رقابت ایکس باکس با پلی استیشن ۵
 رقابت ایکس باکس با پلی استیشن ۵

نمایش فروشگاههای موبایل اطراف منزلتان...کلیک کنید

رقابت ایکس باکس با پلی استیشن ۵

شرکت ایکس باکس و پلی استیشن ، محصولات جدید خود را در سال ۲۰۲۰ میلادی ارائه دادند. این دو شرکت برای عرضه ی بهترین محصول خود بسیار در رقابت با یکدیگر هستند. تیم طراحی سونی که پلی استیشن را می سازد برای بهبود تجربه گیمیک ، و ارائه ایده ال ها و از ان طرف شرکت ماکروسافت که ایکس باکس را تولید می کند ، برای ارتقا قابلیت ها و مشخصات فنی دستگاه خود در مسابقه ای سخت با یکدیگرند که مقایسه این دو محصول ان ها خالی از لطف نیست.
معماری هر دو محصول از لحاظ سی پی یو در حالت دو پردازنده ای و هشت هسته ای می باشد. اما شرکت ماکروسافت محصول خود را با قدرت بیشتر و حافظه قوی تری نسبت به سونی ارائه داده است و فرکانس های منتشر شده ی ان نیز متغیر است. مهم ترین فسمت هر کنسول بازی بخش گرافیکی ان می باشد که از یک نوع تراشه گرافیکی بهره بدده اند اما قدرت حافظه ای ایکس باکس بالاتر است. هر دوی این شرکت های سازنده ، اعلام کرده اند که محصولاتشان دارای یک درایور می باشد که علاوه بر پخش بازی ، امکان پخش فیلم نیز در ان وجود دارد.
هر دو کنسول بازی از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت بهره برده اند که در هیچ کدام از دیگر محصولات، این مسئله وجود نداشته است.
مهم ترین و جالب ترین ویژگی ای که پلی استیشن ۵ ، ان را دارا می باشد این است که قابلیت پخشو اجرا ی بازی های سری های قبلی پلی استیشن ۵را دارد، به طوری که ما در سری های گذشته نمی توانستیم بازی های پلی استیشن ۳ را در دستگاه سری ۲ان وحتی بالعکس پخش کنیم.
هم چنین ایکس باکس سری جدید از محصولات قبلی خود پشتیبانی می کند و قابلیت استفاده از محصولات جانبی ان ها را نیز دارد که در این بخش ایکس باکس از سونی جلوتر افتاده است.
شرکت ایکس باکس علاوه بر داشتن درگاهی به نام یو اس بی ، دارای ارتباط بلوتوثی نیز می باشد که این مطلب باعث می شود تا بازی های فیزیکی نیز در این دستگاه قابلیت اجرا داشته باشند.
کنترلر های این دو محصول طراحی بی نظیری دارند و هر کدام مختص سری خود می باشند اما در دستگاه ایکس باکس ، کنترلر دیگر سری ها برای این دستگاه جدید قابل استفاده است.
هر دو کنترلر ها دارای قابلیت هپاتیک فیدبک هستند که باعث می شوند گیمر ها به راحتی بازی کنند و این ویژگی از لرزش ها و ویبره های شدید جلوگیری می کند.
کنترلر پلی استیشن ۵ این قابلیت را نیز دارا می باشد که با هر نوع بازی خود را وفق می دهد و در درون خود میکرون داخلی نیز تعبیه شده است.
کنترلر ماکروسافت در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و کنترلر هر دو دستگاه ، از درگاه هدفون پشتیبانی می کنند و می توان هدفون سیمی به انها متصل کرد.
هر دو کنترلر از باتری برای تامین انرژی استفاده کرده و از این طریق تغذیه می کنند. 
تکنولوژی بی نظیر سونی در پخش صدا و تصویر بسیار زیباتر از ایکس باکس می باشد اما ایکس باکس نیز دارای پردازنده های ویژه ای است. 
از لحاظ ظاهری دستگاه ایکس باکس شبیه کیس بلند به نظر می رسد، قسمت جلویی ان دارای درایور و درگاه می باشد و در قسمت بالایی ان فرورفتگی برای جریان هوا وجود دارد.
اما طراحی پلی استیشن متفاوت است و از ترکیب دو رنگ سفید و مشکی ایجاد شده است، از دو طرف نیز دارای فرورفتگی و خمیدگی

می باشد که امکان قرار گرفتن به پهلو را نیز دارد.
این دو دستگاه با قیمت هایی متفاوت در بازار وجود دارند که با توجه به همه ویژگی های ان ها می توانید تهیه کنید.