سامسونگ galaxy a72
سامسونگ galaxy a72

سامسونگ galaxy a72


شرکت سامسونگ از بهترین گوشی خود تحت عنوان ، گلکسی a 72 رو نمایی کرد که صفحه نمایشگر ان از نوع امولد بوده و بسیار شفاف و واضح است و نوردهی خیلی خوبی را دارد و حتی زیر نور خورشید به کاربر کمک می کند، این گوشی هوشمند، از شبکه های ۳ جی و ۴ جی و ۵ جی پشتیبانی می کند، بر روی این گوشی هوشمند دکمه های ولوم و پاور وجود دارد و در واقع، از بهترین سخت افزار و نرم افزار در ان استفاده شده است و در طراحی نیز بی نظیر است، این گوشی هوشمند از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند که ان قابلیت ارتقا نیز دارد، اندازه ی صفحه نمایشگر ان ۶.۷ اینچ است و برای حفاظت از ان بهتر است که از گوریلا گلس استفاده شود.

جنس باتری ان از لیتیوم یون بوده، و غیر قابل تعویض می باشد، ظرفیت ان ۵۰۰۰ میلی امپر ساعت بوده و می تواند به سرعت گوشی را پر شارژ کند و حتی شارژ ان را خیلی خوب، به مدت دو روز نگه دارد، از طرفی می توان در ان انواع برنامه ها را نصب کرد و حتی با این گوشی می توان، بازی های سنگینو پرطرفداری را نصب کرده و بازی کرد. پردازنده ی مرکزی این گوشی هوشمند، هشت هسته ای بوده و خیلی قوی می باشد ، و سرعت پاسخ گویی خوبی را دارد.
این گوشی سامسونگ در تاریخ ۲۶ مارس منتشر و عرضه شد که طرفداران خاص خودش را دارد، و وزن ان ۲۰۳ گرم است و در رنگ های مختلف در بازار وجود دارد که بر طبق،سلیقه می توانید انتخاب کنید.

هم چنین بایستی این نکته را هم گفت که، این گوشی در برابر گرد و غبار و اب بسیار مقاوم است و در رابطه با ان گواهی نیز ، دریافت کرده است، و می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری باقی بماند و خراب نشود. کارت گرافیکی ان از نوع ادرنو بوده و از ۱۶ میلیون رنگ، تشکیل شده است، و می تواند به طور همزمان از دو سیم کارت در ان استفاده کرد.
در جعبه ی این گوشی هوشمند، دیگر هندزفری و کابل شارژ وجود ندارد چرا که ، این شرکت تصمیم گرفته است برای حفاطت از محیط زیست این اقلام خود را حذف کند. هم چنین این گوشی دارای بلندگوی استریو بوده و جک ۳.۵ میلی متری دارد، و حتی یک درگاه یو اس بی داشته که از طریق ان می تواند به سایر دستگاه ها نیز متصل شود.
قیمت این گوشی نیز گران بوده و ۴۵۰ یورو می باشد، و مجهز به اخرین ورژن بلوتوث و جی پی اس می باشد و رادیو نیز دارد که می توانید با اتصال هندزفری به ان به رادیو گوش دهید. هم چنین  دارای، حسگر اثر انگشت ، سنسور مجاورت، ژیکوسکوپ، شتاب سنج و قطب نما می باشد و برای امنیت بیشتر دستگاه مجهز به سیستم تشخیص چهره هم هست.در پشت این گوشی،  چهار دوربین وجود دارد که به ترتیب، ۶۴ و ۸ و۸ و۴ مگاپیکسل می باشد و دوربین سلفی ان نیز که در وسط صفحه نمایشگر قرار گرفته، ۳۲ مگاپیکسل است، و کیفیت بسیار زیادی را دارد و می توان توسط ان، عکس ها و فیلم های بسیار خوبی را ضبط کرد . در کنار این دوربین ، فلش وجود دارد که کاربر می تواند برای ثبت عکس ها در جاهای کم نور و تاریک، استفاده کند.
این دوربین ها مجهز به ،قابلیت لرزش گیر اپتیکال، پانوراما،لنز واید و فوکوس خودکار است، و می توان به همراه این تجهیزات حتی عکس ها را ادیت کرد. برای دانلود انواع برنامه و نصب شان نیز بهتر است که از گوگل پلی استور استفاده کنید