نگاهی گذرا بر تاریخچه برند معروف توشیبا
نگاهی گذرا بر تاریخچه برند معروف توشیبا

نگاهی گذرا بر تاریخچه برند معروف توشیبا 
 
از جمله برترین و معروف ترین شرکت های خوشه ای ژاپنی ، و همچنین چند ملیتی می توان به ، شرکت توشیبا اشاره کرد . در خصوص فعالیت های این برند مطرح در دنیا ، باید افزود که شرکت تو شیبا در زمینه های مختلف و گوناگون ، سیستم های برقی ، انواع تجهیزات پزشکی ، قطعات الکترونیکی ، لوازم خانگی ، انواع تجهیزات نور پردازی ، تجهیزات ارتباطاتی ، زیر ساخت های شهری و حتی صنعتی ، ابزار های روشنایی ، و در نهایت ارائه خدمات لجیستیک ، مشغول فعالیت می باشد . 
شرکت معروف توشیبا  در سال 1939 میلادی ، به جهت ادغام دو شرکت توکیو دنکی و شیبائورا ( که هر دو از برترین و پیشگامان صنعت برق در کشور ژاپن بودند ) ، به وجود آمد .  البته همانطور که خود نیز واقف بر این امر هستید ، قطعا فراز و نشیب های فراوانی در راه موفقیت این برند معروف بوده است . 




جالب است که بدانید ، در دهه های پایانی قرن نوزدهم در کشور ژاپن شرایط کسب و کار صنعتی ، اصلا مناسب نبود و چیزی نمانده بود تا این کشور ، تبدیل به مستعمره کشور های قدرتمند شود . حدود سال  1869 میلادی سیل عظیمی از واردات انواع ماشین های خارجی و حتی دیگر کالا ها ، به کشور ژاپن سرازیر شد که این امر ، اصلا به سود این کشور نبود . با این حال دولت جدید ژاپن نهایت سعی خود را کرد تا ، کشور را از این اوضاع وخیم نجات دهد ، و سرانجام در سال 1870‌ میلادی ، وزارت صنعت ژاپن تشکیل شد . که این وزارت ماهر ترین افراد را از مهندسان ، دانشمندان و حتی تکنسین های خارجی را وارد کشور کرد ، تا به مهندسان کشور ژاپن آموزش های لازم را بدهند . اما ، این تمام کار وزارت صنعت ژاپن نبود ، بلکه این وزارت متخصصان ژاپنی را نیز به کشور های دیگر فرستاد ، تا هم با تجهیزات و فناوری های روز آن زمان آشنا شوند ، و هم برترین و مناسب ترین نمونه های موجود را ، برای بهره بردن در صنایع داخلی بشناسند . 
سرانجام ماه عسل این آموزش ها و یادگیری ها ، برای اولین بار در شرکت  Tanaka seizo-sho تجلی یافت . در واقع کشور ژاپن با استفاده از ، متخصصان و نیرو های خارجی که وارد کشور کرده بود ، توانست به موفقیت های چشمگیری برسد ، از جمله این موفقیت ها می توان به توسعه اولین ژنراتور برق آبی در سال  1894اشاره کرد ‌. 
اما در خصوص ادامه مسیر برند معروف توشیبا باید ذکر کرد که ، با شروع جنگ جهانی اول دیگر شرکت های ژاپنی نمی توانستند از کشور های خارجی همچون آلمان و .. لوازم و دستگاه های مورد نیاز خود را تهیه کنند . به همین سبب شرکت های ژاپنی به داد یک دیگر رسیدند . در واقع بروز جنگ جهانی برای کشور ژاپن بسیار نتیجه خوبی داشت ، چرا که باعث شد این کشور به خودکفایی برسد . 
در بازه زمانی دو جنگ جهانی ، کشور ژاپن به موفقیت های بسیاری دست یافت و توانست وارد بازار های متعدد جهانی شود . و این موفقیت ها به دوران پس از جنگ جهانی دوم نیز ، ادامه یافت . شرکت معروف توشیبا ، همچون دیگر شرکت های مطرح دنیا ، در طول این سال ها علاوه بر موفقیت های چشمگیری که کسب کرده است ، دچار بحران هایی نیز شد که با مدیریت درست و برنامه ریزی مناسب ، توانست تمامی آن بحران ها را پشت سر بگذارد ‌. و به حیات پر قدرت خود ادامه دهد .