه ی اول و دوم قرار دارد و در واقع محور چرخش ان گسترده است و حرکت هر تیغه را با توجه به تیغه کناری اش ترغیب می کند.
شرکت هواوی هم چنین گفته است که یک ویژگی خوبی که این سیستم دارد، این است که لولای دستگاه بدون تلاش خیلی زیاد به راحتی چرخانده می شود، و حتی در همین حین نیز به خوبی و محکم بر سر جای خود باقی می ماند، تا اگر گوشی در حالت تا شده قرار گرفته باشد، باز نشود، و اینکه بایستی گفت که علت محکم قرار گرفتن ان بر روی میز این است که، تنها یک قفل دارد.
این پتنت هواوی قرار است که در اردیبهشت ماه، وارد بازار شود و در دسترس کاربران قرار بگیرد و البته این نکته را هم باید گفت که شرکت هواوی اولین شرکتی است که توانسته، گوشی ای را طراحی کند و بسازد که به طرف بیرون تا می شود و البته که گوی رقابت را از کمپانی بزرگی مانند، سامسونگ گرفته و پیش تاز میدان است و بنا دارد که طرح های بیشتری را ارائه دهد.

در رابطه با نگه داری از اینگونه از سرفیس ها، گفته شده است که به مراقب ویژه ای احتیاج دارند، چرا که بدنه و صفحه نمایشگر ان بسیار اسیب پذیر است، و باید از خط و خش محافظت شوند ، همین قضیه باعث می شود که استفاده از کیس ها و دیگر تجهیزات مربوط به سرفیس خریداری شود و مورد استفاده قرار بگیرد. لولای موجود در ان بسیار خوب کار می کند و چرخشی ۳۶۰ درجه دارد و کار با ان راحت بوده  و همانند یک گوشی هوشمند معمولی است، اما یک موضوعی که وجود دارد این است که معمولا این پتنت ها یک محصول تجاری نمی شوند ، هر چند که راه اندازی ان اسان است اما بهتر است که افراد از دفترچه راهنما، برای استفاده از ان بهره بگیرند.
علاوه بر لولا و اکوچیتور، یک عدد فنر در ان قسمت قرار گرفته که باز و بسته شدن دستگاه را تسهیل می کند.