نفس در سینه حبس می شود با هدست واقعیت مجازی
نفس در سینه حبس می شود با هدست واقعیت مجازی

نمایش فروشگاه های موبایل اطراف منزلتان...کلیک کنید

نفس در سینه حبس می شود با هدست واقعیت مجازی

وسایل بازی بسیاری در تمام دنیا در اشکال و انواع مختلف وجود دارند ، که هر کس بنا بر سلیقه خود نوعی از آن ها را انتخاب می کند ، گروهی شیفته و طرفدار انواع کنسول های بازی هستند ، و گروهی دیگر طرفدار نوعی دیگر.  
اگر از جمله طرفداران پر و پا قرص دنیای هیجان انگیز بازی ها هستید ، قطعا نام هدست واقعیت مجازی را بارها شنیدید . بازی که اصل و اساس آن با دیگر انواع مختلف بازی ها تفاوت بسیار دارد و دیگر نیاز نیست که شما در یک صفحه نمایشگر به تماشای بازی بنشینید ، چرا که با هدست های واقعیت مجازی ، شما خود همان شخصیت بازی هستید و در همان محیط  بازی قرار می گیرید .
این امر یک اصل روانشناسی است که وقتی چشم محیطی را ببیند ، ذهن دقیقا فرض می کند که در همان محیط قرار دارد . هنگامی که شما هدست واقعیت مجازی را بر روی چشمان خود قرار می دهید ، دقیقا ذهن شما ، فکر می کند که در همان محیط قرار دارد و همین امر باعث می شود که بازی برای شما هیجان انگیز تر باشد و با هر حرکت شما ، موقعیتتان در بازی هیجان انگیز تر شود . 
ممکن است محیطی که شما نظاره گر آن هستید یک تصویر یا حتی ویدئو 360 درجه باشد و یا نه ، ممکن است تصاویر را به صورت سه بعدی مشاهده کنید ، و در اکثر اوقات این امکان برای شخصی که هدست را بر روی چشمان خود قرار داده موجود می باشد که تمامی تصاویر یا ویدئو ها را همراه با صدا مشاهده کنند . 
اما نکته ای قابل ذکر است این مورد هست که دو نوع مختلف از هدست های واقعیت مجازی در بازار موجود می باشند ، نوع اول به اینصورت است که هدست واقعیت مجازی برای نمایش دادن تصاویر و یا ویدئو ها از نمایشگر درون خود استفاده می کند و نوع دیگری که نسبت به نوع اول طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده هدستی است که برای نشان دادن تصاویر یا حتی ویدئو ها از نمایشگر تلفن همراه استفاده می کند . که این نوع هدست نسبت به نوع اول ، مقرون به صرفه تر هست . 
یکی از مهم ترین مزایای هدست های واقعیت مجازی شاید این امر باشد که فرض کنید شما قصد دیدن یک بنا در ایران یا حتی در خارج را دارید ، اکثر اوقات با استفاده از تلویزیون یا جستجو کردن در اینترنت عکس ها و ویدئو های آن مکان را مشاهده می کنید ، و این ممکن است برای شما لذتی نداشته باشد و تمایل داشته باشید که خودتان آنجا حضور داشته باشید ، هدست های واقعیت مجازی این امکان را فراهم میکنند چرا که با قرار دادن آن بر روی چشم ،و مشاهده تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه ، طوری برای شما تداعی می شود که گویا در آن مکان قرار دارید .
شیوه استفاده از هدست های واقعیت مجازی به اینصورت است که کابل هدست واقعیت مجازی شما به کامپیوتر یا حتی کنسول بازی وصل می شود و شما با قراردادن هدست بر روی چشمان خود ، در یک محیط سه بعدی قرار خواهید گرفت که دقیقا همان کاراکتر اصلی بازی هستید و حال می توانید با در دست گرفتن دسته بازی خود شخصا بازی را انجام دهید و همین امر باعث به وجود آمدن هیجان فوق العاده زیادی برای شما می شود . 
از جمله بهترین و با کیفیت ترین هدست های واقعیت مجازی می توان به ,Oculus Rift  ، HTC Vive ، و... مواردی از این قبیل اشاره کرد که بر حسب نوع خود ، یا قابلیت متصل شدن به کامپیوتر را دارند و یا متصل شده به پلی استیشن .