نگاهی اجمالی به تاریخچه شرکت نوکیا
نگاهی اجمالی به تاریخچه شرکت نوکیا

نمایش برترین فروشگاههای موبایل در شهر شما...کلیک کنید

نگاهی اجمالی به تاریخچه شرکت نوکیا

هر فرد یا شرکت موفقی ، قطعا دارای تجربه ای طلایی است ، تجربه  ای که برای دیگر افراد بسیار جالب است و حتی ممکن است با خواندن و مطلع شدن از آن ، آینده ای درخشان برایشان رغم بخورد ، چرا که هنگامی که سایر مردم ببینند که می توان با سخت کوشی و تلاش ، در آینده موفق شد ، قطعا تشویق می شوند تا سخت تر کار کنند و دنبال رویا های خود بروند تا آینده ای درخشان رغم بزنند .
از جمله شرکت های موفقی که می توان تاریخچه آن را مطالعه کرد و یک الگو مناسب برای آینده خود قرار داد ، شرکت نوکیا است که در سال ۱۸۶۵ تاسیس شد و مقر یا دفتر مرکزی  این شرکت،اسپو ، اوسیما و فنلاند است و جالب تر این امر است که نام شرکت نوکیا برگرفته از یک رودخانه به نام nokianvirta است ، شاید زمانی که فردریک ایدستام ، همکاری خود را با مشارکت لئو میشلن آغاز کرد ، هیچوقت فکر نمیکرد که  نام و آوازه او و شرکت نوکیا در تمام جهان پر شود . فردریک ایدستام و لئو میشلن از ابتدای مشارکت با یکدیگر قطعا به فکر ساخت موبایل نبودند ، شاید برای شما نیز جالب باشد که آن ها در ابتدا کاری را انجام دادند که هیچ ارتباطی به گوشی های همراه نداشت ، و آن چیزی نبود جز کاغذ سازی ، آن هم در قسمت جنوب غربی فنلاند . که بعد از گذشت مدتی فعالیت شرکت نوکیا از کاغذ سازی به تولید لاستیک و حتی تایر اتومبیل تغییر کرد . 
شاید گاهی برای شما نیز پیش آمده باشد که در طول زندگی خود چندین شغل را امتحان کنید تا به شغل مورد نظر خود که مطمئن هستید در آن موفق تر خواهید شد ، دست یابید . این دقیقا کاری بود که فردریک ایدستام و لئو میشلن انجام دادند ، آن ها از سال ۱۹۱۲ شروع به تولید انواع تجهیزات خطوط تلفن ، تلگراف ، و سیم کشی الکتریکی کردند و همین امر باعث شد که داستان شرکت نوکیا ، به مخابرات برسد . اما سوال مهم این است که چگونه شرکت نوکیا توانست به تولید نخستین گوشی همراه برسد ؟ نوکیا در ابتدا تنها یک تکنولوژی رادیویی ارتش و تجاری  بود که بعد از گذشت مدتی در سال ۱۹۸۲ توانست به این موفقیت دست یابد که اولین گوشی ماشین را ابداع کند ، و روند این موفقیت در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۷ تکمیل شد چرا که شرکت نوکیا توانست اولین گوشی های موبایل را به همگان معرفی کند . روند تولید گوشی های همراه و دیگر محصولات شرکت نوکیا ، کماکان ادامه داشت تا زمانیکه شرکت نوکیا تصمیم به تولید گوشی های هوشمند گرفت که متاسفانه نتوانست در این امر موفقیت چندانی به دست آورد و گوشی های هوشمند خود را بفروشد چرا که شرکت نوکیا نتوانست با دیگر رقیبان موجود در بازار رقابت کند  ، به همین علت تصمیم گرفت تا شرکت را به مایکروسافت  واگذار کند ، و سرانجام بعد از گذشت مدتی نسبتا طولانی سود دهی به این شرکت بازگشت. و توانست روند نزولی پیشرفت خود را پشت سر بگذارد و از نو شروع به کار کند و محصولات با کیفیت و مناسبی را روانه  بازار کند که از جدیدترین آنان می توان به نوکیا 9 پیورویو اشاره کرد .
شاید برای شما نیز سوال باشد که عاقبت و ثمره کاغذ سازی یا حتی تولید تایر به کجا رسید ؟ آیا با شکست مواجه شدند یا عاقبت دیگری داشتند ؟ شرکت نوکیا ، از جمله شرکت های موفقی است که قطعا هر کاری را که شروع میکرد به یک سرانجام مفید می رساند ، چرا که  تولید تایر این شرکت با عنوان نوکیان تایرز روند صعودی موفقیت خود را پیش گرفت و در مورد تولید کاغذ نیز باید گفت ک ، به شرکت اس سی آ واگذار شد .